Gå til innhold

Mistet mobil telefon i vann..


Anbefalte innlegg

Jeg har vært uheldig og mistet mobiltelefonene min i vann. Telefonen fungerer men jeg ser ikke noe på skjermen. Den er blitt helt svart.. Det er forøvrig en T68i... Jeg vet at den er noe utdatert men jeg ønsker ikke å kjøpe en ny mobil dersom jeg ikke må...

 

Er det noe jeg kan gjør for å fikse denne...?

 

Takker på forhånd for alle svar..

Endret av JamesATaber
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sansynligvis en lodding på skjermen som er gåen.. eller skjermen som har tatt kvelden.

stikk til ett lokalt verksted som reparerer slike ting og hør med dem.

Den telefonen er ikke noe å satse på uansett, da den blir å ruste.. og ja.. jeg har GOD erfaring med vannskadede telefoner.. 2-3 hendelser selv.. der telefonen har fungert etter på.. fått fikset den.. men har sviktet etterhver, rett og slett pga rust

Lenke til kommentar

Takker for alle svar...

 

Mobil telefonen er kanskje ikke 100% tørr enda, det er sikkert noe fuktighet i noen krinkelkroker inne i telefonen. Vil det lønne seg og skru opp tlf og la den "lufte" et par dager? Eller er det døfødt ?

 

Rødsprit? Hvordan vil det hjelpe å drive ut fuktighet, dersom det er det som er problemet?

 

Fosikring har jeg ikke på denne gamle saken..

Lenke til kommentar
Takker for alle svar...

 

Mobil telefonen er kanskje ikke 100% tørr enda, det er sikkert noe fuktighet i noen krinkelkroker inne i telefonen. Vil det lønne seg og skru opp tlf og la den "lufte" et par dager? Eller er det døfødt ?

 

Rødsprit? Hvordan vil det hjelpe å drive ut fuktighet, dersom det er det som er problemet?

 

Fosikring har jeg ikke på denne gamle saken..

skjermen vil neppe funke noe bedre nei.. men telefonen skal funke ja.. det har mine 2 telefoner som jeg har hatt i vann.. men der har skjermen sluttet å funke.. pga av lodding som gikk opp..

 

Men noe garanti, reklamasjon og vanlig forsikring fra telenor, netcom kan du bare glemme

Lenke til kommentar
Takker for alle svar...

 

Mobil telefonen er kanskje ikke 100% tørr enda, det er sikkert noe fuktighet i noen krinkelkroker inne i telefonen. Vil det lønne seg og skru opp tlf og la den "lufte" et par dager? Eller er det døfødt ?

 

Rødsprit? Hvordan vil det hjelpe å drive ut fuktighet, dersom det er det som er problemet?

 

Fosikring har jeg ikke på denne gamle saken..

Når du mister en telefon i vann, skal du ALDRI ALDRI ALDRI!!! slå den på før den er 120% tørr.

Da forårsaker du sannsynligvis noen kortslutninger..

Hiv den i steikovnen på 30 grader i en haug med timer.. men du har nok ødelagt den ved å slått den på mens den var våt.

Lenke til kommentar

Telefonen er nå skrudd helt fra hverandre for å prøve få fjernet evnt. innestengt fukt... Lar den stå demontert over helgen... gjør da et forsøk med å sette den sammen igjen... fungerer den da så fungerer den ellers så går den i søpla...

 

Er det evnt noen som kan annbefale en mobil om det er med eller uten abbonenment er ikke så viktig. Det som er viktig er at det totale regnestykke ikke havner så mye over 1500,-...

Lenke til kommentar
Telefonen er nå skrudd helt fra hverandre for å prøve få fjernet evnt. innestengt fukt... Lar den stå demontert over helgen... gjør da et forsøk med å sette den sammen igjen... fungerer den da så fungerer den ellers så går den i søpla...

Prøv også å la den være på et varmt; tørt sted. Fks. i ovnen på _LAV_ varme. Dette bruker å virke for å drive ut fukten relativt raskt og effektivt.

 

Når det gjelder "råd til mobil" så kan jeg da råde å bruke den guiden i min signatur som omhandler behovene. Itillegg skulle det vært bra å vite om en evt. bindingstid har gått ut.

-

Hehe, var en spøk  ;)  Beklager om noen tok den serriøst, mente det just for phun:)

Slikt er ikke noe man skal tøyse med, da dette faktisk er noe meget alvorlige saker.

Endret av Remerser
Lenke til kommentar
Når du mister en telefon i vann, skal du ALDRI ALDRI ALDRI!!! slå den på før den er 120% tørr.

Da forårsaker du sannsynligvis noen kortslutninger..

Hiv den i steikovnen på 30 grader i en haug med timer.. men du har nok ødelagt den ved å slått den på mens den var våt.

Jeg mista min i vann.. prøvde å skru den på med en gang.. D var noe tull med skjermen så jeg la den i sola i noen timer, siden jeg var ute med båt... Nå funker den helt fint igjen, etter et par timer i sola og et døgn på nattbordet... :w00t:

Lenke til kommentar

Det med rødsprit er ikke tull men faktisk det eneste som virker.

Skruv mobilen sund legg kun elektronikk plata med microfon og høytaler i spriten.

Ikke skjermen eller dekslene. La den ligge i flere timer ta den opp og tørk den i et parr timer.

Rødspriten renser bort forurensingene fra vannet.

Jeg har med godt resultat reparert flere mobiler på den måten, også etter å ha vært i sjøvann.

Vann ødelegger ikke noe men forurensingen fra vannet og i mobilen lager overladning derfor virker ikke telefonen...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...