Gå til innhold

Coop Prix: PC + dagligvarebutikk = sant?


Anbefalte innlegg

Laget en liten "test" av denne mye omtalte PC'en ... har med litt specs som mangler på din side og noen enkle tester.

 

HW specs.:Athlon64 3000+

MSI MS-7010 VIA-K8T800

512mb PC3200 DDR SDRAM (3-3-3-7)

200 GB Seagate Barracuda 7200.7 ATA (7200 RPM - 2MB cache)

8x DVD+/-RW brenner

Ati Radon 9800 XXL (Pro med XT kjerne)

PSU Fortron/Source 350W w/NoiseControll

 

 

Oppsett - Coop PC "out of the box"

Drivere:

Catalyst 4.8

VIA Hyperion 4in1 drivers 4.53

 

 

Tester

Everest mem. bench.

Read: 2925 MB/s

Write: 1200 MB/s

 

AquaMark 03:

CPU: 8500

GFX: 5800

TOT: 43400

 

3DMark 03: 6200

 

Denne posten er laget for å informere og avkrefte feilaktige antakelser om ytelse.

 

Vill supplere dersom det er interesse.

 

 

Kommenter gjerne resultatet!

Endret av JEG76
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Laget en liten "test" av denne mye omtalte PC'en ... har med litt specs som mangler på din side og noen enkle tester.

 

HW specs.:Athlon64 3000+

MSI MS-7010 VIA-K8T800

512mb PC3200 DDR SDRAM (3-3-3-7)

200 GB Seagate Barracuda 7200.7 ATA (7200 RPM - 2MB cache)

8x DVD+/-RW brenner

Ati Radon 9800 XXL (Pro med XT kjerne)

PSU Fortron/Source 350W w/NoiseControll

 

 

Oppsett - Coop PC "out of the box"

Drivere:

Catalyst 4.8

VIA Hyperion 4in1 drivers 4.53

 

 

Tester

Everest mem. bench.

Read: 2925 MB/s

Write: 1200 MB/s

 

AquaMark 03:

CPU: 8500

GFX: 5800

TOT: 43400

 

3DMark 03: 6200

 

Denne posten er laget for å informere og avkrefte feilaktige antakelser om ytelse.

 

Vill supplere dersom det er interesse.

 

 

Kommenter gjerne resultatet!

Kan du legge inn her eller sende meg en PM når du finner de beste Catalyst og VIA Hyperion 4in1 drivers til denne pc'en?

 

Jeg har liggende noe TwinMos 3200 ram(2.5). Vil hjelpe mye med å bytte ram'en?

 

Hele pc'en virket raskere når jeg byttet til Logitech tastatur og mus!?(med ledning)

Lenke til kommentar
Hvor mange Ghz kan man få 3000+ opp til(synes å huske at den er på 1,8 fra før)?

Den er på 2 GHz fra før og skulle gå greit opp til 2.4 GHz.

Kan ikke stille HTT (FSB) i BIOs .. ikke minnetimings heller ... må finne ny BIOS gitt :green:

Ny bios hadde gjort seg,si fra om du klarer å grave fram det jeg har lett etter siden maskina kom i hus :)

Lenke til kommentar
Ser et strort problem med det, det er slik at du bare kan få maskinen der, og annet ting. Når jeg skal kjøpe en maskin liker jeg skaffe alt fra en butikk. Det gjelder også ekstrautstyr som ekstra ram, mus, hd, hk o.s.v Synes det verste er at prisene er dumpet og at de ikke tar noen profitt på varen sikkert, du bruker profitten fra andre varer til å dumpe prisen. Dette vil føre til at mange databutikker som har en tynn grense på profitt og tap blir svingt over til tap, og de går konk, som gir dårligere valg og at de resterende butikkene bare tar inn de varene som gir høy profitt. Aka dette er ikke bra.

 

Ser ikke poenget med datamaskiner i en mat butikk. Neste er vel at alt blir en enorm butikk, der folk går seg vill og dør.

Det handler om den sterkestes rett, og jeg handler pc'er where ever den er billigst, og dritter tynt i hva ellers de selger i den butikken der jeg finner den billigste pc'en. Det er desverre ikke mitt lodd i livet å holde liv i profitkåte småbutikker, og jeg driter tynt i om den ene går konkurs, for varene vil jeg som forbruker alltid få tak i hvis etterspørselen er der :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...