Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817324

Norske byggeklosser 5/6 , trollinga på slutten......priceless :D

 

Femtes bil hører nok mer hjemme i en 007 film , ikke mye til familiebil akkurat ;)

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

Frozen (2013)

 

Liker når ting ordner seg, jeg. Liker humoren, liker musikken(stort sett). Utrolig imponerende animasjon gjennom hele. I det hele tatt en fornøyelig affære.

 

8/10

Finner ikke den filmen noested?! Er det The Frozen fra 2012?!

 

Så ihvertfall The Frozen Ground (2013) Den var faktisk ganske bra med jevn spenning hele veien. Det litt sjokerende var jo at den var basert på virkelige hendelser osv. jaja, noen mennesker er syke.

Gir den 8/10

Lenke til kommentar

http://www.imdb.com/title/tt2294629/

Ja fant den nå (:


Broken City (2013) istad.
En litt kjedelig film syntes jeg. Den handla mye om valg og makt osv, spenningen i filmen var på en måte litt borte. Den var gøy til tider og så måtte jeg igjen bare gjespe litt.

Kan ikke si jeg synes den er mere verdt enn en 5/10.

Endret av Chocolate-Monster
Lenke til kommentar

 

Nå sitter jeg her med en dårligere smak i munnen enn den ved Taken 2 og det sier en god del. The Mandarin var en stor skuffelse, begge versjonene, filmen hadde to elendige cliffhangere og en forferdelig avslutning.

Spoiler angående Mandarin.

 

 

Seriøst, stor spoiler.

Marvel liker å lage one-shots med små historier basert på filmene. Den siste er "Hail to the King", med Trevor i fengsel. Kort sagt kommer det frem at Killian ikke er den ekte Mandarin. Han bare lot som han var det, av en eller annen grunn. Men den ekte Mandarin har fått med seg hva Killian og Trevor gjorde, og han er ikke akkurat glad. Dermed vil han nok dukke opp rimelig snart, og jeg tipper i Iron Man 4. Eventuelt Avenges 3, men vi får se. Uansett vet Marvel at fansen flestet hatet Mandarin i IM3, så de vil nok gi oss den ekte Mandarin snart.

 

 

 

Så med andre ord innså de at de dreit seg ut og prøver nå å ordne opp i det?

Endret av Debutanten
Lenke til kommentar

Villospår (2001)

Førstebetjent Kurt Wallander (Rolf Lassgård) får en brutal start på arbeidsdagen når ei ung jente brenner seg til døde rett foran øynene hans i en maisåker.

Politiet er rystet men får ikke tid til å hente seg inn når beskjeden om at en tidligere politiker er funnet død.

Alarmklokkene ringer og alt tyder på at politiet i Skåne står ovenfor en uvanlig brutal og kalkulerende morder.

 

Dette er nok en av de dystrere svenske krimfilmene jeg kan huske å ha sett og byr på en guffen atmosfære, mye takket være musikkbruken og de slitne karakterene og omgivelsene.

Villospår serverer også noen komiske øyeblikk der blant andre synet av en vraltende og utilpass Rolf Lassgård ute på joggetur med sine nye sko, står igjen som en av filmens høydepunkt.

Ikke den beste men muligens topp 3 når det kommer til Wallander filmene med Lassgård.

7/10

Endret av FrankZito
Lenke til kommentar

Så med andre ord innså de at de dreit seg ut og prøver nå å ordne opp i det?

Tja, det største problemet med Mandarin var at han ikke hadde de ringene, men med Scarlet Witch og Doctor Strange i nærmeste fremtid, er det ikke så usannsynlig at ringene dukker opp etterhvert. Tipper Iron Man 4, eller i nevnte Doctor Strange.

Lenke til kommentar

Time Machine (2002)

 

Fin film. Syns den får for dårlig kritikk i forhold til 1960 versionen. "Alle" mener 1960 versionen er mye bedre, men jeg syns denne er bedre.

At den er laget av oldebarnet til H G Wells visste jeg ikke før nå. Den er ikke noe særlig pga sjølve time-travel elementet, det blir på et sett ubetydeliggjort i handlingen, som har et viere spenn. Gode symbolikker, fin stemning og spill, i det hele tatt. Godt film som vokser hver gang.

 

8/10

Lenke til kommentar

The Hangover Part III (2013)

 

Denne var egentlig en stor skuffelse. Dette virker mere som part 3 del 1 og at det skulle komme en del 2 siden selve filmen er som en vanlig film nå. Ikke dette med å vokne opp en merkelig plass og finne ut hva som hadde skjedd. Det var nemlig det jeg likte med filmene. Ser ut til å komme en 4er da som er i den duren igjen. Så satser på de ikke gjør en slik feil igjen.

4/10


 

Wake of Death (2004)

 

Virka som en bra film, men merka den var veldig enkel laga. Jeg skjønnte den heller ikke helt. Det var en jente som hadde sett moren sin bli drept. Så sendes jenta med uhell til Amerika og der blir hun tatt imot av en familie som passer litt på henne og vi skaffe henne papirer til å bli. Så kommer de som drepte mora etter jenta. Det blir voldsomme oppstyr. Skjønnte ikke helt hva som var så farlig med jenta. Dem dreper liksom 20 folk i USA fo å forhindre at jenta forteller om drapet på mora?!
Også mange folk blir drept litt uten grunn føler jeg. + at slutten var veldig rar.

 

3/10

Endret av Chocolate-Monster
Lenke til kommentar
Michail Kalatozov - Tranene flyr (1957)
En utolig søt og trist film fra Sovjet-Unionen under tøværet etter Stalins død.
Historien er den samme uslitelige; to mennesker finner hverandre og søt musikk oppstår, men så mister de hverandre. Denne gangen er historien lagt til utbruddet av 2.verdenskrig. Sentimentalt og enkelt.
Det som skiller denne fra mange andre slike filmer er de filmatiske kvalitetene. Den er nydelig filmet i de to vakreste fargene som fins: sort og hvit. Lange, gjennomtenkte tagninger me kjøreturer som krever presisjon både hos regissør og hos skuespillerne. Det er sekvenser her som er geniale; det er så visst komplisert å få ting til å se så enkelt ut på film. Mange scener kunne stått helt alene som stillbilder, formfullendte, ofte med vekt på diagonale linjer og mye bruk av trapper.
Og for en lyssetting, den er utsøkt og emosjonell. Scenerommet er dyktig bygd opp med stor vekt på dybde; det skjer noe interessant flere plasser enn bare rett foran kamera.
Tankene går til Carl Theodor Dreyers bruk av lys og interiør, og hans bruk av nærbilder, tankene går også til Orson Wells' bruk av dybdeskarphet. Her er tematikk og komposisjon som minner om David Leans Dr Zhivago, og jeg er sikker på at Rainer Werner Fassbinder hadde denne i tanken under innspilling av Maria Brauns Ekteskap.
Nydelige Tatiana Samoylova er som skapt til rollen som Veronica, følsom, sårbar og med sterk skyldfølelse, men jammen også sterk. Selv om hun svikter da det gjelder.
Fin film å slå ihjel en halvannen time. Husk Kleenex, for dette er rørende.

 

Lenke til kommentar

Jacques Demy - Paraplyene i Cherbourg (1964)

En aldeles fortryllende liten bagatell av en film, der det ikke sies ett eneste ord. Alt synges.

Om kjærlighetens umulige kår og de valg vi gjør og som får så store konsekvenser for våre liv.

Fantastisk bruk av farger, spesielt grønt og rødt i de fleste varianter. Tror ikke det er en filmrute her som ikke har en av de to kontrastfargene i seg.

Catherine Deneuve er skjønn i rollen som datteren som slites mellom følelser for mannen hun elsker og en i overkant ambisiøs og pengelens mor.

https://www.youtube.com/watch?v=kfIY0fNIJ3c

 

Lenke til kommentar

Seal Team Six: The Raid on Osama Bin Laden (2012)

 

Kan vel si dette var en ok film. Sånn nesten litt dokumentar typen. Den hadde ikke veldig mye dybde, var bare bryte seg inn og skyte han. Skulle gjerne lagt litt mere fokus og dybde på alt så latt filmen gå 30 min lengre isteden.

5/10

 

 

Next door (2005)
Enda en film som man helst skulle ønske man ikke hadde sett. Jeg skjønnte ikke mye av filmen og både slutten og starten er ganske rare. I tilegg er det veldig vanskelig å skjønne hva som er virkelighet og hva som er i fantasien/tankene hans. Hele filmen handler vel om at kona forlater mannen og mannen prøver hondtere situasjonen og tenker mye på både hvorfor hun dro og om dem var så forskjellige eller egentlig bare helt like.

2/10 Ikke vits å se denne frivillig.

Endret av Chocolate-Monster
Lenke til kommentar

The Last Stand (2013)

 

Schvartseneger er tilbake i filmbransjen, og gjør det han kan best: Se badass ut med våpen i hendene. Denne filmen overrasket meg egentlig. Jeg trodde det kom til å bli en teit PG-Infant (Die Soft 4: BoohooEdition) med skyting på hverandres våpen "slik at ingen blir støtt av blod", men steike den var mye råere enn som så.

Noen hull i historien er det (det finnes tydeligvis ingen statsansatte på Mexicogrensa med våpen utenom Arnold og vennene hans), og på slutten blir ting ufrivillig mer komisk enn nødvendig, men fader ta, dette var da ikke så gæli det. Johnny Knoxville spiller seg selv, og Peter Stormare får en halv gitarstreng å spille på. Helt grei action, og til tider ganske brutal (som trekker opp om noen skulle lure på det.)

 

Jeg tror jeg runder av til 6 av 10 tall.

Lenke til kommentar

When Harry meet Sally

 

Snublet over denne på Netflix, og tenkte "why not".

 

Tittelen sier igrunnen det meste, det handler om når Harry møter Sally og hvordan di forelsker seg i hverandre og andre. En god gammeldags, klein komedie, med en av di flaueste simulere-orgasme-scenene jeg noengang har sett (på en positiv måte).

 

Billy Crystal spiller glimrende i tospann med Meg Ryan, som er ei bombe av ei dame i denne filmen... Hvor pøken tok hun veien??

 

Gi meg gjerne en toer av denne filmen!

 

5 av 6 terninger

Lenke til kommentar

Spione [1928] | Fritz Lang

 

wrdlk9.png

 

Min andre film av Lang til nå og jeg er absolutt overbevist over denne mannens regissørevner. Må innrømme at jeg tidligere har slitt litt når det kommer til de fleste kjærlighetshistorier i stumfilmer da de fleste føles banale og bidrar lite eller ingenting til hovedplottet. Det var ikke tilfelle i denne filmen, for i denne er kjærlighetshistorien helt essensiel for filmens plott. Akkurat dette er ganske befriende i forhold til de ofte umotiverte romantiske side-plottene vi ofte finner i Keaton og Chaplin sine filmer. Selvom dette er min første stumfilm av Lang setter jeg denne filmen over alt jeg har sett av Keaton og Chaplin. Helt ærlig synes jeg de to sistnevnte kan bli litt vel repeterende i sine filmer til at de når helt opp i min bok. Lang derimot er mesterlig til å bygge opp og holde på spenningen i denne filmen, skulle tro det var suspense-mesteren Hitchcock som stod bak. Det er simpelten umulig og ikke sitte helt på utpå kanten av sofaen under enkelte sekvenser! Attpåtil får vi servert flere flotte komponerte bilder som det ovenfor, en spennende historie og fantastiske lyd-effekter i Fritz Lang sin spion-thriller. Nei, nå ser jeg virkelig frem til å få sett sci-fi eposet Metropolis av samme mann. Stor tommel opp!

 

8/10

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...