Gå til innhold

Coop Prix: PC + dagligvarebutikk = sant?


Anbefalte innlegg

Tror ikke folk (og da kanskje spesielt TrulZern) skal bekymre seg så voldsom over dette tilbudet. Prix vil nok i første rekke stjele kunder fra Elkjøp og andre el-forretninger, ikke webshops, da dette er to helt forskjellige typer brukere. Webshop-brukere er IMO mer "avanserte" brukere som til en viss grad vet hva de vil ha, Elkjøp-kunder er prishunder som ofte ikke er klar over at det kan ha blitt inngått en del tvilsomme kompromisser når pcen er blitt designet... Prix/Elkjøp ol vil heller aldri kunne konkurrere på komponenter, dette er én eneste pc, og hvis introduksjonen av den på noen som helst måte truer livsgrunnlaget til en bedrift er ikke den bedriften liv laga uansett.

Hvis den derimot fører til kraftig(ere) konkurranse blant store aktører på både pris og kvalitet, vel da applauderer jeg Prix!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
noen som la merke till scart kontakten?

aldri sett før, er dette  noe som kan kjøpes?

Ja, jeg skulle gjerne likt å ha en RGB-SCART utgang på PC'en min :dribble:

 

Rå PC til en glimrende pris, liten tvil om det. Det er vel ikke mulig å gjøre et bedre kjøp nå med mindre man bygger alt selv?

Endret av snorreh
Lenke til kommentar
noen som la merke till scart kontakten?

aldri sett før, er dette  noe som kan kjøpes?

Ja, jeg skulle gjerne likt å ha en RGB-SCART utgang på PC'en min :dribble:

 

Rå PC til en glimrende pris, liten tvil om det. Det er vel ikke mulig å gjøre et bedre kjøp nå med mindre man bygger alt selv?

Har bedt folk prøve her.

 

Her er mitt forsøk (samme hovedkort? Likner på bildet...):

1x MSI K8TM-ILSRB

1x AMD Athlon 64 3000+

1x Seagate Barracuda SATA 200GB

1x Corsair Value 512 / 400MHz

1x Sapphire Radeon 9800pro

1x Chieftec Dragon 360W

1x NEC DVD recorder Dual l.

 

Sum: 7.547,00 + cpu vifte + tast + tv- kort + windows ++++++

 

... går ikke!!!!!

Lenke til kommentar

Hittil ingen som har klart å levere noe tilsvarende på priser.

 

NB. denne PC'en selges også med support. 1, 2 eller 3 års garanti?

 

 

Trodde først og fremst denne PC'en ville konkurrere med El-Kjøp, Expert o.l. shops, men jeg tar nok feil iom at den ligger på et prisnivå _under_ webshops. :O

Lenke til kommentar
1 stk PCI port !! 1stk ledis plass til disker :no:

Det er sikkert fordi USB/FW brackets tar to plasser (selv om de ikke bruker PCI sporet) Så om du ofrer en eller begge, så vil du nok få PCI plassene dine... trenger du PCI plasser til noe nå for tiden da utenom lydkort? GbNIC er jo greit om et par seks mnd, men ellers så er det lite PCI som frister.

 

Når det gjelder disker så kan du jo lett koste på deg 35,- for monteringsskinner for 3.5 i 5.25

Lenke til kommentar

Et utrolig tilbud.

 

ikke noe å si på det. Skal prøve å kalkulere verdien på den på en webshop:

HK: 6-700

CPU+vifte: 1600

HD:1000

RAM: 7-800

DVD-RW: 500

Skjermkort: 1800

TV-kort: 5-600

Kabbis + PSU: 500

Programvare: 800

Trådløst kort: ??

Sette sammen: minst 350

Garanti: kanskje 100-200

 

Ser ut som det er noen minneslots der også??...

 

Det jeg har satt sammen nå, med de laveste prisvurderingene, er på ca. 8500,- uten Trådløst nettverkkort.

 

Det beste med det tilbudet her, er at tilbudet speiler det som faktisk er populært. Hadde det kommet for 3 mnd. siden, hadde det sikkert blitt tatt i mot som messias.

Lenke til kommentar

heh, detta var latterlig billig :D

 

Det er som tidligere nevnt her. Denne pc-produsenten kjøper inn stort av lite, får gode priser pga dette,setter sammen til billig penge og selger billig.. genialt!

Det er her Komplett ikke har sjangs... de skal ha Lagerplass til en haug med små duppeditter, kjøper ikke i SÅ store kvoter (altså høyere priser)...

 

Men, jeg tror de fleste er enige med meg at selv om du får en ferdig-pc til en billig penge, er det faktisk en del av morroa å sette sammen pc'en selv=) Syns nå jeg hvertfal.. lærer MYE mer også! Det tenker ikke den vanlige forbrukeren så mye på da, men de fleste på forumet her er nok av typen som liker å sette tingene sammen selv.

 

Konklusjon; Genial Eljkøp-gruser, men slår ikke "morroa" ved å mekke selv :yes:

Lenke til kommentar

Personlig hadde jeg aldri kjøpt verken pc eller andre data relaterte ting i en dagligvare butikk, og jeg tror ikke dette tilbudet gjør at data butikker eller webshops mister nattesøvnen. Alle med litt sunn fornuft innabords skjønner at dette kun er et stunt Prix gjør for å få økt oppmerksomhet om butikkene sin.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...