Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

UPC begrenser p2p download ?


Anbefalte innlegg

Tror ikke du bør være så altfor sikker på at ikke flere ISP også begynner med struping. Er ikke noe særnorsk fenomen akkurat, og når noen begynner med det så vil nok andre komme etter. Er endel ISP som har begynnt med slike ting i det siste. Blant annet BT i England. Finnes til og med ISP`er som tar ekstra betalt av brukerene sine for å tillate P2P-trafikk. Finnes sikkert mange flere eksempler som ikke jeg kjenner til også.. Og jo mer utbredt det er ellers i verden, jo større er sjansene for at de kommer hit etterhvert også.

 

Snublet over denne (noe gamle) artikkelen på nett der British Phonographic Industry anklager BT for å støtte piratkopiering fordi dem ikke gjør noe for å stoppe piratkopiering via p2p. Nå har altså BT begynnt å blokkere p2p-trafikk.. Om det skyldes at de ønsker å redusere båndbredden p2p tar, eller det er for å blidgjøre RIAA osv er uvisst. Antagelig er det litt av begge deler...

 

http://www.afterdawn.com/news/archive/3881.cfm

 

Hvis endel ISP`r begynner med struping/blocking av p2p så blir nok RIAA fornøgd. Og da blir det enklere for RIAA ol. å legge press på de ISP`ene som ikke har noen struping/blocking. Synd å si det, men jeg tror nok Kimmer har et godt poeng når han sier at blocking/struping av p2p er kommet for å bli.

Igjen.. Hvor mange norske isp'er driver med det bortsett fra UPC og BKK? 0 er svaret.. Det at ørtenhundre utenlandske isp'er struper har ikke noe å si.. Vi har ingen grunn til å strupe våre linjer, da p2p trafikk er lovlig i norge (det eneste måtte være om isp'ene synes det for mye trafikk på linjene), men da kan isp'en sende en mail til personen som lager for mye trafikk og be han/hun roe seg (jeg hadde roet meg litt hvis jeg hadde fått beskjed om at jeg brukte mye kapasittet, evt. altfor mye).. Har aldri sagt at ikke kimmern har et poeng, men han får det til å høres ut som at det er ungåelig her i norge, noe det ikke er. Herregud.. om man laster ned filmer/programmer/spill/linux iso'er osv. fra ftp/www eller p2p så er det da et fett.. Alt man finner på p2p kan man forøvrig finne på ftp/www, og det er jo kun snakk om struping av p2p..

 

Så det kan neppe hjelpe riaa.. alt man trenger er å kjenne noen som har satt opp ftp konto og så er du igang med å laste ned (og alle kjenner sikkert noen med ftp konto).. Uansett om jeg laster ned en 650 mb iso fil fra linuxiso.org eller om jeg laster ned en film på 650 mb så sier det seg selv at det er like mye trafikk, struper man p2p så finner folk andre måter å dele ting på.. hva er det neste? Skal man begynne å strupe msn/irc osv? Som er perfekt for deling av filer.. nei, riaa kjemper i en kamp de neppe kommer til å vinne.

 

For min del så har både min samling av film/musikk gått opp etter at jeg fikk meg bredbånd, jeg hadde sjansen til å høre på musikken først, og likte jeg det ikke så kjøpte jeg ikke cd'en (og da ble også musikken slettet), likte jeg musikken så sier det seg selv hva jeg gjorde. Jeg er klar over det at ikke alle gjør det samme, men det er veldig mange som gjør det, så all denne klagingen over at plateselskapet har tapt så mye er latterlig.. :nei:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er mulig at alle poster/mailer som er gjort her eller sendt til UPC. Faktisk har klart å lage bølger hos ISP'n UPC. Jeg hadde det samme problemet som resten av dere har med UPC i Østfold.

 

Nå får jeg maks hastighet på overføringer i p2p nettverk som da er OPP: 45KB/SEC / NED: 230KB/SEC. Nå må jeg faktisk sette opplastnings begrensing når jeg laster ned fra p2p! :dribble:

 

Den lille mannen i gata kan faktisk ha klart å fått ISP'n UPC til å endre mening. Uansett jeg klager ikke! All is good mothefuckas! :thumbup:

 

 

 

NiBLY

Endret av nibly
Lenke til kommentar
De siste par dagene har jeg hatt en elendig downloadrate på dc++ samt  *********

Ligger jevnt over på 3-4 kbs :no: .

Begynner nå å lure på om dette er ett tiltak ifra upc sin side ?,om de begrenser all p2p trafikk?

hmmmmm virker veldig kjent......seff benekter upc at de har lukka noen porter når jeg ringte dem :hrm:

 

btw d er ikke bare i haugesund.....også i kr.sand tydeligvis

 

jaja kanskje d hjelper når upc får fingeren ut og oppgraderer linja mi som de skal....kjenner jeg upc rett kan d ta sin tid :no:

Endret av gudleif of gukk
Lenke til kommentar

Jeg sliter også med dårlige hastigheter på DC og BitTorrent. Bor i Kr.sand.

Får sende en mail til dem jeg også for å klage. Hvis de får flere klager så er det jo ikke umulig at de gjør noe med det.

 

Edit: Jeg har forøvrig hatt dette problemet i godt over en måned.

Endret av Chimmy
Lenke til kommentar

UPC begynner å gå meg på nervene. Får helt fin fart på DC og vanlig internett, men farten på Bit Torrent er lavere enn Erik Hoftuns toppfart. Var lettere sjokkert når jeg i dag kom over den "magiske" grensen på 5 kb/s. Det hele toppet seg når internett var borte fra 1200-2100 på fredag. Er så utrolig forbannet når jeg hører at folk laster ned med 100 kb/s fra BT når jeg sitter igjen med 2/3 kb/s selv og atpåtil har bedre linje. Helvete!

 

Og ja, jeg kommer fra Haugesund.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...