Gå til innhold

Snedige ting du lurer på


danilovic

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvor stort (populært) var internett når det ble oppfunnet?

Før internett kom, var internetts populasjon 0.

I det øyeblikket internett ble oppfunnet (teoretisk), var populasjonen også 0.

I det øyeblikket internett først ble tatt i bruk, vil jeg gjette meg til at populasjonen var 2.

 

 

 

Lurer også på hvorfor jorda er rund, ikke firkantet eller sylinderformet osv.

Tenk deg selv at du kaster et glass med flytende materiale som har egen tyngdekraft inn i et rom som ellers ikke har noe tyngdekraft. Siden materialet har tyngdekraft (Alt materiale har vel tyngdekraft, men vi regner med at kraften er litt større enn man kunne vente av et glass vann, for å få ting til å skje fortere.), vil det spredte materialet samle seg i en klump. Denne klumpen vil være rund, simpelten fordi det ikke er grunn til å tro at den ville være noe annet. Kraften virker like bra rundt hele, og overflaten vil derfor være like langt fra sentrum over alt.

Lenke til kommentar
Hvorfor kan enkelte folk ikke kle og te seg skikkelig i det hele tatt?

 

Og veier tanker noe?

Hvordan kan noen definere hva som er å kle seg ordentlig. Selv bruker jeg slagstøvler og sydvest i regn. Shorts`gymbukse på sommeren og ullklær om vinteren og oppfatter det som ordentlige klær,

 

Tanker har vekt hvis du tror på naturvitenskapen.

Lenke til kommentar
Jeg lurer på åssen det første mennesket ble skapt, jeg.

Var noen enda tidligere mennesker som formerte seg ;)

Jeg tror det skjedde under vann. At ett eller annet av naturens stoffer ble mixet sammen og tilslutt ble noe levende .. og så har det blitt utviklet til et menneske !

Dette skjedde ikke akkuratt på en dag eller en uke, det tok sikkert over flere tusen år.

 

:hmm:

Lenke til kommentar
Jeg lurer på åssen det første mennesket ble skapt, jeg.

Var noen enda tidligere mennesker som formerte seg ;)

Jeg tror det skjedde under vann. At ett eller annet av naturens stoffer ble mixet sammen og tilslutt ble noe levende .. og så har det blitt utviklet til et menneske !

Dette skjedde ikke akkuratt på en dag eller en uke, det tok sikkert over flere tusen år.

 

:hmm:

"Ursuppe teorien" ... tenk deg en oljedråpe i vann... putt in noen aminosyrer -> Tidlig celle! ... derfra -> amfibier -> pattedyr -> Aper -> Menneske

Lenke til kommentar
De magnetiske polene, derimot, flytter på seg hele tiden.  Kanskje er det de som skal bytte plass? Det hørtes jo spennende ut.

I så fall er det jo bare å snu kompasset oppned.

Men hva gjør man mens de flytter på seg?

Det skjer øyeblikkelig. De flipper faktisk bare sånn plutselig, hvis Discovery forteller meg sannheten.

 

hvilken retning skal en muslimsk astronaut vende seg mot?

Mot jorden, selvfølgelig.

 

Og hvem som oppfant skriften?

Skrift har utviklet seg fra bilder av ting.

 

Hva er det som gjør at denne samlingen med atomer (meg) kan tenke og bevege seg?

En sjel, liker jeg å tro.

 

Ikke hvis bilen allerede beveger seg i lysets hastighet og alltid har gjort det, for Einstein sa at ingenting kan akselere til lysets hastighet.

Du tror at skruene som holder bilen sammen klarer å holde bilen sammen i den hastigheten?

 

Ved hastigheter som nærmer seg lysets vil energien bli til masse, og bilen vil bli større. Innmari kult, spør du meg.

Den er nok vekke før den nærmer seg en gang.

 

Neandertalere?

Neandertalere var ikke en tidligere versjon av mennesker, men en annen type. De levde samtidig som homo sapiens, og ble utryddet.

Endret av SteffyBoy
Lenke til kommentar
Siden jeg går rundt og lurer på masse rare ting hele tiden, tenkte jeg vi kunne ha en sånn dette-lurer-jeg-på-tråd, sånn at vi kan prøve å komme fram til et svar i fellesskap osv. Men det som ikke er noe kult er om folk bare googler det opp osv, eller rett og slett vet det. Kan komme med litt teorier osv først.

 

Jeg lurer på litt rare ting.

Åssen greier kråkeboller å formere seg?

Hvis man er ganske nærsynt, og ikke bruker briller eller linser elns, og man har et speil ganske nærme seg som viser speilbildet av noe som er ganske mye lenger ifra, vil man da se dette speilbildet klart?

nå vet jeg fint lite om kråkeboller, kunne ikke se at det var noe endelig svar på denne, men dersom det er hunnkjønn og hankjønn så legges det vel bare egg, og så slipper hannkjønn ut sedceller i vannet og det formeres på den måten. På samme måte som pollen spres i vinden.

Lenke til kommentar
Neandertalere?

Neandertalere var ikke en tidligere versjon av mennesker, men en annen type. De levde samtidig som homo sapiens, og ble utryddet.

Ja, men en annen teori er at det finnes litt "neandertaler" i enkelte mennesker - dette kan sees som "typiske rødhårete" ... vell, det er en teori....

Det er ingen hemmelighet at homo sapiens og neandertaler fikk unger sammen.

Lenke til kommentar
Jeg lurer på åssen det første mennesket ble skapt, jeg.

Var noen enda tidligere mennesker som formerte seg ;)

Jeg tror det skjedde under vann. At ett eller annet av naturens stoffer ble mixet sammen og tilslutt ble noe levende .. og så har det blitt utviklet til et menneske !

Dette skjedde ikke akkuratt på en dag eller en uke, det tok sikkert over flere tusen år.

 

:hmm:

"Ursuppe teorien" ... tenk deg en oljedråpe i vann... putt in noen aminosyrer -> Tidlig celle! ... derfra -> amfibier -> pattedyr -> Aper -> Menneske

Nå må du huske at olje er rester fra urgamle dinosaurer eller whatever.Uten dinosaurer ingen olje,uten olje intet liv,en ond sirkel dett her :hmm: .

Endret av PyroCX
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...