Gå til innhold

Snedige ting du lurer på


danilovic

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nytt spm.

 

Hvor fort faller en moped på si 100 kg i fritt fall?

5411952[/snapback]

Kommer ann på volum og luftmotstand. Men hvis man sier at det ikke finnes luft vil den falle like fort som alt annet vil falle i fritt fall.

 

Test to forskjellige ting (f. eks et blylodd og et eple) og slipp dem fra lik høyde på samme tidspunkt. Se hvilket objekt som rekker bakken kjappest.

Lenke til kommentar
Hvor fort faller en moped på si 100 kg i fritt fall?

5411952[/snapback]

Det kommer an på luftmotstanden, hvor lenge den har vært i fritt fall og hvor stor tyngdekraften er der du slepper den.

 

Hvis jeg skal sammenligne med noe så tor jeg luftmotstanden vil være mindre fra en moped i fritt fall med fronten ned, enn en fallskjermhopper som ligger strak ut. Topphastigheten vil nok bli betydelig høyere enn for en fallskjermhopper med lik masse som mopeden. Jeg antar du tenker på om du kjører ut av et fly et par kilometer over bakken og tyngdekraften dermed er rundt 9,8 m/s^2 og lufttrykket rundt 0,7-1,0 atmosfære. Da tror jeg nok topphastigheten før den lander kan bli veldig rundt regnet 400-700 km/t. Dersom den får spinn og roterer villt i lufta kan det godt hende den kommer under 200 km/t.

Lenke til kommentar
Katten maler ikke når den er alene. Maling er altså kommunikasjon til et annet individ. Som oftest trenger katten noe og dette er malingen et signal om.

 

Det katten min har lært meg er at det er to former for maling: Det er den ene høyrøstede som høres ut som om den kommer fra halsen, og har en gurglende kvalitet. Den tolker jeg som at katten ønsker noe, men er fornøyd med å vente så lenge. I mellomtiden kan katten få klapp, stryk og kløing av meg. :-)

 

Den andre malingen er en lav during som kommer mer fra magen, og den lyden forbinder jeg med smerte, utrygghet og sykdom. Når jeg hører den malingen, vet jeg at katten min ikke føler seg vel.

Lenke til kommentar
Hvorfor maler katter?

5413181[/snapback]

 

Gir utrykk for at den trives

5413239[/snapback]

 

Men jeg har funnet ut at det er veldig individuelt fra katt til katt. Faren min sin katt maler når, og bare når, den blir klødd på magen, mens katten til broren min maler nesten med en gang man er borti den. Faren min sin katt myser med øynene når den blir klappet, noe som også er et tegn på at den trives. Det samme gjelder alle andre katter jeg har vært borti. Betyr det at maling for noen katter er et tegn på at den trives ekstra godt med klapping eller kløing på en spesiell del av kroppen? Noen veterinærer her som vil svare?

 

Edit: Så svaret ditt nå, Joakim

Endret av Sivblom
Lenke til kommentar
Noen spørsmål jeg:

 

- Hva smaker vann?

- Hvem fant opp hardware codecs, og hvordan er de bygget opp?

- Hvorfor er jeg lat?

5413391[/snapback]

 

Vann smaker ingenting.

 

Codecs veit jeg ikke.

 

Lathet er jo genialt, bare se hva det har ført til, han som fant opp hjulet eller spaden var litt lat vil jeg tro.

Lenke til kommentar

Så det du sier at latskap er genialitet i et nøtteskall?

Men hva smaker ingenting da :hmm:

 

Nytt spørsmål!

 

Hva er ingenting?

(vær så snill ikke kom med noe sånt at "Ingenting er ingenting :roll: )

 

Edit: Fant svaret mitt selv jeg :)

 

Om Ingenting/Intet.

Intet eksisterer ikke, fordi det er Intet. Hadde Intet eksistert hadde det vært Noe og ikke Intet, så Intet eksisterer ikke.

Intet har aldri eksistert.

Intet har alltid vært Intet.

f.eks. gravitasjonskrefter kan ikke virke gjennom Intet, fordi gravitasjonskrefter er Noe og Noe kan ikke eksistere i Intet.

Endret av Zappza
Lenke til kommentar
Noen spørsmål jeg:

 

- Hva smaker vann?

- Hvem fant opp hardware codecs, og hvordan er de bygget opp?

 

5413391[/snapback]

 

1.

Jeg vil si at smaken på vannet, er et produkt av hvilke bakterier som er i vannet, romtemperatur(tatt fra det blå)

 

 

2.

Dette tror jeg ikke passer inn her.

Bruk google til det.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...