Gå til innhold

Snedige ting du lurer på


danilovic

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har internett på hybelen som jeg deler med husverten. For øyeblikket så er det 4 nedlastninger i bittorrent. D: 35kb/s U: 25kb/s (Nei, det går ikke særlig fort). Så var det det jeg lurte på. Tror denne linjen er 1000/300, vil husverten merke disse nedlastningene når han surfer? Tror han har en sønn på rundt 13år, vil han merke noe til nedlastningene hvis han spiller f.eks CS online?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Så var det det jeg lurte på. Tror denne linjen er 1000/300, vil husverten merke disse nedlastningene når han surfer? Tror han har en sønn på rundt 13år, vil han merke noe til nedlastningene hvis han spiller f.eks CS online?

Ja, det merkes. Jeg sitter på 4/4 og merker det.

Lenke til kommentar
Jeg har et litt "snedig" spørsmål.

Hvorfor heter den aller første episoden av alle (de fleste) tv-serier "Pilot"?

Jeg har sett dette i "Desperate Housewifes", "Smallville" "Lost" "Six Feet Under", "The OC" og sikkert noen flere jeg ikke husker nå.

 

Har alltid lurt på dette.

Noen som vet? :)

Når noen får en idé om å lage en serie, så lager de en pilot-episode som de presenterer for et TV-selskap eller flere. Piloten skal så overbevise TV-selskapet om at dette er en bra serie, og de setter så igang produksjonen.

Første episode av Lost er forøvrig den hittil dyreste pilotinnspillingen i verden.

Endret av anth
Lenke til kommentar
Hvordan lagres informasjon på et klippekort av typen man bruker på busser, båter, tog etc?

Det er jo bare en metallflate med noen små baner på.

Magnetiske partikler ligger i ordnet rekkefølge/retning på brikken. Med en maskin kan man flytte på disse magnetiske partiklene, slik at rekkefølge/retning blir annerledes og unikt for akkurat den brikken. Dette leses så av med en maskin som kan registrere rekkefølge/retning på partiklene.

Kassettbånd fungere på samme måte.

Lenke til kommentar
1. Er et rom noe konkret?

2. Er en hest noe konkret?

 

1. Nei, du kan ikke ta på et rom, du kan ta på veggene.

2. Nei, du kan ikke ta på en hest, du kan ta på pelsen.

 

:shrug:

 

Har hatt noen diskusjoner på skolen om dette, jeg mener:

1. Nei

2. Ja

1. Ja, du kan sitte i et rom, du kan gå inn og ut av et rom, du kan bygge et rom og du kan rive et rom. Et konkret hus består av konkrete rom. Hele vår eksistens er en del av verdensrommet. Vi er konkrete, da må verdensrommet være konkret, og da er rommet konkret. Rom er en konkret ting.

 

2. Ja, du kan ri den, du kan slakte den og du kan spise den. Et menneske er konkret, et menneske er et liv akkurat som hesten, og dermed er hesten konkret.

Lenke til kommentar

Hehe.. Men hele greia blir veldig kompleks. Pizza er mat, hva er det motsatte av mat? Pizza er et produkt, hva er det motsatte av et produkt? Pizza lages av forskjellige ingredienser, hva er det motsatte av ingredienser?

 

F.eks: Hva er det motsatte av tid?

 

 

 

Jeg gjør ikke det motsatte av det som er vanlig, nei jeg gjør det motsatte av det igjen, og det motsatte av det motsatte av det som er vanlig, ja det er det vanlige det...

 

-Egil Hegerberg

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...