Gå til innhold

Hvilken plate kjøpte du sist?


dessessop

Anbefalte innlegg

Jeg har bestilt Braindance - Redemption.

album_redemption.jpg

Hærlig blanding av darkwave, prog, metall og industrial. :)

 

Kan høre noen sanger her: http://vampirefreaks.com/progressivedarkwave

 

Og dere "fuckemo-folk", gå og legg dere, de har kanskje emotekster, men riffene er faen meg geniale så last ned en av de nevnte sangene og hold kjeft!!

9119364[/snapback]

Jeg pleier ikke å kommentere på emo-ting, men her ber du omtrent om det. (Har ikke så veldig mye i mot emo heller, så lenge folk tør å stå for det.)

 

Jeg har ingenting i emosjonelle tekster, som kjærlighet, osv... Men en del emo-tekster, bla. fra denne gjengen her er mer sippete enn emosjonelt.

 

Uansett, husker jeg rett så leverte de dybdeløse masete riff som er like sippete som tekstene deres. Jeg har ingen problemer med "emo" egentlig, men folk må faen meg tørre å stå for det da. Band som syter, kommer med masete whine-riff.

 

Gikk forresten på MySpacen deres og hørte de nye sangene deres. Still sucks. Nei, skal du være emo så får du faen meg ha guts til å stå for det og ikke gå rundt å late som du er noe annet.

 

og btw. slik at du vet til neste gang, ikke gidd å skrive "dere hold kjeft bla bla", det bare provoserer folk til å si hva de mener.

9120014[/snapback]

WTF? Har de lagt ut noen nye sanger? Eller mener du sangene fra 2005..?

Jeg skjønner ikke hvorfor du mener at riffene dems er "whinete", riffene er AWESOME, og deilige.. Ser ikke hva som er whiny med dem. Joda, tekstene er litt whinete, men de handler jo om kjærlighet, mange gjør det værtfall..

Når de ikke ser på seg selv som emo, hvordan kan de da ha guts til å stå for det?

Underoath og sånt shit er emo, mcr er egentlig bare fjortispoppunkrockdritt

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eit stort problem eg har med BFMV er at dei har glimt av kule riff og rå vokal. Band som er teite kan eg berre avfeie og la ver å tenkje på. BFMV er stort sett typisk syte-emo, og det er difor irriterande å vite at dei kan betre, at dei kan spele/syngje som eit "ordentleg" metal-band - dei vil tydelegvis ikkje. Det er vel meir pengar i emo-syte-tisse-pop-punk?

Lenke til kommentar

Har vært i Danmark og har handlet en del plater på en butikk som het Stereo Studio i Aalborg:

 

Saxon - Denim & Leather

41M78ZKC0QL._AA240_.jpg

 

Mercyful Fate - Don't Break the Oath

41BRPFH2GQL._AA240_.jpg

 

Mercyful Fate - Melissa

o48818.jpg

 

Motörhead - Ace of Spades

41V2QP3HNWL._AA240_.jpg

 

Darkthrone - Under a Funeral Moon

200px-Under_a_Funeral_Moon.jpg

 

My Dying Bride - Turn Loose the Swans

514+zLrVIRL._AA240_.jpg

 

Opeth - Still Life

B00008AWOG.03._SCMZZZZZZZ_.jpg

 

Accept - Metal Heart

metal_heart.jpg

 

Iron Maiden - Powerslave

180px-Iron_Maiden_Powerslave.jpg

 

Black Sabbath - Vol. 4

22340.jpg

 

Det hele kostet vel omtrent 500 danske kroner, noe jeg synes er veldig billig. Alle disse platene er plater jeg har nesten vært flau over å ikke hatt, derfor passet det glimrende at jeg fant dem så billig :)

Litt stort bilde på Melissa, men det får gå greit.

Lenke til kommentar

Langhelg i Sverige med kjæresten og familien hennes. Etter å ha blitt skuffet flere ganger over svenskenes åpenbare manglende musikkinteresse (umulig å finne bra platebutikker) ble vi tilslutt tipset om en liten platebutikk i kjelleren i et smug i Karlstad. Det viste seg å være en bruktbutikk med masse rariteter til en billig penge. For 450,- svenske fikk vi:

 

Abgott - Fizala

Anathema - A Fine Day to Exit

Ancient - Proxima Centauri

Ansur - Axiom (promo)

Apotheosis - Farthest From the Sun

Fall ov Serafim - Nex Jehovae (promo)

Insomnium - Above the Weeping World (promo)

Stream of Passion - Embrace the Storm

Tidfall - Nucleus (promo)

 

 

Før dette kjøpte jeg meg Black Sabbath - Paranoid for 119,- SEK på en vanlig platebutikk, og Metallica - Ride the Lightning for 99,- på Coop Forum.

Lenke til kommentar
Fikk nettopp Steve Vai - Sound Theories Vol 1 and 2 nå.

 

Det er en dobbel live-cd, hvor den ene cd'en er bare orkesteret spiller uten Steve Vai, det er han selv som har komponert dette, den andre spiller Steve med orkesteret.

 

Albumet er rett og slett herlig storslagent, vil anbefale det til alle som liker musikaler som Chess o.l, dette er fantastisk!

 

soundtheories_front.jpg

9095477[/snapback]

 

Hvor fikk du tak i denne? :ohmy:

 

Jeg så posten din for et par dager siden, og gikk rundt i platebutikker i går for å finne den, men ingen hadde hørt om den.. :ermm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...