Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Alien Vs. Predator: Har bare sett predator fra før, men har hørt en del om alien filmene. Syntes det var en veldig underholdende film. Historien er en smule tynn. Men det er bra stemning i filmen (det som egentlig er det viktigste for meg), så jeg syntes det var en bra film. Annbefales.

Alien(s) er absolutt verdt å sjekke ut.

Lenke til kommentar

Project Shadowchaser III

 

på en måte en B film med mye spenning. Er vel sikkert budsjettet som trakk filmen ned. Jeg så den når jeg var 13 og syns den var mega bra. Terminator trekk og kan sammenliknes med Virus, Event Horizon og Deathmachine

Endret av Fur
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Alien vs Predator

 

Ikke langt fra den verste filmen jeg har sett. Fantastisk kjedelig og uengasjerende. En syntetisk, ekkel wastedump av dårlig ... filmskaping.

Lenke til kommentar
Alien vs Predator

 

Ikke langt fra den verste filmen jeg har sett. Fantastisk kjedelig og uengasjerende. En syntetisk, ekkel wastedump av dårlig ... filmskaping.

I second that. Hollywood samler krefter for å lage den mest plotløse smørja av en kommersiell no-brainer som hittil er skapt.

 

Big Fish, en rekke historier fra en fars liv fortalt til sin sønn mens han ligger på dødsbenken. Prøver å være rørende og vise verdens vakkerhet eller whatever, men jeg connecter sjelden/aldri. Synes filmen er litt overrated, er det Star Wars-klanen som har vært på ferde og votet opp Ewan McGregor-filmer igjen ? 5/10.

 

The Royal Tenenbaums, etter min mening Wes Andersons beste film. 3. gang jeg ser denne nå. Befriende lite kommersiell, en film som tør å være annerledes og er rørende uten å bli klisjéfull. Gwyneth Paltrows beste rolle. Soundtracket er på høyde med Garden State, og utfyller filmen perfekt. 9/10

Lenke til kommentar
Alien vs Predator

 

Ikke langt fra den verste filmen jeg har sett. Fantastisk kjedelig og uengasjerende. En syntetisk, ekkel wastedump av dårlig ... filmskaping.

Denne må eg berre sjå. :D

 

On-topic:

 

Såg "We were soldiers" på tv2 i kveld.

Hadde faktisk ikkje sett den før.

 

En grei film egentlig. Ikkje noke supert, men heller ikkje ræva. Likte han som spelte fotografen i filmen ...

 

Btw, koffor skal det alltid være med en sånn "mean" sersjant i absoulutt alle krigsfilmer, som alltid er tøff i stilen, og som aldri bøyer seg ned når kuler suser forbi? :hmm:

Endret av Whiteshit
Lenke til kommentar
Dr.No. Synes filmen er noe av de kjedeligere Bond-filmene som er lagd. Mangler et eller annet som senere filmer har. 4/6

Dr.No har faktisk noe de senere Bond filmene ikke har; Connery, sjarm og den er ikke for gadget-orientert.

Helt enig at Connerys filmer er best, men jeg synes bare omgivelsene er gørr kjedelig i Dr.No. Litt for straight-forward handling også. Digger litt dobbeltspill. Og Dr.No er litt for lite "moaahhhhahahhaahahhhaahhahhahahhahaa" :p

Lenke til kommentar

Eternal Sunshine of the Spotless Mind

 

Godt psykologisk komi-drama. Kult med en litt 'annerledes' film.

 

4/6.

 

 

Heat

 

Knivskarp action fra the man himself; Michael Mann! Superb, strålende. Våken og råtøff handling. Forøvrig voldsomt å se De Niro spille mot Pacino!

 

6/6.

Lenke til kommentar
Eternal Sunshine of the Spotless Mind

 

Godt psykologisk komi-drama. Kult med en litt 'annerledes' film.

 

4/6.

 

 

Litt for "annerledes" spør du meg :)

 

Makan til dritt film har jeg aldri sett.

(skjønt jeg orket ikke mer enn en halv time av søppel filmen)

 

 

La du forresten merke til at Deniro og Pacino så og si aldri (hvis de var det i det hele tatt) var i samme frame?

 

Har lest at dette var noe skuespillerene ville!

(har ikke kilden)

 

V

Endret av vetle
Lenke til kommentar
Btw, koffor skal det alltid være med en sånn "mean" sersjant i absoulutt alle krigsfilmer, som alltid er tøff i stilen, og som aldri bøyer seg ned når kuler suser forbi? 

 

Du mener på samme måte som den sikreste måten å dø en forferdelig død på, er å vise bildet av kone og barn til medsoldater? :hmm:

Lenke til kommentar
We Were Soldiers: Jeg likte denne. Bra skuespill, ikke et kjedelig sekund. 8 / 10

I forholdt til Saving private Ryan, Band of Brothers, Tae guk og Platoon. Gi så er den vanvittig dårlig.

 

Er det noe jeg hater så er det romantifisering av krig, der alle får snakke 5min før de dør og alle er seff kristne, alle som drepes i eksplosjon bare "hopper" avgårde istedefor å få skikkelige skader. :nei:

 

:thumbdown:

Endret av co2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...