Gå til innhold

Bilde-Quiz - Gjett filmen!


Venerable

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
ClarkGable skrev (4 timer siden):

Thinner

"Alright I'll go. But before I go, I curse YOU! The Curse of the White Man from Town!"

Thinner er jo ei meget severdig, klart ikke i nærheten av de beste King filmene fra 90-åra, men meget underholdende, og innehar mange artige og direkte nasty scener, spesielt den paien, mmm, yummy.  

Pleier å se denne et par ganger her og der, oftest på sen sommer-tidlig høst. 

Føles som noe der kunne ha vært ei forlenget episode av Tales From The Crypt tv-serien.

Uansett, Joe Mantegna eier fullstendig i rollen som den skyteglade mafiosoen Ritchie mens deilige Kari Wuhrer gjør seg som alltids ikke bort, da som forførende og meget temperamentsfull sigøyner babe.

QYvsEW3.gif

  • Liker 1
Lenke til kommentar
ClarkGable skrev (3 timer siden):

Ja, selvsagt. Presterte å ikke se svaret ditt. Pluss at jeg har sovet. Bra.

Null stress. ? 

Så Double Indemnity for et par år sia og husker at den falt veldig godt i smak, og var definitivt min type "eldre" film.

Neste ut, er nok milevis unna samme kvalitet som nevnte klassiker, men har nå alltids vært ei liten favoritt hos meg, og severdig underholdning om man er i rette humøret eller stemning.

 inSilus.jpg

Lenke til kommentar
Frank.N.Steen skrev (19 minutter siden):

Null stress. ? 

Så Double Indemnity for et par år sia og husker at den falt veldig godt i smak, og var definitivt min type "eldre" film.

Neste ut, er nok milevis unna samme kvalitet som nevnte klassiker, men har nå alltids vært ei liten favoritt hos meg, og severdig underholdning om man er i rette humøret eller stemning.

 inSilus.jpg

 

Glemmer alltid å poste nytt bilde, så skal ikke svare. Men ekstremt fet film det her. Kultfilm!

Lenke til kommentar
Laughing Man skrev (10 minutter siden):

Må være The Punisher med Dolph Lundgren ?? Har bare sett 2004 versjonen med Thomas Jane selv. 

gzyS6Zv.gif

The Punisher (1989) med Dolph Lundgren, er korrekt. ?

Har sett 2004 og 2008 (War:Zone) filmene, og selv om de slettes ikke er gærne, er det noe med den fra 1989 som gjør at man alltid returnerer. Synd ikke Marvel fortsatte å gjøre langt mer av den type hardtslående action-eventyr, men klart, budsjett osv var vel helt annerledes enn de enorme summene som blir nå dytta inn i gullkalven de har endt opp som i filmsammenheng, siste ti-tolv årene, eller mer.

I 1989 var vel The Punisher langt mer ei "ordinær" actionfilm å regne, enn å minne om ei Marvel film, og selv om mange forsøker så godt de kan å avfeie den, så er det jo likevel noe av det tidligste Marvel leverte på filmfronten, og sammen med Blade (1998) noe av det tøffere og mer underholdende fra den kanten. 

Mark Goldblatt sto jo for regien, en fyr der året i forkant gjorde en annen noe oversett 80-talls film, via buddy-cop/skrekkfilmen Dead Heat (1988). Ingen av dem ble vel noen stor suksess, og satte vel ei kjip stopper for Goldblatts tid som regissør, men likevel to solide forsøk ble det nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dead Heat er en stor favoritt her i huset. Mesterverk, og en film som virkelig fortjener sin status som en kultfilm. Helt rå film!

 

Angående The Punisher så anbefales The Punisher: Dirty Laundry på det sterkeste. Kortfilm produsert av Adi Shankar som en del av hans fantastiske "Bootleg Universe", og med Thomas Jane i hovedrollen som The Punisher. Live-action The Punisher har aldri vært bedre eller tøffere enn denne. Anbefaler egentlig alle kortfilmene i "Bootleg Universe" med The Punisher: Dirty Laundry, Venom: Truth in Journalism og Power/Rangers som de aller råeste.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...