Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

The Shawshank Redemption

Andrew blir fengslet på dobbel (!) livstid for mordet på konen og elkseren. Vi følger hvordan livet utvikler seg i fengslet. (Sier ikke mer, kommer til å spoile. :p )

 

Fantastisk film! Ble helt satt ut her jeg satt alene i sofaen. Musikken, skuespillerne, filmingen og settingen var førsteklasses. Alle disse faktorene var med på å skape en unik stemning som tar pusten fra deg. En vakker og til tider rå (_ikke_ rå som i "kult", men mer "virkelighetsnær") filmopplevlse.

5707740[/snapback]

 

En fin anmeldelse av en enormt bra film. Kan anbefale denne filmen til alle og enhver.

Endret av kjetil_b
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dagens filmer:

Star Wars: Episode II - Attack of the Clones:

Artig film, fete kriger og imponerende effekter.

8/10

 

Schindler's List:

Sterk, velspilt og ikke minst viktig film om hvordan Oskar Schindler reddet livet til 1100 jøder under 2.verdenskrig. Litt lang eneste negative.

9/10

Lenke til kommentar

Den Rosa Panteren:

Filmen handler om at treneren til det franske fotball landslaget blir drept og at inspektør Clouseau blir satt på saken for å oppklare mordet.

Ein helt ok film som var morsom til tider men Steve Martin kan ikkje sammenlignes med Petter Sellers i rollen som den meget klønete inspektøren

5/10

 

Underwold Evolution:

Filmen handler om kampen mellom vampyrer og varulver.

Ein film med masse flotte action scener men ein litt forvirende historie!

4/10

Endret av mafiaman
Lenke til kommentar

Revolver:

 

Ikke helt på høyde med Lock Stock... og Snatch. Føles som om Guy Ritchie har tatt seg litt vann over hode med denne historien. Det blir for mye roting rundt grøten for min del og filmen blir da litt lang. Tror også at den kanskje er best etter andre gangs titting (kanskje). Men André Benjamin og Vincent Pastore er helt klart de to beste rollene i filmen. Og Jason Statham er vel en litt nedtonet Jason Statham og gjør en helt grei jobb. Og Ray Liotta har vel spilt samme rolla før...

 

5/10

 

Undead:

 

Ligger litt i samme sjangeren som Bad Taste, Braindead og Shaun of the dead. Men klarer aldri å komme helt opp. Og slutten blir litt for dum for min del...

 

5/10

 

Harry Potter and the Goblet of Fire:

 

Holder samme stilen som resten av filmene, men har falt litt under den kvaliteten som kom med "Harry Potter and the Prisoner of Azkaban". De burde ha holdt på Alfonso Cuarón synes jeg, får håpe at han dukker opp igjen og får lov til å lage en av de neste filmene i serien.

 

7/10

 

Sudden Impact:

 

Dirty Harry tilbake for nest siste gangen :cry: og fremdeles like badass som i de andre filmene. Selv om Sondra Locke viser hvorfor hun nesten bare har spilt i filmer sammen med Clint Eastwood...

 

6/10

 

The Hunt for Eagle One

 

Ikke Mark Dacascos og Rutger Hauer sin beste film for å si det sånn.

 

Plot Outline: A group of US Marines are sent to rescue captured a US Marine and a Filipino Captain while stopping a group of Al-Qaeda-backed local rebels from launching biological weapons.

 

Dere ser jo hvor dette går hen :!:

 

4/10

 

Edit: Ingen som har arrestert meg for å si at sudden impact var siste film i Dirty Harry serien, når det ikke stemmer, ikke bra :p . Det er jo selvfølgelig The Dead Pool...

Endret av Manx
Lenke til kommentar
π

 

Jeg rådigga svarthvittstilen. Mye kontrast passa utmerka. Syke effekter osv = :thumbup:

 

Filmen gir et interessant innblikk i en stressa persons psyke, men den kan ikke anbefales til enhver person i gata.

 

Musikken og skuespill var også veldig bra.

5709072[/snapback]

Ja, den er helt fantastisk. Gleder meg stort til Darren Aronofsky 3. film:

The Fountain (2006)

Lenke til kommentar

Yeopgijeogin geunyeo/My Sassy Girl

 

Hadde hør gode ord om denne romantiske komedien fra Sør Korea, så jeg satte på romantisk belysning og benket meg alene ned foran TV'en i går. My Sassy Girl handler om en ung student som forelsker seg i en mildt sagt hissig jente og prøver å vinne gjensidig kjærlighet.

 

Dette var skuff. Filmen prøver etter beste evne å sjarmere, men uten en holdbar story og med ekstremt lite troverdig skuespill funker det ikke. I enkelte øyeblikk glimter den dog til med noen fine scener og replikker, og man ser at dette er en høyproduksjon. Det tilsier likevel ikke at filmen under noen omstendighet er annet en middelmådig. My Sassy Girl er og blir en lett fordøyelig og uoriginal komedie man glemmer fort. Lang er den også.

 

3/6 Til nød.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Lords of Dogtown

Denne filmen har jeg følgt utviklingen til helt siden David Fincher var satt opp som regissør (deretter produsent). Temmelig interessant produksjon skrevet av hovedpersonen i filmen selv, Stacy Peralta. Jeg har en ting for sannhetsinspirerte filmer, og har i tillegg en bakgrunn fra brettsport, og falt derfor med en gang for de tre hovedpersonenes hverdag. Over det jevne greie skuespillerprestasjoner, selv om Heat Ledgers karakter kan være over grensen trippin', så fordøyes han også til slutt. Vakre brettscener med herlig justerte farger og kornete film, noe som understreker det aktuelle temaet i filmen. 8/10

 

Goal!

Selv om dette er en tilnærmet fullstendig konvensjonell produksjon, kan ikke en fotballfan som meg unngå å nå flere klimaks i løpet av filmens tidslinje. Jeg ble tidlig veldig interessert i historien, selv om jeg visste nøyaktig hvordan det ville ende. Kan ikke si noe annet enn at jeg gleder meg til etterfølgerne. 8/10

Lenke til kommentar

Ator l'invincibile 2 aka. Cave Dwellers (1984)

 

ator2.jpg

 

Muscle-bound Ator and his mute Asian sidekick Thong travel from the ends of the Earth to save his aged mentor from the evil mustachioed Zor.

 

Enda en herlig kalkun av Joe D'Amato. Den amerikanske tittelen på filmen er Cave Dwellers, noe som ikke gir noe som helst mening siden 98% av filmen tar sted utendørs eller inne i digre slott. Miles O'Keefe er fantastisk som Ator, hans totale mangel av skuespillertalent skinner nesten like kraftig som de innoljete brystmusklene hans. Han hadde nok gjort det bedre i TV2s storsatsning Skaperen. Jeg klarer nemlig ikke å huske at de hadde hangglidere og TNT i bronsealderen. At filmen avslutter med stockfootage av en atombombe gjør det hele bare enda bedre. 92 minutter flyver av sted som det bare skulle ha vært en og en halv time. :)

 

2/10

Lenke til kommentar

Hostage:

Knust etter et gisseldrama som gikk forferdelig galt, har gisselforhandleren Jeff Talley fra LAPD forlatt Los Angeles til fordel for en beskjeden, lavprofilert jobb i provinsen.

Når tre ungdomsforbrytere stormer et toppsikkert boligkompleks og tar eieren og hans familie til gisler blir Talley brutalt kastet rett tilbake i ilden!

Ein bra film etter min meining!

7/10

Lenke til kommentar

The Badge

 

Billy Bob Thorton spiller en sheriff i en liten by i louisiana (tror jeg), han blir kalt inn på jobb for å undersøke en lastebil som veltet i en sving, føreren sier at det kom en løpende kvinne foran bilen mens den var i fart, han måtte svinge unna for å unngå å treffe kvinnen, og det var da han veltet i grøfta, politiet undersøker plassen og litt bortenfor den velta lastebilen finner de en død kvinne.

På likhuset finner de ut at kvinnen har utstyr som en mann. Og snart finner han (sheriffen) ut at selv de ærligeste og fineste mennene er innblandet i saken, deriblant guvernøren.

Og de bruker skittene triks for å stanse sheriffen til å gå til pressen, fordi det er snart valg.

 

- skuffende slutt

+ Bra skuespill

+ Spennende film

 

6.5 / 10

Lenke til kommentar

Good Night, and Good Luck

 

Dette er en film om "Red Scare"-perioden i amerikansk politikk. Kort sagt handler denne filmen om de journalistene som gikk imot senator McCarthys metoder for å avsløre kommunistiske agitatorer. Stilistisk meget, meget bra. Kameravinklene er en ting, men beslutningen om å filme i svart-hvitt er genial, spør du meg. Det gir den rette feelingen til filmen. Hovedrollennehaveren spiller meget overbevisende og bra. Allikevel mangler filmen "det lille ekstra" som hadde løftet den til virkelig store høyder. Uansett er dette en meget severdig film, særlig for dem som har en interesse for amerikansk politisk historie. Verdt en kinotur ;)

 

8/10

Endret av Oovz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...