Gå til innhold

Bilde-Quiz - Gjett filmen!

Venerable

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det er særdeles riktig

Edit:

EDIt: Veit ikke om det var Mr.Jenssen sin tur jeg men...

6204218[/snapback]

Nope, jeg var først

Endret av Bruckiania
Skrevet
Ligna mye på Ace Ventura: Pet Detective. :)

6204469[/snapback]

Tenkte jeg skulle prøve å ta noen litt subtile og ikke-avslørende bilder jeg men :p

Ace Ventura it is :thumbup:

Skrevet

Når du sier det, så kan det faktisk være riktig. Det beviser bare hvor utrolig dårlig jeg egentlig er på slike oppgaver. Har sett filmen sikkert 20 ganger, men kjente ikke igjen snurten da jeg besøkte tråden tidligere. :no:

Skrevet (endret)

Tja, en annen kan jo fortsette. Jeg er for lat og dum til å gidde og finne noen nye bilder. :)

EDIT: Blir det egentlig "gidde og finne", eller "gidde å finne"? :dontgetit:

Endret av Hr. Jenssen
Skrevet
Tja, en annen kan jo fortsette. Jeg er for lat og dum til å gidde og finne noen nye bilder. :)

EDIT: Blir det egentlig "gidde og finne", eller "gidde å finne"? :dontgetit:

6204727[/snapback]

Man gidder å finne. Evt gidder ikke.

Skrevet (endret)

Når man plasserer to infinitiv etter hverandre, brukes å foran det første, så bindeordet og for å binde de sammen (tror jeg). Steffyboy bruker presens mot infinitiv, så der er det riktig å bruke å.

Ny film:

Endret av JacEr
Skrevet (endret)

Niks, denne filmen er litt nyere. Gi meg 5 minutter, så skal jeg redigere inn litt flere bilder i denne posten :)

EDIT: Som lovet:

Endret av JacEr
Skrevet (endret)
Når man plasserer to infinitiv etter hverandre, brukes å foran det første, så bindeordet og for å binde de sammen (tror jeg)

6206596[/snapback]

Nesten riktig, du har prinsippet. Med ord som orke og gidde, så blir det "å gidde å hente", mens "å sykle og gå" betyr at man gjør begge. Hvis jeg tar feil, så dreper jeg norsklæreren min :wee:

Endret av SteffyBoy

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...