Gå til innhold

Hva burde komme på PS3?


ehs5

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Trådløs håndkontroll finnes jo allerede. Men la meg få spørre: Hva er poenget? Hvorfor skal du sitte så langt unna TV'en da? Er jo ingen som gjør det.

LITT lengre ledning på håndkontrollen kunne gjort seg da.

Er enig med deg i at det ikke er nødvendig å sitte så langt fra TV`n, men det er litt kjedelig å ligge på salongbordet når man spiller. Ikke alle i huset er like glade for det... :p Ledningen på XBox`n er passe lang.

Lenke til kommentar

Stort sett samme kontroll, gjerne med større vandring på analoge skulderknapper, slik som de på gamecube-kontrollen. Kan gjerne ha en ekstra knapp midt i krysset slik som en nevnte tidligere. Får aldri nok knapper.

 

Stor harddisk og nettverk som standard, gjerne klargjort for streaming av film osv fra PC. Mulighet for å legge saves på harddisk.

 

Fjernkontroll som standard, gjerne RF fremfor IR.

 

+ mange gode spill

Lenke til kommentar
endre' date='23/08/2004 : 18:59'] Håper for all del ikke at Sony følger i Microsoft sine fotspor, og lager en konsoll "pc" som kan oppgraderes på alle mulige måter.

Hæ? Det finnes ingen offisielle oppgraderinger til Xbox fra Microsoft, med unntak av headsett til Xbox Live og ekstra håndkontrollere. Til PS2, derimot, finnes det tastatur, harddisk, nettverksadapter og multitap, så i utgangspunktet vil jeg påstå at PS2 minner mer om en oppgraderingsmaskin enn Xbox.

Lenke til kommentar
endre,23/08/2004 : 18:59] Håper for all del ikke at Sony følger i Microsoft sine fotspor, og lager en konsoll "pc" som kan oppgraderes på alle mulige måter.

Hæ? Det finnes ingen offisielle oppgraderinger til Xbox fra Microsoft, med unntak av headsett til Xbox Live og ekstra håndkontrollere. Til PS2, derimot, finnes det tastatur, harddisk, nettverksadapter og multitap, så i utgangspunktet vil jeg påstå at PS2 minner mer om en oppgraderingsmaskin enn Xbox.

Og mulighetene for ny hardisk og nettverk fungerer ikke i det hele tatt på Xbox? :p

 

Skjerpings

Lenke til kommentar

Kjellinge sa:

Stort sett samme kontroll, gjerne med større vandring på analoge skulderknapper, slik som de på gamecube-kontrollen. Kan gjerne ha en ekstra knapp midt i krysset slik som en nevnte tidligere. Får aldri nok knapper.

 

Jo du har nok knapper viss du har pc. Men nå er det ikke det at du skal ha allverdens med knapper som jør at du skal velge en konsoll. Det er put in and play prinsippet. der det bare er å putte inn spillet og det virker. En annen fordel er jo at du ikke trenger å forholde deg til så mange knapper. Det skal være enkelt og genialt. Personlig synest jeg at PS2 kontrollen er ganske så enkel og genial. (passer konsoll konseptet) Så jeg håper at de har den samme kontrollen. Den ligger jo som om den er skapt i hånden din og at den er som en organisk utvekst :roll: Men innebygget nettverksadapter og hardisk kan jeg nesten si med sikkerhet at det kommer til å bli. Og designmessigt så rekner jeg med at gutta i sony ikke skuffer oss. For PS2en er ganske stilren og vakker når du har en svart tv. men jeg tror den nye kommer i enten silver metallic eller tv grå :hmm:

Lenke til kommentar
endre,23/08/2004 : 18:59] Håper for all del ikke at Sony følger i Microsoft sine fotspor, og lager en konsoll "pc" som kan oppgraderes på alle mulige måter.

Hæ? Det finnes ingen offisielle oppgraderinger til Xbox fra Microsoft, med unntak av headsett til Xbox Live og ekstra håndkontrollere. Til PS2, derimot, finnes det tastatur, harddisk, nettverksadapter og multitap, så i utgangspunktet vil jeg påstå at PS2 minner mer om en oppgraderingsmaskin enn Xbox.

Og mulighetene for ny hardisk og nettverk fungerer ikke i det hele tatt på Xbox? :p

 

Skjerpings

offisielt så får du ikke ny hdd til xbox nei , den er fast den

Lenke til kommentar

Hvis ps3 skal klare å holde opp med Xbox må de følge i Xbox sine fotspor.

Hardisk, er nødvendig hvis de skal klare å kjøre spillene bra. (og lagre, det er ikke lenger plass til så mange saver på 8MB, og noe sier meg at sony ikke kommer til å lage minne kort i GB størrelse)

Nett mulighetene også, tipper på at sony kommer til å gjøre noe lignende ms, hvis ikke er de dum.

Angående kontrollene synes jeg Ps2 er den dårligste Xbox og GC er begge bedre, det er så digg med gode triggere på både skyte og bil spill.

Men det virker som om alle ps2 folk synes de er topp. (skjønner d ikke)

MS prøvd nok ikke å gjøre Xboxen så meget lett å oppgradere, for det betyr pirat kopiering. Dessuten er ikke ps2 så mye vanskeligere å "oppgradere", problemet er bare at den ikke har noe særlig å oppgradere.

Endret av Starcraft_RULES
Lenke til kommentar
Hardisk, er nødvendig hvis de skal klare å kjøre spillene bra.

Hvordan kan dette ha meget å si? Det hadde jeg jo glemt. PS2 og GameCube klarer jo ikke kjøre spill ordentlig fordi de har jo ikke harddisk. :roll:

Kortere loading.

Tror desuten MS dropper HD på Xbox II.

 

Jeg vil ha gode spill jeg.

Venter med å kjøpe konsoll til jeg har hørt noen skikkelig knalltittler bli lansert.

Lenke til kommentar

Med hardisk kjører spillet bedre for det det går rakere å loade spillet.

Det er ikke sikkert at de dropper det, men hvis de gjør det synes jeg det er et dumt valg. Da børr de ha en eller annen genial plan. Hørte noe rykter om at man skulle lagre ting på en nett-server, men det kan da umulig være en smart idé.

I så fall ville jeg tippe at de satset 100% på LIVE. De sier de skal satse stort på det, men så stort er kansje litt tidelig. Men det får vell tiden vise.

Lenke til kommentar
En måte å kunne oppgradere maskinen etterhvert, skifte grafikkkort, mere RAM etc... Så Sony slipper å lage nye consoler hele tiden, og abre lager komponenter så vi kan oppgradere etterhvert.

Det ville skapt kompatebilitets problemer. Litt av poenget med konsoll er jo at det ikke skal være det. Også måtte de nesten ha laget et gigantisk kabinett som også skulle være idiotsikkert. Tror ikke det...

Lenke til kommentar
En måte å kunne oppgradere maskinen etterhvert, skifte grafikkkort, mere RAM etc... Så Sony slipper å lage nye consoler hele tiden, og abre lager komponenter så vi kan oppgradere etterhvert.

Hvorfor ikke bare kjøpe seg en pc? Så slipper du å kjøpe nye konsoller hele tiden.. hehe

Må jo oppgradere eller kjøpe ny av dem også.

Lenke til kommentar
endre,23/08/2004 : 18:59] Håper for all del ikke at Sony følger i Microsoft sine fotspor, og lager en konsoll "pc" som kan oppgraderes på alle mulige måter.

Hæ? Det finnes ingen offisielle oppgraderinger til Xbox fra Microsoft, med unntak av headsett til Xbox Live og ekstra håndkontrollere. Til PS2, derimot, finnes det tastatur, harddisk, nettverksadapter og multitap, så i utgangspunktet vil jeg påstå at PS2 minner mer om en oppgraderingsmaskin enn Xbox.

Og mulighetene for ny hardisk og nettverk fungerer ikke i det hele tatt på Xbox? :p

 

Skjerpings

Hvilke offisielle Xbox-harddisker får du til Xbox? Ingen. Det er hackere i undergrunnen som har gjort dette tilgjengelig.

 

Mens Sony selv har sluppet sin egen harddisk, sin egen nettverksadapter, etc. Rendre ville ikke at Sony skulle følge i Microsoft sine fortspor og lage en oppgraderbar konsoll, men mitt argument er at de allerede har laget en konsoll med mange flere OFFISIELLE oppgraderinger enn Microsoft har gjort.

 

Skjerpings selv og les hva folk skriver, før du retter på de neste gang.

Endret av Pastor Lorentzen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...