Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

spørsmål om tilkobling mellom to pc på internett.


Anbefalte innlegg

Hei

 

har en pc i hjemme som skal kobles opp mot pc på jobben linja på jobben er det ikke mulig å få fast ipadresse og den bytter på ip adresse ca hvert 30.min.

 

så kommer spørsmålet mitt, er det mulig å koble opp gjennom sambansnummeret??

er telenor på begge.

 

eller er det noen annen måte å koble opp?

ønsker ikke at du må skrive inn de forskjellige ipadressene hele tiden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

 

har en pc i hjemme som skal kobles opp mot pc på jobben linja på jobben er det ikke mulig å få fast ipadresse og den bytter på ip adresse ca hvert 30.min.

Hvorfor denne vanvittige IP-byttet? Er det ISDN?

Du kan bruke dyndns.org som kan fikse denne jobben forutsatt at du kan kjøre klienten på maskinene på jobben.

Lenke til kommentar

Nei, ADSL. og det er jobbe som jeg skal koble meg til. kan få fast ip hjemme men ikke på jobb pga. av abn. det er den billigste bedrift abn, ingen mulig het for fast ip.men det hadde vært veldig enkelt vis det gikk ann å kobles seg opp på routen via sambansnummeret.

Lenke til kommentar
Nei, ADSL. og det er jobbe som jeg skal koble meg til. kan få fast ip hjemme men ikke på jobb pga. av abn. det er den billigste bedrift abn, ingen mulig het for fast ip.men det hadde vært veldig enkelt vis det gikk ann å kobles seg opp på routen via sambansnummeret.

Men du burde kalge serøst hvis lija går å mye opp og ned, du får nemlig ny IP hver gang den kobles opp og den burde ikke gjøre dette så ofte.

Nei, du kan ikke bruke s.nr til noe slikt, dyndns er nok det absolutt enkleste.

Lenke til kommentar

En kompis av meg har lagt inn et program på sin PC som oppdaterer en slik no-ip.com lignende sak.

Dvs at hvis han får ny IP så oppdateres en redirect slik at man hele tiden kommer til rett ip hvis man bruker redirect adressen.

 

Klossete beskrevet, men noe slikt ville vel løst problemet ditt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...