Gå til innhold

Bilde-Quiz - Gjett filmen!


Venerable

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
toro6 skrev (28 minutter siden):

T3. Ganske fin film. 

Skulle så gjerne ønske at jeg satt igjen med det samme positive inntrykket man hadde fra sommer 2003, i dag. Men de to bildene ovenfor (oppblåsbare puppene til Terminatrix, og i dag måtte hun nok ha blåst opp både rumpe, lepper og sikkert mer til, da for å "passe" inn), er i grunn greie påminnelser om hvorfor filmen dessverre bød meg så sterkt i mot ved senere besøk.

Men siste scenen i filmen var sterk, faktisk en av de beste scenene fra filmene som kom etter de to til Cameron.

 

Lenke til kommentar
toro6 skrev (1 minutt siden):

Men faen, da. Kjapt svar.

En liten favoritt hos meg, alltid vært glad i de "mindre" filmene til Brucern fra 90-tallet, da han faktisk virket å bry seg om å gjøre jobben sin, og ikke se ut som han sovner og gir total f, som de fleste av søppelfilmene hans, hvor han knapt gidder å stille opp i mer enn 5-10 minutter, maks.

Striking Distance vurderte jeg faktisk å bruke selv i tråden, men da bildet av den leketøys politibilen som skurken benytter seg rikelig av, tøff scene, sammen med låta Little Red Riding Hood av han amerikanske radio Djen, med ulvenavnet (glemt nøyaktig hva det var).

Ellers er jo Striking Distance kjent for et vanvittig tøft galleri av karakterskuespiller, Tom Atkins, Robert Pastorelli, Tom Sizemore, Brion James samt at Sarah Jessica Parker så meget bra ut her. 

Pleide å ønske å bo i en slik husbåt, som Willis sin karakter gjør her, så koselig ut, minus da at samtlige eks damer plutselig begynte å dukke opp flytende rundt i elvebreddene ved de sene nettene. 

Filmen er kanskje ikke blant "favoritten" til en del kritikere (inkludert Bruce Willis), men den har mange tøffe scener, spesielt biljakten i starten er rå, og et par båt jakt sekvenser attpåtil, synd den floppet, men var nok dårlig promotert. Mange forventet en ren action film, og den var vel mer ei seriemorder/thriller med en del action, og virket ikke som fansen til Willis likte hva de fikk se.

 Uansett, ei kul og underholdende tidlig 90-talls film, der musikken og bruken av Pitsburgh by var et fint bakteppe for handlingen. Brad Fiedel gjorde også ei god jobb med soundtracket, som dessverre ikke er så lett å spore opp i sin helhet.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
toro6 skrev (Akkurat nå):

Jeg var en av de som ikke var helt fornøyd da den kom, men liker den nå. Måtte se hele biljakten før jeg tok bilder . 

Ble først klar over filmen i tenårene (tampen av 90-tallet), og fikk ei VHS av en snill onkel. Ble raskt sett jevnt og trutt, i likhet med andre "mindre populære" Willis titler som Hudson Hawk, Color of Night og The Last Boy Scout. Klart, å si at disse er lite likt, tja, kanskje blant kritikerne, men virker som flere av dem, har senere tid fått nærmest kult-status med årenes løp, men når de kom ut så var kanskje forventningene litt for høye, og tja, Die Hard suksessen ble nok tung å "kvitte" seg med for Brucern.

Men selv en "svak" Willis film på 90-tallet, var jo oftest en meget severdig og underholdende film, i de fleste tilfeller. Kan dessverre ikke si det samme om hva han gjort de siste 10-15 årene. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Inferno (1980) er selvfølgelig helt korrekt. ?

Skulle likt å sett et par av Dario Argentos filmer på det store lerretet. For enkelte av hans verker, som Inferno, er jo en nytelse visuelt, og selv om han muligens gjorde bedre filmer, både før og etter, så står den igjen som en av disse helt spesielle skrekkfilmene, der jeg aldri helt får "ristet av meg" opplevelsen, og glemt med det aller første.

Lenke til kommentar

Så Suspiria på kino i Oslo for noen år siden (originalen, ikke det nye makkverket av en film), da den ble satt opp i forbindelse med at Goblin spilte på Blås einere på kvelden. Var intervju med Goblin før filmen startet, også konsert med bandet seinere på kvelden. Var en helt grei aften for å si det på en noe mild måte. Legendarisk bra!

Inferno er også legendarisk bra. Dario Argento's 70- og 80-talls filmer er generelt legendarisk bra, men han kom også med noen virkelig oversette og undervurderte filmer på 90-tallet. Two Evil Eyes, Trauma og The Stendhal Syndrome er alle verdt en titt eller to.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...