Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

UPC begrenser p2p download ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det kan virke som om det er ett vestlandsproblem.

Vi er kanskje ett prøveprosjekt fra UPC' side.

Ikke bra iallefall, begynner å vurdere andre isp.

Hei,

 

Tror du skal regne med at andre ISP'er vil begynde å strupe P2P også (noen mer end andre). Det er bare et spørgsmål om, hva tid det kommer.

P2P-trafikken sluger enormt med båndbredde globalt sett.

 

Mvh

Kimmer

Endret av Kimmer
Lenke til kommentar
Det kan virke som om det er ett vestlandsproblem.

Vi er kanskje ett prøveprosjekt fra UPC' side.

Ikke bra iallefall, begynner å vurdere andre isp.

Hei,

 

Tror du skal regne med at andre ISP'er vil begynde å strupe P2P også (noen mer end andre). Det er bare et spørgsmål om, hva tid det kommer.

P2P-trafikken sluger enormt med båndbredde globalt sett.

 

Mvh

Kimmer

Dummeste jeg har hørt.. Det at upc gjør det ender bare opp med at de mister kunder, og det vet andre isp'er, derfor vil de aldri strupe noe som helst.

Lenke til kommentar
Dummeste jeg har hørt.. Det at upc gjør det ender bare opp med at de mister kunder, og det vet andre isp'er, derfor vil de aldri strupe noe som helst.

Hei,

 

Hadde du gidet å lese hele denne tråd og sjekket alle linkerne til 'fakta' - da hadde du nok ikke komt med ditt innlegg.

 

"All good things come to an end"

 

Mvh

Kimmer

Lenke til kommentar
Dummeste jeg har hørt.. Det at upc gjør det ender bare opp med at de mister kunder, og det vet andre isp'er, derfor vil de aldri strupe noe som helst.

Hei,

 

Hadde du gidet å lese hele denne tråd og sjekket alle linkerne til 'fakta' - da hadde du nok ikke komt med ditt innlegg.

 

"All good things come to an end"

 

Mvh

Kimmer

Jeg har gjort det kjære kimmer, og hvor mange bredbåndsselskap struper egentlig linjen sin bortsett fra BKK og UPC? Ingen.. Isp'er som catch, bluecom og ngt kommer aldri til å strupe linjene sine, så jeg gir egentlig blaffe i om et par lusne isp'er struper brukerene sine. Når det gjelder telenor så aner jeg ikke, men jeg tviler på at de kommer til å strupe, det kan dog hende at de innfører den begrensning igjen om et par år, men null struping, det ødelegger for isp'en og kunden (som naturligvis ikke vil ha en isp som struper ftp/p2p osv).

Lenke til kommentar
Jeg har gjort det kjære kimmer, og hvor mange bredbåndsselskap struper egentlig linjen sin bortsett fra BKK og UPC? Ingen.. Isp'er som catch, bluecom og ngt kommer aldri til å strupe linjene sine, så jeg gir egentlig blaffe i om et par lusne isp'er struper brukerene sine. Når det gjelder telenor så aner jeg ikke, men jeg tviler på at de kommer til å strupe, det kan dog hende at de innfører den begrensning igjen om et par år, men null struping, det ødelegger for isp'en og kunden (som naturligvis ikke vil ha en isp som struper ftp/p2p osv).

Hei,

 

Ja ja! Vi får se! :yes:

 

Akkurat nu er der sikkert en del 'vanlige Ola og Kari' UPC-kunder, der ser frem til at alle 'hardcore P2P'er' skifter til en anden ISP.

 

En liten tanke: :hmm:

Hvis jeg var en ISP akkurat nu - ville jeg begynde å reklamere skikkelig mye for 'Fri bruk uten trafikkontroll' (som det står på Catch sine sider) - for å skrabe til en masse kunder.

Når så struping av P2P bliir helt almindeligt/nødvendigt blant alle ISP'er - da sitter jeg (som ISP) igen med en fryktelig masse kunder, der ikke har andre steder å gå hen mht til P2P.

Genial markedsføring - hvis du spør mig :thumbup:

 

Mvh

Kimmer

Lenke til kommentar

Vel, jeg kan se for meg et slik scenario som du beskriver Kimmer, men det behøver nødvendigvis ikke bli slik, det kommer jo ann på hvordan vi kunder opptrer i forhold til ISP-valg. En kan jo boikotte alle som driver med struping av P2P og slikt... Seff kommer det kansje ikke til å bli så enkelt å få med seg de store kundemassene med på det, de vanlige 'Kari og Ola' brukerne som du beskrev.

 

'Hardcore P2P'ere' vil selfølgelig bli enklere å få med seg.

Du vet om en er fornøyd med noe så sprer deg seg, hvis f.eks Pål kjøper seg ADSL fra NextGenTel og er veldig fornøyd, da vil han si det til kammeratene sine Arne og Hans, ikke sant, Arne og Hans er n00bs, men de hører hva Pål sier og tenker, 'Wow, Når Pål er så fornøyd, han som er überdataekspert så er det kansje en idé for meg å kjøpe adsl fra NGT?'

Jungeltelegrafen med andre ord, hehe... Så vil de spre det videre om de er fornøyd.

 

En kan påvirke andre til å la være å velge enkelte ISP's og si at en er meget fornøyd med sin ISP. Sikkert ikke jeg som er den eneste som har overtalt andre til å kjøpe annen bredbåndslinje enn den de tenkte å kjøpe (I allefall anbefale at de dropper en/flere ISPs, f.eks spes. den gangen Telenor hadde 1GB begrensning, hehe).

 

La oss nå si at en greier å 'overbevise' mange folk, og de 'overbeviser' andre igjen, så kan plutselig de ISP'ene som ikke drev med det før forrandre policy, da blir det nok vanskeligere igjen å få folk til å bytte...

 

Nå skal det sies at jeg er meget klar over hvor stor makt markedsføring via TV, Radio etc kan ha... Men, det er ikke helt umulig...

 

Dessuten kan jo de ISP'ene som ikke struper linjene reklamere med akkurat det...

 

----------------------------------------------------------------

 

Sitter selv og koser meg med min deilige NGT Delta 3000/704Kbps linje, ahh... Fornøyd, ja det er jeg.. :D

(PS!, hadde ikke hatt noe imot å ha en 100mbit linje da, hahaha :!: )

Endret av pcfreak
Lenke til kommentar

Til pcfreak.

 

Klart jungletrommer har mye å si!

Tror ikke TeleNor fik specielt mange nye kunder i den tid de hadde den begrensning på downloaden :wallbash:

 

Er selv eks 'hardcore P2P'er. Hadde 2,3Mbit SDSL (1499,- i måneden) fra BlueCom i over 2 år. Dette ble ofte til 20 GByte opp/ned i døgnet og en ny hardisk hver 14. dag. Det ble alt for dyrt for mig :roll: Har nu ADSL 1024/256.

 

Er ikke anti P2P'er på noen måte (DC hubberne har jo regler osv) - men prøver å se lidt realistisk på problemet.

Tror fremtiden vil by på forskjellige tiltakk mot P2P og vil man ha mulighet for fri trafikk (som privat) - da kommer det til å koste 'flesk'.

 

Mvh

Kimmer

Endret av Kimmer
Lenke til kommentar
hallo har samme problemet her, bor i østfold. er ikke noe hardcore downloader så de de skulle ikke ha noe grunn til og strupe meg. UPC suck

Har fått samme problem med UPC selv.

Har 2064/384, funker bra på http, men P2P er strupet. Får ikke mer enn 8 opp :wallbash:

 

Her er det bare å bytte ISP fort som F**n. Dette var dårlig av upc. :realmad:

Lenke til kommentar

jeg sendte inn et klagebrev til upc! her er svaret jeg fikk.! :thumbdown:

 

-------------------------------------------

Hei

 

UPC/Chello har ingen limiteringer på gitte porter, hverken spesifikt rettet

mot DC/andre fildelingsprogrammer eller uspesifikt. Det vi derimot har

innført i den senere tid, er at under belastede perioder, prioriteres

web/ftp og andre vitale protokoller fremfor annet. Dette skal ikke føre til

noe konstant hastighetstap over andre porter/protokoller.

 

Videre tør vi informere om at Windows XP SP2 reduserer hastigheten for

fildelingsprogrammer. Les mer om dette på

http://www.computersweden.idg.se/stangd.as...5_CS410.dbp.asp

 

eller http://www.itavisen.no/art/1304241.html

 

 

Vennlig hilsen

 

UPC Kundesenter

-----------------------------------------------------

 

 

jeg bruker ikke sp2 versjon av windows xp.!jeg har fremdeles problemet.hastigheten min er chello+ ca 2mbit,men under dc++ så er den freakin 5kb/s.Før så var min hastighet 1mbit,men det var alt bra,men etter den oppgradering de fikk,begynner de med sine problemer. :mad: jeg bør i østfold.!jeg synes at upc bør se på forumet,og bør forstå at de må gjøre noe kjapt.

!!!or else.new isp!!! :thumbdown:

Lenke til kommentar
Jeg har gjort det kjære kimmer, og hvor mange bredbåndsselskap struper egentlig linjen sin bortsett fra BKK og UPC? Ingen.. Isp'er som catch, bluecom og ngt kommer aldri til å strupe linjene sine, så jeg gir egentlig blaffe i om et par lusne isp'er struper brukerene sine. Når det gjelder telenor så aner jeg ikke, men jeg tviler på at de kommer til å strupe, det kan dog hende at de innfører den begrensning igjen om et par år, men null struping, det ødelegger for isp'en og kunden (som naturligvis ikke vil ha en isp som struper ftp/p2p osv).

Hei,

 

Ja ja! Vi får se! :yes:

 

Akkurat nu er der sikkert en del 'vanlige Ola og Kari' UPC-kunder, der ser frem til at alle 'hardcore P2P'er' skifter til en anden ISP.

 

En liten tanke: :hmm:

Hvis jeg var en ISP akkurat nu - ville jeg begynde å reklamere skikkelig mye for 'Fri bruk uten trafikkontroll' (som det står på Catch sine sider) - for å skrabe til en masse kunder.

Når så struping av P2P bliir helt almindeligt/nødvendigt blant alle ISP'er - da sitter jeg (som ISP) igen med en fryktelig masse kunder, der ikke har andre steder å gå hen mht til P2P.

Genial markedsføring - hvis du spør mig :thumbup:

 

Mvh

Kimmer

Ikke spekuler så mye.. Og at catch plutselig skal vende om å strupe nedlastningen kan du glemme, og da gjelder det samme bluecom (for de er jo kjøpt opp av catch).. At sverige struper er ikke noe nytt.. de driver på med både det ene og det andre der.. husker ikke hvilket selskap det var, men de hadde en grense på 10 gb pr dag eller uke, hvis ikke så måtte man betale ekstra pr. mb man lastet ned..

 

:!:

Lenke til kommentar
Ikke spekuler så mye.. Og at catch plutselig skal vende om å strupe nedlastningen kan du glemme, og da gjelder det samme bluecom (for de er jo kjøpt opp av catch).. At sverige struper er ikke noe nytt.. de driver på med både det ene og det andre der.. husker ikke hvilket selskap det var, men de hadde en grense på 10 gb pr dag eller uke, hvis ikke så måtte man betale ekstra pr. mb man lastet ned..

Kan ikke ta dig alvorligt - medmindre du jobber i de høgere luftlag innen Catch og har mye 'inside' viden.

 

Mvh

Kimmer

Lenke til kommentar
Ikke spekuler så mye.. Og at catch plutselig skal vende om å strupe nedlastningen kan du glemme, og da gjelder det samme bluecom (for de er jo kjøpt opp av catch).. At sverige struper er ikke noe nytt.. de driver på med både det ene og det andre der.. husker ikke hvilket selskap det var, men de hadde en grense på 10 gb pr dag eller uke, hvis ikke så måtte man betale ekstra pr. mb man lastet ned..

Kan ikke ta dig alvorligt - medmindre du jobber i de høgere luftlag innen Catch og har mye 'inside' viden.

 

Mvh

Kimmer

Og jeg kan ikke ta deg alvorlig.. "medmindre du jobber i de høgere luftlag innen <insert hvilken som helst isp> og har mye 'inside' viden"

 

Måten du legger det frem på så skriver du rett ut at dette er noe som kommer til å skje, uten noe form for fakta. De url adressene du har lagt ut beviser ikke at det kommer til å skje i norge, ja det har skjedd i sverige, men det betyr ikke at norge kommer til å følge etter. Du snakker om struping av av linjer som at det er en selvfølge at det kommer til å skje i norge. Så med mindre DU jobber for en isp og har inside information så kan ikke du hardnakket påstå at norske isp'er kommer til å strupe sine kunder i fremtiden.

Lenke til kommentar
Måten du legger det frem på så skriver du rett ut at dette er noe som kommer til å skje, uten noe form for fakta. De url adressene du har lagt ut beviser ikke at det kommer til å skje i norge, ja det har skjedd i sverige, men det betyr ikke at norge kommer til å følge etter. Du snakker om struping av av linjer som at det er en selvfølge at det kommer til å skje i norge. Så med mindre DU jobber for en isp og har inside information så kan ikke du hardnakket påstå at norske isp'er kommer til å strupe sine kunder i fremtiden.

Har ikke på noget tidspunkt hårdnakket påståt at det vil ske (men det er jo sket for UPC).

De linker jeg la ut, begrunder bare min mistanke/spådom om fremtiden.

Hvis du greite forstå og tolke det du leste - hadde du nok ikke hisset dig opp sån.

 

 

PS. Du har derimot ikke nogen linker til fakta - der ku få mig til å 'glemme' alt om struping av P2P eller ... ?

 

Mvh

Kimmer

Endret av Kimmer
Lenke til kommentar
Måten du legger det frem på så skriver du rett ut at dette er noe som kommer til å skje, uten noe form for fakta. De url adressene du har lagt ut beviser ikke at det kommer til å skje i norge, ja det har skjedd i sverige, men det betyr ikke at norge kommer til å følge etter. Du snakker om struping av av linjer som at det er en selvfølge at det kommer til å skje i norge. Så med mindre DU jobber for en isp og har inside information så kan ikke du hardnakket påstå at norske isp'er kommer til å strupe sine kunder i fremtiden.

Har ikke på noget tidspunkt hårdnakket påståt at det vil ske (men det er jo sket for UPC).

De linker jeg la ut, begrunder bare min mistanke/spådom om fremtiden.

Hvis du greite forstå og tolke det du leste - hadde du nok ikke hisset dig opp sån.

 

 

PS. Du har derimot ikke nogen linker til fakta - der ku få mig til å 'glemme' alt om struping av P2P eller ... ?

 

Mvh

Kimmer

Så er ikke UPC en seriøs isp heller da.. Hverken bkk og Upc er seriøse isp'er.. En isp som ikke innrømmer at de struper (når det er helt åpenbart at de gjør det) har jeg ikke mye til overs for. Det at de velger å strupe er helt opp til dem, men jeg tviler sterkt på at andre isp'er kommer til å følge i deres fotspor, da andre isp'er vet hva som vil skje. Og hva vil skje tror du? Hvem velger en 2 mbit linje kun for å lese nettaviser og sjekke epost? Ingen... Da da kan likeså godt ucp og bkk tilby lavere hastigheter, da ingen trenger 2 mbit bare for å lese nettaviser og sjekke mail.

Lenke til kommentar

Tror ikke du bør være så altfor sikker på at ikke flere ISP også begynner med struping. Er ikke noe særnorsk fenomen akkurat, og når noen begynner med det så vil nok andre komme etter. Er endel ISP som har begynnt med slike ting i det siste. Blant annet BT i England. Finnes til og med ISP`er som tar ekstra betalt av brukerene sine for å tillate P2P-trafikk. Finnes sikkert mange flere eksempler som ikke jeg kjenner til også.. Og jo mer utbredt det er ellers i verden, jo større er sjansene for at de kommer hit etterhvert også.

 

Snublet over denne (noe gamle) artikkelen på nett der British Phonographic Industry anklager BT for å støtte piratkopiering fordi dem ikke gjør noe for å stoppe piratkopiering via p2p. Nå har altså BT begynnt å blokkere p2p-trafikk.. Om det skyldes at de ønsker å redusere båndbredden p2p tar, eller det er for å blidgjøre RIAA osv er uvisst. Antagelig er det litt av begge deler...

 

http://www.afterdawn.com/news/archive/3881.cfm

 

Hvis endel ISP`r begynner med struping/blocking av p2p så blir nok RIAA fornøgd. Og da blir det enklere for RIAA ol. å legge press på de ISP`ene som ikke har noen struping/blocking. Synd å si det, men jeg tror nok Kimmer har et godt poeng når han sier at blocking/struping av p2p er kommet for å bli.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...