Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Bildekvaliteten er uhyggelig realistisk, filmet på 70 mm film, scannet i 8K og så nedsamplet til 1080p HD.

Jeg ønske meg et bedre medium enn BD. Jeg har allerede skjerm som takler 1440p, og en sånn film gjør seg bra i best mulig bildekvalitet.

 

Edit: 30" med 2560x1600

Endret av Jann - Ove
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bildekvaliteten er uhyggelig realistisk, filmet på 70 mm film, scannet i 8K og så nedsamplet til 1080p HD.

Jeg ønske meg et bedre medium enn BD. Jeg har allerede skjerm som takler 1440p, og en sånn film gjør seg bra i best mulig bildekvalitet.

27" ?

Lenke til kommentar

L.A. Confidential

 

Svært, svært god. Perfeksjon, for å være helt ærlig. Jeg klarer ikke å peke ut noe som ikke er ved sine fulle fem ved denne filmen - skuespillet, historien, lydsporet, valget av skuespillere for de forskjellige rollene - alt er bare så utrolig gjennomført.

Kjenner også igjen elementer fra Chinatown fra 1974. Stemningen er veldig lik Chinatown, spesielt i begynnelsen av filmen.

 

Det varmer meg i hjertet å se gode skuespillere sammen på lerretet. Ikke bare fordi kvalitetsnivået når det kommer til skuespillet generelt høynes, men det er bare, liksom, så hyggelig. Pearce, Crowe, Spacey og resten av gjengen spiller som vanlig utmerket godt.

 

L.A. Confidential havner faktisk på topp 20-listen min. En aldeles fortreffelig film;

 

Terningkast 6

 

e: Skrivefeil

Endret av Frdlr
Lenke til kommentar

Subtilt forsøk på å påpeke at jenter faktisk liker deg?

 

Kun sett LA Confidential og jeg må si jeg ikke likte den veldig godt, men husker så og si nada av den så på tide med et gjensyn.

Jeg sitter på forumet nå, så de liker meg tydeligvis ikke nok til å bli over natten. Jeg ville sett den på nytt hvis jeg var deg, du tror vel ikke at Spacey, Crowe og fyren fra The Mentalist kan levere noe annet enn top notch?

Lenke til kommentar

Bildekvaliteten er uhyggelig realistisk, filmet på 70 mm film, scannet i 8K og så nedsamplet til 1080p HD.

Jeg ønske meg et bedre medium enn BD. Jeg har allerede skjerm som takler 1440p, og en sånn film gjør seg bra i best mulig bildekvalitet.

 

Edit: 30" med 2560x1600

Det er et par andre ting som spiller inn ..

Lenke til kommentar

Inglourious Basterds

 

Satte meg ned med filmen sammen med samboeren min i går kveld, men ble sittende alene fra ca. en halvtime ut i filmen da hun sovnet. Tydeligvis er ikke dette en film som tiltaler alle. Men slik er det nå med Tarantino-filmer, hehe. Jeg har hatt filmen liggende en god stund, har hatt lyst til å se den minst like lenge - men har stort sett prioritert andre filmer før denne grunnet samboeren. Kan ikke si annet enn at jeg er fryktelig glad for at jeg satte på denne filmen, for jeg koste meg stort sett gjennom hele seansen. Spesiell - JA. Underholdende - JA!

 

Om du liker filmer med god humor, vold og gørr anbefaler jeg absolutt at du tar en titt på denne filmen. :)

Lenke til kommentar

Star Trek The Next Generation.

 

mih-mih-mih

Deep Space 9 er mye bedre enn TNG. Spesielt den ekstremt elendige førsteepisoden av TNG, som du av en eller annen grunn trekker fram (Q skal liksom være dommer over menneskeheten, for noe søl).

 

Bare fordi du ikke skjønner noe gjør det ikke til søl,

 

DS9 måtte ha en stor krig og masse action og de greide fremdeles ikke holde folk interisert.

Ja den hadde et par veldig gode episoder, men de var få og langt mellom hver.

TNG hadde nesten bare gode episoder. og de ble bare bedre og bedre.

Lenke til kommentar

Skjønner? Finnes det mennesker som ikke skjønner TNG? Serien er jo direkte simpel i forhold til DS9. Alle karakterene er endimensjonale, hver episode har en start og en slutt, og slik går no dagan. Om "folk flest" liker TNG bedre enn DS9 bryr jeg meg ærlig talt ikke så mye om, det forandrer ingenting.

 

DS9 er mer kompleks, har bedre karakterer (Odo! Gul Dukat! Quark! Garak!), tar opp større temaer, tør å utbrodere historiene over flere episoder, til og med over flere sesonger, og krever at man faktisk følger med på det som skjer. TNG er heismusikk-versjonen av Star Trek, full av likegyldigheter og kvalmende moral.

 

At en bi-karakter som Garak, skredderen med en lyssky fortid, er tre ganger mer interessant og kompleks enn Picard, Riker og LaForge til sammen sier det meste.

Lenke til kommentar

L.A Confidential er en helvetes bra film. Så litt av den i går, men sovna.

 

Suspiria (1977)

vlcsnap2010022821h27m20.pngvlcsnap2010030217h58m07.png

Wow, FOR en film! Den beste bruken av farger jeg har sett noensinne, dette er en ubeskrivelig nydelig skrekkfilm. Musikken er krem, og med et sinnsykt intenst og ubehagelig soundtrack. Det mystiske plottet er også fantastisk på mange måter. Eneste minus med hele filmen er vel at slutten var litt brå, og litt svak. Ellers var alt kremen av iskremen. 9/10

 

Profondo Rosso / Deep Red (1975)

vlcsnap2010030218h00m52.pngvlcsnap2010030218h06m16.png

Jeg synes dessverre ikke denne var like god som Suspiria i sin helhet, men den hadde definitivt mange nydelige scener. Den første timen av filmen er litt dårligere enn den andre. Men jeg angrer ikke på at jeg så hele, for slutten er utrolig intens og (dobbel)twisten på slutten er enda tøffere. Fantastisk musikk i denne også (The Goblins) som passer perfekt og setter stemningen. Og den lille dukka, inspirasjon til Saw-dukken? Filmens beste scene når den kom. Det svake med denne filmen er som sagt at den virker litt kjedeligere enn den egentlig er (første timen), og at karakterene snakker engelsk og italiensk annenhver gang, og bytter på (det virker enda teitere når de får mørkere stemme når de prater italiensk -- det sier seg selv at det er annen person som dubber..) 8/10

 

Tenebre (1982)

vlcsnap2010030323h37m18.pngvlcsnap2010030323h36m23.png

Jeg liker Argento, jepp det gjør jeg. Filmens han er ikke forutsigbare, de er gode og kule. Sånn ca samme nivå som Profondo Rosso. Til tider dårligere, til tider bedre. Musikken som Justice uten tvil har hentet herfra er drittøff. 8/10.

 

Dawn of the Dead (2004)

dawnofthedead2004.jpgdawnofthedead.jpg

Snyders remake av Romero's Dawn of the Dead fra 1978 er en grei film, fordi den ikke kopierer rett av og gjør skam på originalen, men heller bare har samme setting og historie. Dette er mer enn hyllest, dette her. Ikke like god som originalen, men verdt en titt. 7/10

Endret av CypheroN
Lenke til kommentar

Skjønner? Finnes det mennesker som ikke skjønner TNG? Serien er jo direkte simpel i forhold til DS9. Alle karakterene er endimensjonale, hver episode har en start og en slutt, og slik går no dagan. Om "folk flest" liker TNG bedre enn DS9 bryr jeg meg ærlig talt ikke så mye om, det forandrer ingenting.

 

DS9 er mer kompleks, har bedre karakterer (Odo! Gul Dukat! Quark! Garak!), tar opp større temaer, tør å utbrodere historiene over flere episoder, til og med over flere sesonger, og krever at man faktisk følger med på det som skjer. TNG er heismusikk-versjonen av Star Trek, full av likegyldigheter og kvalmende moral.

 

At en bi-karakter som Garak, skredderen med en lyssky fortid, er tre ganger mer interessant og kompleks enn Picard, Riker og LaForge til sammen sier det meste.

 

Tull og tøys, det sier noe om hvor dårlige karakterne i DS9 er når de to beste karakterne er bi karakterer, Garak og Nog er de eneste som er brukbare og ikke er TNG karakterer.

 

Både Miles og Worf er TNG karakterer og der merkes hvor mye bedre de er enn alle de andre hovedrollene.

 

Og det er helt feil å si at TNG bare har en og en epiosde som starter og slutter på 40 minutter, TNG er en lang 170 times episode. det hele er bundet sammen.

De trengte ikke noe dårlige fiktive story arch som kriger osv.

Serien sto på egene bein.

 

Picard er tusen ganger den kapteinen Sisko var, Data er 1000 ganger dypere og mer intresang i utforsking av hva det er å være menneske, enn Odo var osv.

Osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...