Gå til innhold

Grafikkort..


aben01

Anbefalte innlegg

Kjøpte Gforce2 mmx200-64 for å få bedre spillkvaliteter. Når jeg nå har installert det virker ikke spillene noe bedre enn dem gjorde før med et gammelt kort uten 3d. Det hakker faktisk like mye. Kortet funker bra i Windowa mht 3d-effekter ol. Virker som spillene ikke greier å utnytte kortets effekter. Har er Intel Celeron 266 prosessor med 128 RAM. Dette er jo ikke verdens raskeste, men det burde ikke hemme så mye at spillingen ikke går noe smoothere. Hørt snakk om noe OpenGL og direct3D, er dette noe som ligger inne, ev må lastes ned? Hvordan kan jeg gjøre slik at spillene utnytter seg av kortet? Noen spes innstillinger?

 

spillene jeg har prøvd er Deltaforce 2 og combat flightsimulator2.

 

Bruker directx8

 

takk for hjelp.

 

Mhv. aben

 

[ Denne Melding var redigert av: aben01 på 2001-11-06 22:04 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv å laste ned nye drivere til skjermkortet http://www.nvidia.com/drivers

 

Kan lønne seg! Ellers så er resten av maskina di også ganske treig, er ikke bare bare å hente ut lekker 3D av en slik box! Du har forresten akkurat omtrent minstekravet for et Gforfce kort mener jeg å huske. Ellers så er ikke skjermkortet blant de raskeste, et gforce 2 mx er ikke noen superbrikke, og mx200 er fakisk en nedgradert brikke (bare halparten av båndbredden) av de første gf 2 mx-korta og treigere enn både "reine" gforce 2 mx og m400 ;-

 

Anyway, prøv med nye drivere og se om det ikke går litt bedre!

Lenke til kommentar

Problemet er veldig enkelt, GeForce 2 MX200 er et MØKKAKORT. Det har fått ELENDIGE reviews i alle skjermkort tester jeg har lest. Du burde nok ha spandert på deg GeForce 2 mx400 eller et Geforce2 pro eller gts. Det mx200 kortet ditt vil IKKE være istand til å kjøre spill som blir sluppet fra idag uten at hakking og elendig ytelse merkes. Faktisk er mx400 nesten dobbelt så bra som mx200..

 

Du burde tatt deg tid å titte på tester før du kjøpte kortet..

Lenke til kommentar

Deltaforce 2 er det ikke rart du har litt problemer med. Det utnytter AFAIK nesten ikke 3D kort(kun bygninger osv er 3d-akslerert, mens bakken ikke er). Selv PIII500 maskiner har ofte problemer med det spillet.

 

Combat FlightSim2 har jeg ikke noe kjennskap til, men jeg trodde at spilllet var av såpass gammel dato at funka på maskinen din. Pass på at du setter 16 og ikke 32 bits fargedybde. Liten forskjell visuelt, men stor forskjell av hva det krever av maskina.

 

OpenGL og Direct3D(D3D er en del av DirectX) er ferdig installert på maskinen din. Det du må gjøre er å merka av for at dette skal brukes på noen options inne i spillet. Hvis alt går på "software rendering" så hjelper ikke skjermkortet ditt noe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...