Gå til innhold

Snedige ting du lurer på


danilovic

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vil nå tro at tidsreiser er umulige.

 

Hva hvis jeg dro tilbake i tid får så drepe min mor før hun fødte meg, utfallet ville bli at jeg aldri har eksistert i nåtiden/fremtiden, det vil igjen bety at tidsreisen aldri har funnet sted.

 

"En verden der alle prossesser, og dermed tiden, forløp motsatt vei, ville ikke kunne erkjennes. For enhver tanke oppfattes først når den er ferdig tenkt." Niels Bohr

 

Har også noen tanker om fri vilje er en relativitet eller ikke, men klarer ikke uttrykke tankegangen på papir. (Slike tanker blir gjerne filosofert på når jeg er helt alene og ikke har en dritt å gjøre, jeg kommer fram til et svar, men svaret forsvinner så fort jeg begynner å tenke på hvordan jeg kom fram til svaret...)

Lenke til kommentar
Jeg vil nå tro at tidsreiser er umulige.

 

Hva hvis jeg dro tilbake i tid får så drepe min mor før hun fødte meg, utfallet ville bli at jeg aldri har eksistert i nåtiden/fremtiden, det vil igjen bety at tidsreisen aldri har funnet sted.

Det er først og fremst tidsreiser framover i tid man diskuterer som en mulighet.

Lenke til kommentar
(Slike tanker blir gjerne filosofert på når jeg er helt alene og ikke har en dritt å gjøre, jeg kommer fram til et svar, men svaret forsvinner så fort jeg begynner å tenke på hvordan jeg kom fram til svaret...)

Åhåh ! Det er akkuratt slik med meg også ! :D Når jeg kjenner svaret ligger inne i hodet mitt og jeg prøver å lese det så forsvinner det igjen.

Lenke til kommentar
Jeg vil nå tro at tidsreiser er umulige.

 

Hva hvis jeg dro tilbake i tid får så drepe min mor før hun fødte meg, utfallet ville bli at jeg aldri har eksistert i nåtiden/fremtiden, det vil igjen bety at tidsreisen aldri har funnet sted.

Det er først og fremst tidsreiser framover i tid man diskuterer som en mulighet.

For å kunne dra framover så må man da kunne dra tilbake også. Jeg vet at det meste ikke er umulig, man må bare finne ut ossen man gjør det først. Men dette er jo praktiskt talt umulig. Iallefall for vår lave IQ i forhold til det man burde ha for i det hele tatt kunne lage noe sånt. Vi er smarte, men vi er ikke SÅ smarte.

Lenke til kommentar
For å kunne dra framover så må man da kunne dra tilbake også.

Nei, aldeles ikke. Hovedprinsippet med tanken om tidsreiser er at alt er relativt, også tiden. Tiden kan gå tregere i f.eks et romskip som holder lysets hastighet. Dermed kan en tenkt tidsreise være en kjøretur i rommet i 10 timer for så å returnere til jorden som det har gått 20 timer+ siden ferden startet. Dermed har man reist i tid.

 

Denne teorien gjør det ikke mulig å reise tilbake i tid. Jeg skjønner dog tankegangen din :)

Lenke til kommentar

Det er først og fremst tidsreiser framover i tid man diskuterer som en mulighet.

Reiser inn i fremtiden ble påvist allerede i 1905 av Albert Ernstein's relativitetsteori

Hæø !?

 

Har Albert sagt noe om det ??

 

Kan du gi meg en link til en side hvor det står om dette ?

Albert er en av mine store idoler og han sa mye fornuftig !

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...