Gå til innhold

Snedige ting du lurer på


danilovic

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

utadvendt vil jeg si er motsatt av flau... hvis man er utadvendt har man ikke problemer med å f.eks snakke med andre folk...

men; man kan jo bli flau av andre ting... drite på seg i en stor forsamling f.eks, da blir vel det motsatte å være stolt og ha selvtillit... (å gå med hevet hode å ikke bry seg om hva folk tror om en, kanskje det motsatte er ignoranse også...?)

 

så etter min mening (defenisjon) kan antonymet til verbet/adjektivet flau variere fra hva slags situasjon som forårsaket reaksjonen.

 

edit: det var det jeg trengte å tenke i dag... dette var dagens problem! ("yess, trenger ikke tenke mer i dag, tror jeg tar kvelden nå...")

Endret av jalejale
Lenke til kommentar
1. Er et rom noe konkret?

2. Er en hest noe konkret?

 

1. Nei, du kan ikke ta på et rom, du kan ta på veggene.

2. Nei, du kan ikke ta på en hest, du kan ta på pelsen.

 

:shrug:

 

Har hatt noen diskusjoner på skolen om dette, jeg mener:

1. Nei

2. Ja

er luft noe konkret?

Det er luft i et rom, men hvis det ikke er rom for luft må det være noe annet der, som er konkret :D

Endret av chokke
Lenke til kommentar
[bla bla bla...]

Har hatt noen diskusjoner på skolen om dette, jeg mener:

1. Nei

2. Ja

jeg vil være enig med deg i svarene du har satt opp der i bunnen av innlegget ditt...

men jeg er feridg med å tenke for i dag (se min forrige post, 2 poster opp), så jeg får svare mer i morra hvis jeg husker og orker... :p

 

edit:

hm... et rom er ikke noe du kan ta på, enig... et rom er et ord som beskriver ett innendørs avgrenset område... kan likegodt kalle det for bade-område som baderom, eller sove-område... you get me...?

 

en hest er en ting (i den forstand at et levende vesen er et objekt)... man kan ta på en ting, fordi den er, den finnes... den kan f.eks være i rommet...

 

hvis et rom ikke er noe, og en hest ikke er noe, hvordan går det da med hesten i rommet?

 

edit2:

er pels noe konkret da?

idiot-svar: nei, det er satt sammen av forskjellige atomer, altså du tar på atomene, karbon og andre ting...

Endret av jalejale
Lenke til kommentar
1. Er et rom noe konkret?

2. Er en hest noe konkret?

 

1. Nei, du kan ikke ta på et rom, du kan ta på veggene.

2. Nei, du kan ikke ta på en hest, du kan ta på pelsen.

 

:shrug:

 

Har hatt noen diskusjoner på skolen om dette, jeg mener:

1. Nei

2. Ja

er luft noe konkret?

Det er luft i et rom, men hvis det ikke er rom for luft må det være noe annet der, som er konkret :D

Luft er gass, så ja, luft er konkret

Lenke til kommentar

Jeg har et litt "snedig" spørsmål.

Hvorfor heter den aller første episoden av alle (de fleste) tv-serier "Pilot"?

Jeg har sett dette i "Desperate Housewifes", "Smallville" "Lost" "Six Feet Under", "The OC" og sikkert noen flere jeg ikke husker nå.

 

Har alltid lurt på dette.

Noen som vet? :)

Endret av Espen54
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...