Gå til innhold

Snedige ting du lurer på


danilovic

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
Hvorfor har gmail invites og ikke vanlig registrering? på den måten kunne de fått flere brukere!

5436322[/snapback]

 

La meg se, akkurat nå tilbyr de 2684.362856 MB med lagringsplass, om alle kunne registrere seg når de ville og med hvor mange kontoer de ville hadde det fort blitt en like stor søppeltjeneste som hotmale .. eh, hotmail mente jeg :p

Lenke til kommentar
Hvem fant som første person ut at han/henne skulle lage musikk?

Rytmesansen er en del av oss. Å trampe i takt har vi nok gjort i alle tider, så utviklet det seg derifra. :)

2653845[/snapback]

Hva trampa vi i takt til?

Vi hadde jo ikke ett harrydanseband til å trampe takt til før harrydanseband blei oppfunne?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Angående Gmail, har de serverkapasitet til at alle skal kunne fylle kontoene sine?

5442798[/snapback]

 

Tror nok de har ganske mye mer jeg ;)

 

(Svære serverparker i flere land, bare tenk på hvor mye lagringskapasitet selve google bruker til søkemotoren ;) )

Lenke til kommentar
Jeg var ganske sikker på at det kun var en myte, det at vannet renner i motsatt spiral på andre siden av kloden. Simen1, forklaring?

5443113[/snapback]

Ja, det stemmer vist at det er en myte. Se mitt innlegg og innlegget etter på forrige side.

 

Hva betyr spåkopp på engelsk?

5435528[/snapback]

Hva er spåkopp? :dontgetit:

5443547[/snapback]

Nå finnes ikke "å" på engelsk så ordet spåkopp har neppe noen betydning på engelsk. Jeg tror heller ikke engelskmenn ville forstått eller skjønt noen betydning av det om det var stavet "spakopp" eller "spaakopp". Min konklusjon: Jeg tror ikke ordet "spåkopp" har noen betydning på engelsk.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Nå finnes ikke "å" på engelsk så ordet spåkopp har neppe noen betydning på engelsk. Jeg tror heller ikke engelskmenn ville forstått eller skjønt noen betydning av det om det var stavet "spakopp" eller "spaakopp". Min konklusjon: Jeg tror ikke ordet "spåkopp" har noen betydning på engelsk.

5443700[/snapback]

 

Blir jo litt feil å tenke på den måten da, siden norsk bruker veldig mange sammensatte ord. Tenk om ordet skal være en spå-kopp (kopp full av spådom? :!: ), da kunne vi jo sagt prophesy cup ;)

 

Det skrives for øvrig "prophecy".

 

prophecy = spådom (profeti)

prophesy = spå (profetere)

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Hvor mye får man i gebyr når man betaler direkte med PayPal uten å føre penger over til kontoen din? Har hørt at man skal få 80kr i gebyr, men kan aldri tro at det er så mye i motsetning til når man fører over penger til kontoen i forkant(noe som er gratis)

5442424[/snapback]

 

jeg har ikke fått noe gebyr!! altså 0kr...

eneste er at dette blir registrert som en VISA transaksjon, og med mitt kort koster dette for tiden 3kr, så det blir 3 kr ekstra...

og jeg har aldri overført penger til min PP-konto fra bank-kontoen, Paypal trekker alltid fra min bank...

Lenke til kommentar
Hva er oppløsningen på passbilder? Hvordan skal jeg se et på det?

5450790[/snapback]

Vil tro oppløsningen er likegyldig da kravet gjelder den fysiske størrelsen på en bilde du har skrevet ut. I fotokvalitet, selvfølgelig.

Hvilke krav stilles til foto som skal brukes i pass?Det stilles strenge krav til fotografier i pass fordi bildet skal være best mulig egnet til å identifisere en person. Passfoto av barn - også spedbarn - skal oppfylle kravene som er nevnt nedenfor.

Fotoet skal være skarpt, riktig eksponert og i fotokvalitet

Fotoet kan være i svart/hvitt eller i farger

Fotoet skal ikke være eldre enn 6 måneder

Fotoets størrelse skal være ca. 35 x 45 mm

Fotoet må tas rett forfra (fokuser på øynene), og mot en lys bakgrunn

Fotoet skal vise hele hodet og toppen av skuldrene, ingen slagskygge

Ansiktet skal dekke 70-80 % av bildeflaten, dvs. at avstanden fra isse til hake skal være minst 30 mm

Hodeplagg må ikke kaste skygge

Øyne skal være åpne og klart synlige, øynene må ikke dekkes av hår

Både hake, panne og begge kinn skal være synlige

Munnen må være lukket

Ved bruk av briller: Ikke farget glass, innfatningen må ikke skjule noe av øynene, det må ikke være refleksjon i glassene

Politiet har peiling.

Lenke til kommentar

Nå skal jeg forsøke å stille et spm litt utenom det vanlige.

Hadde for et øyeblikk siden en meget spennende samtale med min stesøster. Dvs, vi prata stort sett drit.

 

Så kom jeg på å tenke på en ting. Når man blir født, så har man som oftest en navelstreng festet fra navelen, og ikke i .... på mora.

Hvor blir denne av etter at den er klipt av? På babyen blir den en skorpe som detter at etter noen uker. Men hvor "forsvinner" denne på kvinnen?

Og hvor i kroppen sitter denne festet?

Lenke til kommentar
Nå skal jeg forsøke å stille et spm litt utenom det vanlige.

Hadde for et øyeblikk siden en meget spennende samtale med min stesøster. Dvs, vi prata stort sett drit.

 

Så kom jeg på å tenke på en ting. Når man blir født, så har man som oftest en navelstreng festet fra navelen, og ikke i .... på mora.

Hvor blir denne av etter at den er klipt av? På babyen blir den en skorpe som detter at etter noen uker. Men hvor "forsvinner" denne på kvinnen?

Og hvor i kroppen sitter denne festet?

5450994[/snapback]

 

På babyen faller stumpen som er igjen av etter en kort stund og etterlater et "arr" også kjent som navelen. På moren henger andre enden av navelstrengen fast i "enden av tunellen" for å bruke et ufaglært uttrykk. Navelstrengen henger fast i morkaken som som oftest følger etter i en etterrie når barnet er ute. Noen ganger løsner ikke morkaken, noe som resulterer i at den må fjernes for hånd. Dette skjedde vistnok i mitt tilfelle (for guds skyld ikke spør meg hvorfor jeg vet dette :no: )

Endret av MorbidHamster
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...