Gå til innhold

Snedige ting du lurer på


danilovic

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
1. Lurer også på hvorfor jorda er rund, ikke firkantet eller sylinderformet osv. :hmm:

 

2. hvor mange solsystem finnes det?

 

1. Tyngdekraften virker mot sentrum av en ansamling av masse. Derfor er kulen den formen hvor avstanden til sentrum er minst mulig. Avstanden fra legmets sentrum er da tilnærmet lik overalt på overflaten, men grunnet jordrotasjonen er avstanden større ved ekvator enn ved polene. Jorda er derfor ikke rund, men derimot litt oval ;)

 

2. Antall kan sikkert fastslås til mange billioner i Universet. Solsystemer er ganske vanlige i galakser, og i dag er allerede over 20 oppdaget.

Lenke til kommentar

først litt nerd:

 

1. hvis en bil kjører med lysets hastighet, regner jeg med dette ikke er på jorden, og hvis det er i verdensrommet er ikke luftmotstand en faktor. så kanskje skruene tåler det..? vet ikke jeg, har ikke kjørt bil i lysets hastighet.. :p

 

2. bokstaven i er definert som kvadratroten av -1

 

3. litt feil å si at hydrogen "gjøres om" til energi. hydrogenatomer går sammen i en prosess kalt fusjon, og danner helium. i denne prosessen frigjøres energi. det egentlige svaret er mye lengre, men det gadd jeg ikke å skrive.. ja, jeg fulgte med i fysikktimene på skolen. :p

 

der lærte jeg at de som sa at "man ikke får bruk for det du lærer på skolen" tok feil. :yes: selv om jeg føler meg umåtelig dum.

 

så! noe jeg lurer på:

hvorfor tror folk som etterligner en komiker at de faktisk er morsommere enn selve komikeren..?

om teknologien plutselig en dag slutter å utvikle seg?

hvorfor turister som kommer til bergen alltid tar bilder av fisketorget som om de aldri har sett fisk før, og sier at "700kr for en strikkegenser er rimelig", og får akevitt av guiden, som forteller at "dette er noe alle nordmenn drikker". er det seriøst noen her, med hånden på hjertet som LIKER akevitt..? :ermm:

Lenke til kommentar

hmmm, nordmenn liker det ikke, så man lurer turister til å drikke det, de kan jo ikke ffå noe nordmenn faktisk drikker/spiser, for da blir det mindre på oss...

 

og så kommer livets store gåte:

 

hva er polynam

 

klinomyn (skrevet riktig) inneholder polynam, det står riktignok "polynam" på tuba(jepp, med ") var noen som hadde forsket litt på det for en tid siden, men ikke funnet ut hva det var...

Lenke til kommentar
hmmm, nordmenn liker det ikke, så man lurer turister til å drikke det, de kan jo ikke ffå noe nordmenn faktisk drikker/spiser, for da blir det mindre på oss...
hehe.. kanskje noe i det..

 

hva er polynam
det er egentlig helt vanlige ting, sikkert en blanding av fluor og noe annet gukk, som produsentene mener er "unikt", og kaller derfor miksturen et sammensurium av bokstaver, for å virke nyskapende, og for å gi brukeren et inntrykk av at produsentene VIRKELIG vet hva de snakker om. men spørsmålet er: virker det..?
Lenke til kommentar

Oki, men man bør jo ikke nødvendigvis pare med et dyr. Men hvis man tar ut det som trengs og sprøyter en sædcelle inn i egget ? Det hadde vært fett med heste kropp da ! :p Bare man er klar i hode da :roll:

 

EDIT: Ikke det at JEG ville hatt det men hadde vært tøft å bare sett om det var mulig :D

Endret av Nicklas
Lenke til kommentar
Lurer på hvorfor folk klager over lite reker i rekesalten når det ikke er noen italienere i italiensk salat

Fordi det er bilde av reker utenpå rekesalatpakken, mens det ikke er noen italienere utenpå den italienske salaten. Det er det ytre som teller vet du....

Hva med den lille gutten på leverposteiboksen?

det er faen meg blit en jente på leverpostein nå. faen jeg fikk sjokk jeg så en jente hva er det fornoe?? det heter jo den leverposteien med gutt på og nå er det en jente?! Nå har staburet gått for langt!!!!

Lenke til kommentar
Hvor mange byte er det i en Big Bite?

3, en på bystasjonen, en på Xhibition og en på Lagunen :p

 

Hvorfor har jeg ikke kjæreste?
Fordi du ikke har fortjent det enda :p

 

Hvorfor er jeg ikke rik?
Enten har du ikke fortjent det, eller så har du ikke jobbet hardt nok (eller så har du ikke spilt nok Lotto)

 

Skal jeg oppgradere den gamle maskinen eller kjøpe bærbar?
Kjøp bærbar

 

Kjøttdeig er jo kjøttfarse. Hva er da familiedeig?
Er ikke det logisk da? Moste familier...
Lenke til kommentar

Hva er ingenting?

 

Hvorfor er slikkerier som oftest velsmakende?

 

Hvorfor dro tivoliet herfra før jeg fikk brukt opp billettene mine?

 

Hvorfor går gotere som oftest i svart, og ikke signal grønn eller rosa?

 

Fins det en Gud?

 

Har Jesus levd?

 

Hvordan ville en person fra 1700 tallet reagert hvis han hadde kommet seg hit gjennom en tidsmaskin?

 

Hvorfor gir Coca Cola Company brusene en så vemmelig ettersmak?

 

Hva er det som gjør at noen blir homofile? (Jeg har ingenting imot homser)

 

Hvorfor selger ingen butikker Microsoft Intelli 3.0 lengre?

 

Hvorfor er det ikke likt antall pølser i en pølsepakke, som det er pølse brød i en pølse brød pakke?

 

Hvem bestemmer (bestemte) om ting er rett eller galt?

 

hmm.. kommer ikke på mer atm.. :ermm:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...