Gå til innhold

La oss disse Linkin Park


Suppelars2k

Anbefalte innlegg

Sikkert riktig. Spør du meg bærer det syndromet preg av talentløse musikere som lager musikk for å tjene penger og oppnå status, og ikke for å lage musikk og røre andre mennesker med den. Det blir bare færre og færre ildsjeler i musikklivet, og mer og mer rør som kun er myntet på å selge. Desverre.

Det er nok sant, og det er synd. Og det blir nok bare værre og værre med tiden. Men det er heller lite man kan gjøre med det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

derfor jeg ikke liker mye av dagens popmusikk (det som går på MTV osv) mindre enn det fleste annet.

 

Greit nok, jeg synes ikke det meste er bra, men det er da mye jeg ikke liker. Men jeg har følelsen av at pengene står foran musikken til de fleste av disse artistene. Da mister jeg respekten totalt for disse. Når man putter en pen halvnaken jente som synger "greit nok" inn. Hun slår utrolig nok ann og de selger det som kan selges av det. Tine er jo et fint eksempel hvor tragisk det er blitt. Og bare for å nevne Dimmu igjen: Se på musikkvideoene deres! :thumbdown:

Lenke til kommentar

Sånn er det med all musikk. Med en gang det blir det sendt på MTV/Svisj/whatevah så er det kommers og fjortissmusikk. LP (var) er ganske så org. med sound'en sin og ingen tvil om at Hybrid Theory er regna som et av nu-metal'ens beste plate gjennom tidene. Men som med mange andre band så er de fæle til å prøve å gjenta en suksess ved å lage en plate med det samme lydbildet/mønstret.

 

La oss si at [sett inn et av Haltans ukjente og org band] leder Topp20-lista tett etterfulgt av B.Spears, den rumenske trance-sangen, Aguillera osv. Hadde du digga dem like hardt da? Hvis du veit at det er en masse fjortisser som digger bandet og bandet ikke lenger forblir "ditt".

 

"Too big to fit your backpocket"

Lenke til kommentar
Når man putter en pen halvnaken jente som synger "greit nok" inn. Hun slår utrolig nok ann og de selger det som kan selges av det. Tine er jo et fint eksempel hvor tragisk det er blitt. Og bare for å nevne Dimmu igjen: Se på musikkvideoene deres! :thumbdown:

w00t? Noe galt med Tine, bortsett fra at hu sang kun 60% av hit'n sin så er hu jo konge! :)

 

Dimmu gav jo "nettopp" ut Death Cult Armageddon, et album som jeg synes er et av deres aller beste. Videoen til Progenies of the Great Apocalypse. Ikke alle metalvideoer trenger å blitt tatt opp på 8mm film i en mørk granskog med nakne jomfruer med tilhørende sverd vet du. ;)

Lenke til kommentar
w00t? Noe galt med Tine, bortsett fra at hu sang kun 60% av hit'n sin så er hu jo konge! :)

 

Dø.

 

Hadde du digga dem like hardt da?

 

Absolutt. Se f.eks på hvor mange som digger Metallica gjennom tykt og tynt. Finnes masser av gode band som også er populære, for all del.

Endret av HalTan
Lenke til kommentar
Look at the world in disbelief,

you used to follow - now you lead,

college has enlightened you .

And you are proud to be different and like

different bands - different types you ain't nobody's fool.

It's like certain bands remind you of someone you hated

'cause they didn't wear the right clothing

and there's only one true fashion.

And a lot of the bands on the college charts are great bands

'til they get signed, then you hate them.

It's such bullshit - you used to love them you hypocrite.

 

Know it all, know it all - Did you really listen to that song?

Could you ever write what you call wrong?

 

I remember you and I, listening to bands that we liked,

only the songs mattered to you,

 

litt av sangen Lagwagon - know it all

Lenke til kommentar
Beard of Shame

 

The beard that a man will grow after his girlfriend has broken up with him.

 

Used in the song Razor Burn by Lagwagon

 

"On the night she left me, facial hair grew miraculously, I dressed in black like Johnny Cash and grew this beard of shame."

 

:p

Lenke til kommentar
Ikke alle metalvideoer trenger å blitt tatt opp på 8mm film i en mørk granskog med nakne jomfruer med tilhørende sverd vet du. ;)

Det som er poenget. Hvorfor i helvete skal man putte inn så mange nakne damer man kan i musikkvideoen deres? Da begynner man å bli på Britney Spears nivå synes jeg.

Lenke til kommentar

Eh, skjønner ikke helt hvor du vil hen.? Nå skal jeg besvare dette spørsmålet: "HVORFOR benytter Black Metal seg av halvnakne bimboer når de lager videoer."

 

Ok. Tekstene til en rekke Black Metal-band utrykker medlemmenes misnøye med kristendommen. (Ikke satanistisk, men fra et ateistisk synspunkt. Om de faktisk står for det de skriver får være en annen diskusjon.) Og i nettopp den tidligere nevnte kristendommen så finner vi en bibelsk tekst som tar for seg Adam og Eva i paradis. Det hele ender jo som vi alle vet med at Eva "lurer" Adam til å bite i det sure eplet. ("hoho".) --> rett ut av paradis.

 

Hva representerer Eva her? Jo, hun representerer en fristerinne. (det skal dog nevnes at det var satan i en orms skikkelse som sa det til henne først.) Og det er nettopp dette mange av Black Metal-bandene prøver å gjenskape i sine videoer. En naken kvinne kan nemlig være en fristerinne.

 

Bare ta Dimmu Borgirs "Progenies of the great apocalypse"-video. Her har vi flere elementer fra situasjonen i edens hage. Vi har i tillegg til den nakne fristerinnen (som blir holdt nede av Galder. Dette holder henne i sjakk.), en slange som snorer seg rundt gutta.

 

Ting har alltid en mening. Og i tillegg til dette så er jo en kvinnekropp en nydelig ting.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...