Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

UPC begrenser p2p download ?


Anbefalte innlegg

Men syns det er dårlig av UPC å selge en linje som ikke er beregnet til å brukes.

Det kan du si, men dette gjelder alle ISP'er som leverer til private; de har klausuler i avtalene sine som gjør at de har ryggdekning for å gripe inn ovenfor storforbrukere hvis de f.eks. får kapasitetsproblemer.

 

Det er ikke dermed sagt at de gjør det, men de har sikret seg. Og som sagt: Dette står rimelig klart i avtalene, synd at ingen gidder å lese dem - hadde ikke leste dem jeg heller (har UPC) men det tok meg 1 minutt å finne det på nett når denne diskusjonen kom opp.

Endret av Shimano
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når UPC sier at de ikke gjør noe for å strupe linja, så får vi vel tro dem på det og håpe at de fikser problemet snarest. Iallefall hvis de er interresert i å beholde kundene sine.

Har ikke hatt noe problem med UPC før. Har vært veldig fornøyd, så hvis de fikser dette snarest så får de en pluss i margen.

Lenke til kommentar
Men syns det er dårlig av UPC å selge en linje som ikke er beregnet til å brukes.

Vel, du kan jo bruke linja di?

Hvis du går på Universitetet i Oslo sin FTP kan du laste ned lovlige Linux distroer.

Du kan streame fra nett i full hastighet.

Hente ned programvare som f.eks ad-aware og acrobat reader + alt som er gratis.

 

Men det er fullt ut ISP'ens rett til å sperre for en trafikk de antar er ulovlig. (p2p)

Lenke til kommentar
Men det er fullt ut ISP'ens rett til å sperre for en trafikk de antar er ulovlig. (p2p)

Man skal ikke anta, man skal vite. Man kan laste ned masse filer via p2p som er lovlige. Det er derfor uetisk å sperre for en tjeneste i tilfelle kunden skulle finne på å gjøre noe galt. Det er da evt kunden som gjør noe ulovlig, og det bør være kundens problem, ikke ISP.

 

En ting som er litt pussig er brevet jeg fikk fra UPC der det står:

"Abbonnementet ditt har blitt oppgradert fra 1024/256 kb per sekund til 2048/384 kb per sekund. Med din nye hastighet, kan du nå surfe enda raskere, samt laste ned filmer og musikk i en fart..."

 

Jeg kan laste ned filmer og musikk, men ikke i en fart.. Når jeg har vært i kontakt pr mail med UPC ang problemet, virker det som de ikke helt forstår problemet, eller ikke vil forstå. De ber meg om å sjekke modem, kabler osv.. Når jeg så forklarer på nytt hva problemet er, har jeg ikke fått svar tilbake. Kjipe greier..

Endret av Yoopey
Lenke til kommentar

Så du mener at ISP'en skal sjekke alt vi sender/mottar for å være sikre på om vi gjør noe ulovlig eller ei?

 

Ja takk til en slik stat.... Not....

 

De er ikke så dumme at de ikke skjønner at 99.99% av det som overføres via p2p er ulovlig.

Den trafikken er hovedvekten av trafikken i en ISP's ett, og koster dem masse penger.

Denne trafikken er neppe noen ISP særlig glad for, siden den påvirker andre kunders hastighet osv.

Hvis de da vil hindre slik trafikk, kan de gjøre det. Det står i vilkårene.

Jeg for min del synes det er bedre, enn at alt man gjør blir kontrollert for å se om det er lovlig eller ei.

F.eks de logger alt du gjør, og såfort du har hatt litt for mye trafikk på port 21 så sperrer de abb'et ditt, og du er uten nett.

Det hadde blitt hylekor, tipper jeg.

 

Musikk kan man laste lovlig ned fra iTunes.

Film kan streames lovlig.

Endret av snole
Lenke til kommentar

Snakket akkurat med upc nå.

Gjorde dem oppmerkom på denne linken på forumet , og sa at dette ikke kun gjelder en kunde...

Sa også at dette ikke kan være god reklame for dem, siden dette bare strekker seg videre og videre for flere og flere.

Sa de skulle sjekke det opp videre, med de i haugesund, siden dette mest sannsynelig gjelder oss på haugalandet.

Men så sa de også i haugesund at det skulle være fikset igår....

Jeg gir dem 1 uke til å fikse opp, siden det er så fint vær :)

Then it's nextgentel next!

Lenke til kommentar

Hei igjen folks.

Sendte denne avgårde idag:

Hei.

Slik jeg informerte dere om tidligere,og som dere også i tillegg er blitt informert om av andre kunder enn meg,så fungerer ikke dette etter at dere oppgraderte linja.

Så feilen ligger ikke hos meg,men hos DERE.

Dette er noe dere tydligvis ikke ser ut til å bry dere om,viser til denne posten på hw.no http://forum.hardware.no/index.php?showtop...0entry2502413

Hadde vært fint om dere tar dere tid til å gå igjennom denne,da den kanskje kan oppklare det litt bedre for dere.

Jeg gjentar også at om ikke dette blir fikset i løpet av kort tid,kommer jeg til å si opp mitt abonnement hos dere.

 

MH

 

 

 

 

 

Hei!

 

Slik det ble informert om tidligere har vi ingen struping på slike

tjenester. Problemet kan skyldes lav linje hos personen filen blir lastet

ned fra eller problemer med din linje.

 

For å måle hastigheten pleier vi å laste ned fra Universitetet i Oslo da de

har meget raske linjer. Prøv å koble til sunsite.uio.no vha. et FTP program

(f.eks CuteFTP) og last ned en større fil derfra.

Når du utfører denne testen, er det viktig at du ikke foretar noen andre

nedlastninger eller kjører noen fildelingsprogrammer som f.eks Kazaa.

 

Jeg minner samtidig på at vi ikke har en hastighetsgaranti, men leverer

"opptil" den hastigheten du abonnerer på. Dette bl.a. fordi vi ikke kan

garantere for nettkapasiteten på de sidene du besøker.

 

Forøvrig kan det også nevnes at hastigheten oppgis fra oss i kbit.

Hastigheten du fremstilles ved nedlastning er ofte oppgitt i kB/s. For å

regne om dette, gjør følgende:

Fra kbit til kB/s: N~kbps / 8 = kB/s

Fra kB/s til kbps: N~kB/s * 8 = kbps

 

 

Vennlig hilsen

 

UPC Kundesenter

 

*****************************************************

 

Så spørs det da,om dette er noe som kommer til å bli fikset eller bare oversett.

Kommer til å gi de en uke eller to,er det ikke fikset til da så er det bye bye til upc.

Lenke til kommentar

Herregud, de er jo tette i pappen!

De har tydeligvis ikke forstått problemet.

Denne supporten deres er no dritt..

Jeg skal ringe dem lokalt i morgen og høre hva de mener. Men jeg er redd de allerede har tapt meg som kunde, har hatt trøbbel med linja før og det tar tid for dem og ordne opp når ikke engang skjønner at det er hos dem problemet ligger...

Lenke til kommentar
Men syns det er dårlig av UPC å selge en linje som ikke er beregnet til å brukes.

Hvorfor selger di linjer med x mbit i hastighet, og ikke leverer det når kundene bruker linjen for mye.

En seriøs tilbyder av en linje burde kunne gi full speed på linjen man betaler for, man betaler jo for en vare man ikke får.

ALLE har slike begrensninger. Prøv å hør etter litt hva det koster med en business-linje med garanterte minstehastigheter. Jeg garanterer at du får bakoversveis. Alle operatører selger mer download enn total upload, fordi ikke alle bruker full kapasitet hele tiden. De bør ha nok upload til å kunne levere maks hastighet ved "normal" pågang, men er det rushtid eller noe "stort" som skjer slik at folk flokker seg på nett, så blir det under maks.

 

Kjella

Lenke til kommentar

Alle ISP'er overbooker linjene sine, gjerne i forhold 50:1 (dvs. at de selger 50x mer kapasitet til kundene sine enn det de selv har mot resten av internet). Til dags dato har jeg ikke sett en eneste ISP som GARANTERER for hastigheten til privatkunder. Skal man ha garantert hastighet, må man betale for et bedriftsabon. Der jeg jobber, betaler vi 9000,- i mnd for en 4 Mbit/s linje (fastlinje, ikke xDSL). Dersom alle skulle ha hatt garantert hastighet, hadde det ikke vært noen ISP'er igjen her i landet, siden alle hadde gått konk.

Lenke til kommentar

Ja da ser det ut til at det går mot normale tilstander igjen,også her :thumbup: .

Men jeg kommer foreløpig ikke over 20kbs,men men,det er bedre enn 2-3 kbs.

 

Bazzo,jeg la også merke til det at mailen du fikk var ganske lik den jeg fikk,det sier jo litt om servicen der i gården :thumbdown: .

 

Men nå får vi håpe vi slipper å ha så mye mer med support å gjøre,det er jo lovt å drømme :!:.

Lenke til kommentar

ahh... leve ngt !

Er så glad jeg ikke har en useriøs ISP levrandør, som ikke klarer å gi speed nok.. Ligger aldri under 300 kb ned, fra noe p2p nettverk.. Samtdig er det greit å kunne uppe 70 kb om det trengs. Desverre er det sånn at ikke alle kan få NGT, akuratt som meg selv, som egentlig vil ha brebåndsbolaget`s 10/10 mb linje. Men har vel ingen grunn til å klage, når jeg ser hvor mye mange andre sliter. Håper det retter seg for dere ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...