Gå til innhold

La oss disse Linkin Park


Suppelars2k

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

lag gjerne en ny sjanger, (Les: _new_-metal) men, ikke kom her å påstå at Slipknot kan båssettes sammen med Linking Park og Limp Bizkit.

 

1.1.1. What genre does Slipknot belong to?

Hard to explain, but let's put it this way: they're a band that fuses elements taken from hardcore (ie. aggressive vocals, heavy chunks of distortion), goregrind (ie. blast beats, gore imagery), and modern rock. They're not metal, and they're certainly not plain hard rock either.

Lenke til kommentar

Pop er populærmusikk, hva som helst som kommer på listene kan være pop, alt fra techno til death metal. Slipknot blander hip-hop med heavy-metal, da er det definitivt ikke metal. Det er en ny retning innen metal, og derfor er det klart at de kan regnes som et nu-metal band.

Endret av Keito
Lenke til kommentar
Pop er populærmusikk, hva som helst som kommer på listene kan være pop, alt fra techno til death metal. Slipknot blander hip-hop med heavy-metal, da er det definitivt ikke metal. Det er en ny retning innen metal, og derfor er det klart at de kan regnes som et nu-metal band.

Dimmu Borgir og Satyricon er også populærmusikk. Vil det da si at de spiller nu-metal? (hehe_LolZ - jeg tryller)

 

Hmm, hip-hop + heavy-metal? Dette er nytt for meg. Har hørt alt de har laget og vil si at du tar grundig feil her. De blander mer fra funk. ("Spit it out" inneholder riktignok elementer fra hip-hop)

 

Da forsvinner og eksemplet til HalTan som dugg for solen.

Endret av LarsP
Lenke til kommentar

Og så øangt gikk det, noen blir bare ikke enige og da er det jo opplagt at det eneste riktige er å legge saken død, men hvor lenge?.

Selv synes jeg at sjangerene er blitt litt kaotiske i de siste årene så jeg hører på rock (metallica, motorhead, seigmen osv) og pop (brittany og alle slike) og techno(dunk dunk booomm)

Lenke til kommentar
Pop er populærmusikk, hva som helst som kommer på listene kan være pop, alt fra techno til death metal. Slipknot blander hip-hop med heavy-metal, da er det definitivt ikke metal. Det er en ny retning innen metal, og derfor er det klart at de kan regnes som et nu-metal band.

Dimmu Borgir og Satyricon er også populærmusikk. Vil det da si at de spiller nu-metal? (hehe_LolZ - jeg tryller)

Når ble Dimmu og Satyricon populærmusikk?

 

Jeg sa heller ikke at Slipknot kategoriseres som nu-metal fordi de ligger på listene, det er på grunn av stilen deres.

Lenke til kommentar

Plassering av band i genre er ofte et problem. Jeg grøsser når jeg er på en platebutikk og finner masse malplasert musikk som er sortert helt feil. Det er dog ikke så veldig lett. Ta f.eks. Fusion, som er en genre jeg hører mye på. Det er en miksing av flere genrer. Da blir det vanskelig.

 

Når det gjelder nu-metal er mye av den musikken mer hip-hop enn metal. Allikevel blir det plassert i Metalhylla (har vel noe med navnet å gjøre :D ).

 

Mer prog-metal! Mindre Nu-Metal! ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...