Gå til innhold

SPDIF-utgang på ECS G556E


Anbefalte innlegg

Hmm... Tror jeg skal prøve det nå. Redigerer inn seinere når jeg har fått testet det ut.

 

Edit: Sjefen du pratet med veit ikke hva han prater om. Det funket ikke når jeg testet det, men det funket etter at jeg gikk på volumkontroll og valgte avansert. Der må du krysse av S/PDIF Enable, og da skal det virke. Det har ikke noe å si om høytallerne er satt på stereo eller 5.1 surround. Man MÅ enable S/PDIF.

fakkern jeg får ikke gå inn på avansert der jeg. ikke noe videre link :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Finner du ikke noe på volumkontroll? Har du tittet i kontrollpanelet da?

alle plasser på volumkontrollen - egenskaper kan jeg ikke velge avansert kontroll! IK!

 

kan det på den stasjonære... der får jeg digital out only muligheten... SNUFS!

har du innstallert realtek driverne??? lurer på om det er realtek programmet som fucker opp :hmm:

Lenke til kommentar
Har samme problemet som svennand jeg. Har en G556E hvor jeg ikke får valgt "Advanced Control" under "Options" på volumkontrollen (lysegrå->ikke mulig å velge). Er vi tjukke i hodet, eller er det ikke så lett??

:hmm: mest trolig er det ikke optisk på G556e modellene... noen som kan motsi meg?

 

de som får slikt rødt lys har såvidt jeg har sett hatt enten aopen eller tundra eller lignende maskiner...

 

altså bruker mest trolig ecs g556e noe annet..

 

har en annen tråd der jeg har spurt om det.

 

foreløpig er visst minijack til optisk svaret. dette er en kabel jeg aldri har sett før så blir spennende å se...

Lenke til kommentar
Føler at jlianes ga en grei forklaring på SPDIF-utgangen.

 

Det føler jeg også. Men han skrev at SPDIF må enables, og det er dette jeg sliter med siden jeg ikke kommer inn på de avanserte valgene.

 

Jeg kan velge å få opp volumkontrollen til SPDIF, men får ikke endret den, mest sannsynlig siden SPDIF må enables først. Jeg finner ikke hvor jeg gjør dette. Noen som har noen tips?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Optisk Fiberkabel med 3.5mm kontakt til salgs for 98,- på Clasohlson

Det er jo ikke optisk utgang på G556E!

 

Kom igjen noen som har fått det til??? Multicom sa til meg at jeg skulle bruke en minijack -til-minijack kabel, men det passer jo ikke inn i coax-inngangen på forsterkeren i andre enden... argh! help for svingende. Det er jo ingen som vet. Hverken multicom eller digital impuls har hatt noen gode svar..

Lenke til kommentar
Har du i det hele tatt sett på den linken? Andre enden på kabelen er optisk, den skal inn til forsterkeren, og den ene enden er som en minijack. Er akkurat en sånn kabel jeg bruker. Det er heller ikke optisk utgang på min Fujitsu Siemens.

Har absolutt sett på linken og for meg ser den veldig ut som en helt vanlig optisk kabel.. ikke?

Lenke til kommentar

Hmm den har absolutt to optiske plugger. Men vi trenger ikke diskutere det egentlig.. Jeg ønsker bare å kunne bruke spdif. Siden jeg ikke har digital utgang på E556'en så tviler jeg å at den optiske kabelen som er avbildet funker.

 

EDIT optisk utgang, ikke digital

Endret av nugi
Lenke til kommentar

Seriøst, ser du ikke at den ene enden ser ut som minijack? Det står jo også at det er en optisk fiberkabel med 3.5mm kontakt, og da skal den virke med din pc som har spdif. Er akkurat sånn kabel jeg bruker til å koble til surround anlegget mitt. Nå bruker jeg riktignok ikke coax slik du har prøvd på, men har du en optisk inngang ledig så prøv det.

 

Edit: Nå veit jeg ikke om spdif er digital utgang, men jeg bruker nå hvertfall spdif, og eneste utgangen er en minijack utgang.

Endret av MrBlueJack
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...