Gå til innhold

Skumleste spill EVER?!


Anbefalte innlegg

Hehe...Har lest hele tråden, og Doom 3 må vere et av de mest elsket og samtidig det mest hatet spillet i hele verden. Eg hører med til de som ELSKET det. Ingen kan lage monster som ID

 

Edit: Litt rask på avtrekkeren der, var ment eg skulle nevne Call of Cthulhu. Bra spill med dyster stemning :cool:

Endret av Sheriff_buford
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

leste også igjennom hele tråden nå.

 

min mening om noen av de tidligere nevnte spilla

 

doom 3: passe skummelt, dabba litt av mot slutten.

 

farcry: skvatt noen ganger når de små beista hoppa rett i trynet på meg, men ikke skummelt.

 

fear: meget skummelt og uhyggelig spill, anbefales. extraction point var ikke så skummelt, men skummelt det også. (mørk i rommet og headsett er anbefalt)

 

condemned (pc): samme stil (og utvikler) som fear, bare "realistisk" setting. mangel på våpen og ammo gjør at du går stort sett rundt med en plankestubb for å denge psycho folk boosta på dop.

 

kommer ikke på noen andre spill i farta utenom det jeg synes er skummlest ever:

 

Alien trilogy til PS1: extremt skummelt. mørkt, uhyggelig lyd, radaren, mangel på ammo og seigliva aliens. husker ikke om det hadde vanskelighetsgrader, men det spillet turte jeg aldri å spille lenge av gangen, og jeg var 16 da.

 

noen som vet om dette er å få tak i? har lyst til å runde det egentlig. kom ganske langt men ble aldri ferdig

Endret av Spirre
Lenke til kommentar

FEAR! faen hater det spillet :hrm: så er det så utrolig gøy også :roll:

*flashback* Hadde akkurat vært i en liten skyteepisode, så hørte jeg forstyrelser gjenom høytalerene. Faen, sier jeg mens jeg sitter kosentrert, for å være klar for hva som kommer. så kommer det en lang gang. uten lys tilfeldigvis :hrm: .. jeg setter flashlighten på å sniker meg framover... plutselig hører du ett lite barn ler, å ei jente kommer springende mot meg!! jeg skyter som faen å der forsvant hun rett forann trynet på meg..*flashback* typisk F.E.A.R :love:

Lenke til kommentar
FEAR! faen hater det spillet :hrm: så er det så utrolig gøy også :roll:

*flashback* Hadde akkurat vært i en liten skyteepisode, så hørte jeg forstyrelser gjenom høytalerene. Faen, sier jeg mens jeg sitter kosentrert, for å være klar for hva som kommer. så kommer det en lang gang. uten lys tilfeldigvis :hrm: .. jeg setter flashlighten på å sniker meg framover... plutselig hører du ett lite barn ler, å ei jente kommer springende mot meg!! jeg skyter som faen å der forsvant hun rett forann trynet på meg..*flashback* typisk F.E.A.R  :love:

7576739[/snapback]

 

 

vet . det er crepy.. :love:

Lenke til kommentar

Jeg ser at de fleste store spill av nyere dato allerede er blitt nevnt, slik som Doom3, Condemned: Criminal Origins, og Fear.

Det eneste spillet som ikke er blitt nevnt i denne tråden, og som i den senere tid har fått meg til å sitte et stykke lengre utpå stolen, er Land Of The Dead: Road to Fiddler's Green.

Hvorfor dette spillet var så skremmende er for meg et mysterium, da spillet hverken har en god historie, god grafikk eller lyd, eller noe annet som tilsynelatende burde være på plass for å virkelig gripe tak i spilleren.

Til tross fo dette ble jeg faktisk grepet fra første stund, og jeg må ærlig inrømme at jeg storkoste meg hele veien gjennom.

Det som muligens kan ha vert en utgjørende faktor for spillets genialitet, er intrykket av tomhet, som gradvis gjør seg gjeldende etterhvert som man finner ut at sjansene for å finne andre i live enn deg selv er minimale.

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
landofthedeadroadtofiddgh8.th.jpg

 

land1rh4.th.jpg

 

land31ub5.th.jpg

 

land2zl3.th.jpg

Lenke til kommentar

F.E.A.R. er garantert det skummleste eg har spelt :D

Faktisk så skummelt at eg ikkje klarte å spille meir da dei usynnlege monstera kom :ermm: *slå av*

 

Hugsa også når eg spelte demoen av Silent Hill...

Skjede liksom ikkje ein drit i 10min, sån heilt uten liv liksom med skummle omgivelser, så PLUTSELEG så kommer det monster på meg :ph34r:

 

Resident Evil er og ein klassiker, men du blir ikkje redd av desse spilla.

Du får rett å slett panik pga elendege bevegelses metodane som skaparane har lagt, er så ubrukeleg at du kommer deg ingenplass før du har ein eller to zombier som henger etter fotten din.. * Slår på kontrollen *

 

Ellers så var D3 eit spill som skremte dritten ut av meg...

Klarte ikkje å spille åleina om natta, til og med såvidt om dagen! :!:

 

Når du leser dette så tenker du kanskje "uhh, for ei pingle", men eg er igrunn ikkje ein av dei lett-skremte :whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...