Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

The Road var unektelig gjennomført mørk og kompromissløs. Vi blir kastet rett inn i et post-apokalyptisk helvete uten å vite hva som har skjedd tidligere. Glimrende samspill mellom far og sønn. Veldig Nick Cave og Warren Ellis-soundtrack som absolutt kler filmen. 8+/10

 

Er det en ting jeg ville ha endret på, så må det være slutten. Føltes litt feigt og out-of-place. "Håpet" at gutten innså at familien bare var et synsbedrag

 

 

Koser meg for tida med Wam&Vennerødfilmene som ikke er utgitt på DVD (enda). Hvem har bestemt...?! er kanskje det heftigste de har gjort. Petter Vennerød som en reaksjonær utgave Alex de Large må jo bare bli konge.

Endret av tjalla
Lenke til kommentar

Osj, Wam & Vennerød på Blu-ray plix, åttitallsangst i glorious HD! Hotel St. Pauli, Lasse & Geir, Drømmeslottet ... !

 

Uansett, Oldboy (2003)

 

Var så trøtt her at det sikkert tok meg tre timer å komme gjennom filmen, inkl en tilbakespol på 45 minutter av slutten og diverse annet smårusk. Sterke saker, selv om jeg av og til sliter med å se forbi det litt teatralske asia-skuespillet. Kulturkræsj, vil jeg tro. Dette blir litt hipp som happ, men jeg er ganske sikker på at filmen fortjener en sterk 8/10, siden det jeg tross alt så de gangene jeg var våken var fine greier. Det som får meg til å ikke gi mer enn 8/10 er at jeg ikke har spesielt lyst til å se filmen igjen, så da er den kanskje ikke så ekstremt bra likevel. Akkurat nå føles 8/10 ganske så perfekt :shrug:

Lenke til kommentar

 

 

Sorority Row

 

I USA har guttene et brorskap og jentene et søsterskap når de er på college, high school eller hva det nå er. Noen jenter fra et av disse narrer en fyr til å tro at en av dem er drept, noe som får fatale konsekvenser når de skal partere "liket". Ops.. :roll: Åtte måneder senere får de en melding på telefonene sine med en film som ble tatt opp av mobilkameraet til den døde jente. Selvsagt fra mobilen hennes. Da sier det seg selv at folk begynner å dø litt. Det er jo tross alt en slasher.

 

Jeg har lyst til å like denne filmen, og den er definitivt bedre enn mye annet møl som er kommet av slasherfilm-remakes i de siste årene. Dessuten spiller Carrie Fisher i den. Hun har ikke akkurat spilt i så mye de siste årene, men holder seg mest bak kamera eller i tilfeldige episoder av tilfeldige tv-serier. Heldigvis dukket hun opp uten gullbikinien denne gangen. :D

 

Siden det er en slasher er drapene kreative til tider (se for eksempel flasken...), og humoren er til stede nå og da.

 

"Do you think he's dead?"

"Well, for one, he has a tyre iron stuck in his head."

 

(fyr blir kjørt ned av bil to ganger.)

"He's not moving..."

"At least he won't be sending any more movies."

 

laugh.gif

 

Liker du slasherfilmer liker du nok denne også. Liker du ikke slasherfilmer er jeg imponert over at du gadd lese hele anmeldelsen. :p

 

Vurdering: 7.5/10

Endret av thecrow77
Lenke til kommentar

Definitivt enig med deg her. En særs forglemmelig film hvor egentlig ingen briljerte, selv ikke Spacey (for min del). Selv Bridges rolle som hippie hadde et potensiale, men bææææh! Morsomt å se denne rett etter at jeg så den langt bedre Up in the Air, som virker skapt for Clooney.

Endret av tjalla
Lenke til kommentar

The A-Team

 

Det var 3 gode ting som kom ut av 80tallet, Meg, Die Hard og A-Team

 

En av de største kult-seriene der ute, Serien er full av barnevennlig gladvold, visse ganger så latterlig overdrevet at det blir en perfekt parodi på 80talls action filmer.

Som en "biljakt" gjennom en golfbane med golf biler der de driver å skyter på hverandre.

Alle knuttnevne slag, skuddlyder og eksplosjoner bruker de samme "sound in a can" lydene.

Serien er like god som action, parodi og komedie, serien er best når den er tullete, jo mer seriøs episoden var jo dårligere var den, var et par episoder i sesong 4 og 5 som bare ikke passet inn.

Andre episoder er briljante, sesong 5 har en perfekt james bond parodi.

Hannibal er kult og smart, Face er smarmerende som bare det, BA er tøffere enn toget, og Murdoc er galere enn en gal galing som er gal.

 

Stuntene hopper mellom å være drit gode(som helikopter stuntene) til billige og dårlige, som feks. når en bil fly ut i en havn, ser man klart og tydlig at motoren er tatt ut, man ser bilden fra undersiden og panseret fly opp og man kan se rett gjennom bilen og blå himmel på andre siden, man ser også at motoren mangler når den treffer vannet.

Det ser også ut som de prøver å finne på så latterlige måter som mulig å få biler til å flippe over. Vanen dems, Ruger Mini-14, theme sangen og I love it when a plan comes togeater er like ikoniske som 80tallet selv.

 

Serien er både noe av det dårligste og beste som finnes fra 80tallet, herlig absurd, komisk og overdrevet, akuurat som 80tallet.

 

10/10 Kult-Klassiker

Lenke til kommentar

Tooth Fairy (2010)

 

Etter å lest thecrow77 sitt anmeldelse tenkte jeg å ta skjansen i denne...det skulle jeg aldri gjort.

 

Dette er det samme drit dårlig famlie komedie film som Dwayne Johnson gjorde i The Game Plan.

 

Har store forventinger til The Other Guys, håper det sender han tilbake til action sjangeren.

 

Underholdende film? Gud nei... :thumbdown:

 

1/10

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Ninja Assasins (2009): Om man kan hevde at film kan ha en sjel, kan man vel også slå fast at denne her ikke har det. Den har ninjaer, så det er jo vanskelig å trå feil. Men ninjaer kombinert med sjarm, spenning og karakterer å bry seg om ville jo vært enda bedre. Den gang ei, den har kun ninjaer. Som jo ikke gjør den helt håpløs, men samtidig kunne den vært så mye mer.

Lenke til kommentar

Osj, Wam & Vennerød på Blu-ray plix, åttitallsangst i glorious HD! Hotel St. Pauli, Lasse & Geir, Drømmeslottet ... !

 

Uansett, Oldboy (2003)

 

Var så trøtt her at det sikkert tok meg tre timer å komme gjennom filmen, inkl en tilbakespol på 45 minutter av slutten og diverse annet smårusk. Sterke saker, selv om jeg av og til sliter med å se forbi det litt teatralske asia-skuespillet. Kulturkræsj, vil jeg tro. Dette blir litt hipp som happ, men jeg er ganske sikker på at filmen fortjener en sterk 8/10, siden det jeg tross alt så de gangene jeg var våken var fine greier. Det som får meg til å ikke gi mer enn 8/10 er at jeg ikke har spesielt lyst til å se filmen igjen, så da er den kanskje ikke så ekstremt bra likevel. Akkurat nå føles 8/10 ganske så perfekt :shrug:

For en tragisk film å sovne under! Og du kan aldri gjøre det godt igjen! :p
Lenke til kommentar

Truffet bra på mine tre siste.

 

No Country For Old Men

 

Tredje og beste visning hittil. Noe av det jeg liker best med denne filmen må være tempoet. Det er akkurat passe rolig og man får god tid til å reflektere underveis. Alt i alt en svært behaglig og underholdene affære. 9/10

 

Persona

 

Mystisk og vakkert. En psyklogisk reise uten om det vanlige. 9/10

 

Before Sunset

 

Fantastisk. Filmen er en eneste lang dialog, med flere høydepunkter og mange intressante temaer. En kjærlighetshistorie uten om det vanlige. 9/10

Lenke til kommentar

Percy Jackson and the Lightning Thief

 

En high-school versjon av Coppolas "Oddysevs".

Veldig lite dybde i filmen.

 

Den kjører fort igjennom tung informasjon som å vokse opp uten far og senere oppdage at man er en gud. Her gjør hovedrolleinnehaveren ekstremt lite imponerende jobb. Han virker nesten ikke overrasket når en av lærerne forvandler seg til en demon en gang.

 

Atferden er rett og slett ikke troverdig i forhold til hva som avdekkes i historien. Som at de greske gudene finnes, og holder til på Olympus, at Hades kommer etter deg. Hovedrollen bryr seg heller om en jente, og ser ut til å ignorere alt annet.

 

Altfor kjapt tempo i denne filmen. Kanskje den egner seg for barn, men den er fortsatt ikke en god film sammenlignet med andre i samme sjanger.

 

Noen morsomme sekvenser, og gode spesialeffekter gjør filmen til en typisk popkorn-opplevelse som fort glemmes.

Terningskast 2

Endret av Ramius
Lenke til kommentar

Fortsetter moroa med Wam&Vennerød og i dag var det tid for Svartere enn natten. Et ekteskap er på kanten av stupet og det krangles om ABSOLUTT alt. Hver lille filleting skal blåses opp til gigantiske proposjoner og det ender alltid med fysisk krangling og forsoning gjennom flere med minutter sexscener. Utgangspunktet er jo på sett og vis klassisk Bergman - problemet er vel egentlig alt utenom selve plottet. Karakter er som alltid umulig når vi prater W&V.

 

Skrikende ektemann til sin kone: "Du må holde glasset på skakke når du skjenker øl.. lærte du ikke det av morrari!?"

Endret av tjalla
Lenke til kommentar

Svinepelz, jeg har lagt merke til at du har en tendens til å se filmer (eller ihvertfall omtale dem) ganske nøyaktig på samme tid som jeg ser dem. Og enda viktigere, du virker å ha samme syn som meg på de aller fleste av filmene! Helt enig i det meste du skriver. Hadde du giddet å sette opp en liste av favorittfilmene dine, da jeg helt sikkert ville ha glede av veldig mange av dem? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...