Gå til innhold

Hvem har den mest problemfrie og stabile PC'n


Anbefalte innlegg

Kankje ikke det sprekeste emnet dette her men bakgrunnen er som følger:

Jeg var litt hardhendt med mitt gamle a7n8x-dlx kort og kjøpte et a7n8x-e som erstatter. Etter dette har ikke hatt annet en problemer og får ikke kjørt et eneste spill i mer enn maks 5 minutter.(jeg tror ikke jeg trenger tips om hva som kan fikse problemet, jeg har nemlig prøvd alt.)

 

Så nå som jeg skal bytte inn hovedkortet lurer jeg fært på om det er noen der ute som har et oppsett (bygd på standard komponenter, ikkeno flytende nitrogen her takk :roll:) som de kan kjøre doom3, battlefield Vietnam etc på høye settings og knall stabilt i alle situasjoner, eller er ustabilitet og "random reboots" hverdagen for nye maskiner? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hm, hadde vært interessant å finne ut hva som er de mest stabile kombinasjonene, men realiteten er vel dessverre at alle delene varierer fra del til del... så noe fasitsvar er det vel ikke.

 

Men er da mange som har systemer de kan kjøre doom3 og bfv på uten å få tilfeldige reboots og blåskjermer :) Har a7n8x-e deluxe selv og har ikke hatt no problemer med spontan-reboots eller lignende, som jeg hadde med mitt forrige msi hk. Så jeg anbefaler alltid asus uten å nøle. :thumbup:

 

 

 

og amd64 som har kjørt i to år ja... :roll:

Lenke til kommentar

Har en filserver som surrer og går og som det aldri er noe trøbbel med. Aldri hengt seg opp, aldri restartet seg eller lignende. HK-et har vært gjennom mye rart da kabinettet er en egenkonstruksjon. :)

 

Specs: 1GB ram, ASUS AN7266. Alt intregert på HK. :p

Lenke til kommentar

Har en windows 98SE maskin som ikke har vært re-installert på nesten 1 1/2 år. Har installert masse rart, demoer, spill, etc. Den crasher i snitt 3 - 4 ganger daglig. (Bare hvis jeg gjør ting me'n) Hvis jeg lar'n være i fred klarer'n seg i 1 uke ad gangen. Kanskje lengre, men jeg trenger alltids å gjøre noe på'n før eller siden og da crasher'n.

 

Er lat, og har andre maskiner jeg bruker mere som ikke crasher, men tenkte å ikke anbefale Win98SE...

Lenke til kommentar
Kankje ikke det sprekeste emnet dette her men bakgrunnen er som følger:

Jeg var litt hardhendt med mitt gamle a7n8x-dlx kort og kjøpte et a7n8x-e som erstatter. Etter dette har ikke hatt annet en problemer og får ikke kjørt et eneste spill i mer enn maks 5 minutter.(jeg tror ikke jeg trenger tips om hva som kan fikse problemet, jeg har nemlig prøvd alt.)

 

Jeg hadde en XP2100 og et ASUS A7N8X-e som du har , og dette var dønn stabilt.

Hadde PC'en på 24/7 uten noen form for problemer i spill eller annet.

 

må være noe galt med det nye Hk'et ditt , kan ikke skjønne noe annet!

Lenke til kommentar

Jøss. topicet som sto opp fra de døde, Halleluja! :w00t:

 

Jeg har funnet ut at de minnebrikkene mitt gamle a7n8x-dlx klarte seg med blir snudd ryggen til av mitt nye kort. Så nå må jeg finne noen minnebrikker som fungerer til dette HK'et..sukk, og jeg som er arbeidsledig slask med en svært slunken sparebøsse :cry:

Virker på meg som om Ultra400 utgaven av nforce2 chipsettet er litt pirkete på minnebrikkene sine?

 

Med tanke på memtest og prime95 etc, er det virkelig nødvendig å kjøre disse testene i 72 timer etc?. Jeg mener, datan CTD'r jo etter bare 5 minutter i et spill, så jeg skulle tro at en memtester ikke ville brukt mer enn maks en time før det fant en eventuell feil.. eller er det noe jeg ikke har fått med meg nå? :hmm:

 

EDIT: Ser at oycob kjører twinmos ram som funker fint, kanskje jeg burde investere i noen sånne? (TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB CL2.5 32M*8/16chip)

Endret av BlondGod
Lenke til kommentar

VIA chipset er bra greier, syntes jeg. Min maskin er stødig som fjell, men dog litt gammel til DooM3.

 

Av Hovedkort produsenter, STYR UNNA Asus. Jeg har aldri vært borti værre problembarn av en pc enn min brors pc, som har et Asus hovedkort med nForce2 chipset. Aldri vært borti noe så sinnsykt ustabilt. Var helt forferdelig å feilsøke den maskinen, fikk ikke Windows XP, Xandros, SuSE, Windows 98, eller Windows 2000 til å kjøre stabilt på den møkkamaskinen. Helt tilfeldige kræsj uansett hva du gjorde.

 

Abit og VIA er bra :)

 

- Sylvarius

Lenke til kommentar

Morn, ville bare oppdatere denne posten. Jeg tok kontakt med datakjeden angående problemet som er beskrevet i åpningsposten. Det første han spurte om var om jeg hadde corsair minnebrikker, noe jeg jo har. Ifølge teknikkeren var 80% av problemene med hovedkortene han fikk inn, nettopp, corsair minnet. Jeg hadde opprinnelig bedt om et nytt hovedkort, men spurte da om datakjeden kunne gi meg et knalltilbud på en 512MB brikke siden han var så skråsikker på at det var minnet som var problemet. Jeg fikk innkjøpsprisen på en slik brikke:OEM. nå er ikke jeg så fryktelig begeistret for OEM minne, men når jeg åpnet pakka var det Twinmos minne!! og nå fungerer mitt a7n8x-e prikkfritt. Jeg kjørte prime95 i torturetest i 7 timer igår uten en eneste feil, samt spillte både BFV, og BFV WW2mod uten problemer. I'm a happy camper! :thumbup:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Det meste i min PC er ca 2 år gammelt, har bare satt i en ny HDD... Siden sist jeg formaterte, og la inn windows på ny har jeg ikkje hatt et problem (fordi jeg ikkje har innstallert SP1, den lager bare krøll :( ) Er ganske stabil nå, akkurat nå har jeg uptime på tre uker, og dette er min hovedpc, jeg kjører bl.a webserver med PHP og sql på denne, men den hoder seg :!:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
..Men det er jo ikke mulig å se hva maskinene din er bygd opp av pepsien .. specs hadde vært fint  :p

Men sier du det du? :!:

 

Får vel rable ned denne lusne "PCen" min da;

 

Pentium 4 2,4 GHz

MSI basert hovedkort (aner ikke hvilken type :ermm: )

256 MB Ram ( :blush: )

200W PSU (eller noe i den dur :dontgetit: )

GeForce 4 MX 440 m/ 64MB

80GB Seagate 2MB 7.200RPM

80GB Maxtor 8MB 7.200RPM (nyest)

DVD-Brenner (4x)

CD-Brenner (52x)

Floppy (vet ikke hvorfor men :D )

TV-kort

2xLydkort (5.1)

2xNettverkskort (1 innebygd)

 

Thats my shit... (ERHM! Må bare nevne at når jeg kjøpte PCen på elkjøp så var det MODEM innstallert, som e kasta for lenge siden :cool: )

 

Edit: Produsenten heter MEDION (crap! :p )

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...