Gå til innhold

AMD eller PENTIUM?


Soldier

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Var jeg deg ville jeg ventet til AMD slapp sin nye prosessor, hvis du absolutt må ha ny PC nå bør du nok dessverre gå for P4...

 

processor_map_041702.gif

 

Hvis du derimot kan vente til Høsten ville jeg gått for AMD... Fordi den vil være bedre enn Pentium 4.. Ingen argumenter nå

 

_________________

1.4 Ghz Athlon

MSI K7T266 PRO-R

MSI GeForce 2PRO 64MB TV

16/40 PIONER

LIVE1024

UNEX 10/100

 

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: xeon på 2002-04-23 14:04 ]</font>

 

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: xeon på 2002-04-23 14:04 ]</font>

 

[ Denne Melding var redigert av: xeon på 2002-04-23 14:10 ]

Lenke til kommentar

Jepp, søk i forumet. Dette er den mest plagsomme posten folk kan få, men jeg forstår hvis du aldri har sett poster som "hva skal jeg kjøpe" før, folk blir lei av dem.

 

Jeg ville gått for Intel, helt klart, men det er meg. Intel sine P4 NW kan du overklokke mye! :smile:

F.eks. 1.8@2,4GHz med medfølgende kjøling. Har du ikke planer om å overklokke noe særlig så er AMD det beste valget.

Lenke til kommentar

Dette er en evig diskusjon ....

 

Noen sier P4 NW fordi : ditt , datt.. osv...

 

Andre sier AMD et eller annet fordi : ditt, datt.. osv...

 

Jeg kan si med en gang AMD fordi det først og fremst er min personlige mening,... - og at jeg syns det er billig i forhold til p4 og ytselsen....

 

De yter bra....

 

Mange hovedkort å velge mellom, samt meget raske og stabile brikkesett ute for tiden,...

 

bla, bla,... jeg kan nevne så mangt,...

 

En liten anbefalling,...

 

Tenk først på behov og hvor mye du vil bruke på oppgraderingen ,....

 

- Se etter reviews/tester osv... som forhåpentligvis vil gi deg noe svar der også,....

Lenke til kommentar

Ja nå var det på`n igjen!

Jeg må si at jeg er ganske overrasket over at ingen har kommet med slike argumenter som "velg AMD fordi Intel er bæsj"... Begynner folk på forumet virkelig å vokse opp?!

 

Personlig har jeg vært en AMD fan en god stund nå og har en T-bird 1,4. Jeg må si at jeg er meget fornøyd og de "mytene" om at AMD er ustabilt er bare tøys alt sammen. I det siste må jeg innrømme at Intel har gjort en god job med deres Northwood CPU. Slik det er idag har det nesten ikke noe å si. De er raske som sultne afrikanere etter en brødsmule begge to.

 

Som sagt tidligere, hvis du kan vente så hadde jeg ventet på de nye "hammer" cpu`ene til AMD (kan disse brukes på mitt Abit KG7 tro?).

Lenke til kommentar

Må bare tilføye at vis du ser på pcmark2001 tester, så ser du at minnet som brukes til amd scorer generellt 20% mindre enn til P4 Nw.. Noen sier kjøp ddr, men jeg er glad jeg valgte rdram,, noe å ta i betraktning når du velger pc.. Ikke bare prosessor..

Lenke til kommentar

Nå er det slik at jeg aldri har vært inne på dette forumet før, og fikk et hint av en kamperat om å spørre her, da han sa at folk som skriver her har peiling. Synes det er latterlig at folk blir forbanna for at man er lei av denne type posts... et hint til de: LA VÆR Å LESE/SKRIVE PÅ DEM DA!!

Så det så.... Ellest vil jeg takke de som skriver seriøse innlegg med begrunnelser....

 

Soldier....

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-23 15:10, siDDIs skrev:

er det nokon her som veit kva ein hammer cpu vil koste?


Nei, men helt sikkert mindre enn Intel sine raskeste CPU'er koster.

 

Quote:


og om ein normal bruker vil ha bruk for den?


Om du er interessert i det nyeste og beste - Helt klart. Clawhammer kommer til å ta over posisjonen Athlon har idag. Mens athlon tar over posijonen som Duron har i dag.

Lenke til kommentar

Jeg har nå hatt AMD i ett år.. og er egentlig ganske misfornøyd. Skal kjøpe ny P4 til høsten/sommeren.

Ganske enkelt fordi min erfaring med AMD så langt har vært elendig... og jeg har en viss forkjærlighet for Intel fremfor AMD. Eneste grunnen til at jeg kjøpte AMD fremfor Intel i fjor, var at det på det tidspunktet kostet svin med Intel, mens AMD var billig og "bra".

Nå derimot, er situasjonen helt annerledes; Intel sine prosessorer kryper nedover i pris, og er lettere å overklokke. Mitt valg er satt. Jeg skal ha Intel.

 

 

AMD T-Bird 1.3 Ghz

GeForce 3 64DDR Deluxe

IBM 75 GB 75gxp (har enda ikke kræsja :razz:)

512 MB SDRAM (133)

Soundblaster Live

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-23 17:54, EmK skrev:

Jeg har nå hatt AMD i ett år.. og er egentlig ganske misfornøyd. Skal kjøpe ny P4 til høsten/sommeren.

Ganske enkelt fordi min erfaring med AMD så langt har vært elendig... og jeg har en viss forkjærlighet for Intel fremfor AMD. Eneste grunnen til at jeg kjøpte AMD fremfor Intel i fjor, var at det på det tidspunktet kostet svin med Intel, mens AMD var billig og "bra".

Nå derimot, er situasjonen helt annerledes; Intel sine prosessorer kryper nedover i pris, og er lettere å overklokke. Mitt valg er satt. Jeg skal ha Intel.



AMD T-Bird 1.3 Ghz

GeForce 3 64DDR Deluxe

IBM 75 GB 75gxp (har enda ikke kræsja :razz:)

512 MB SDRAM (133)

Soundblaster Live



 

Pratet med en kompis av meg, og han anbefalte meg å kjøpe P4... Han har klart å svi 2 AMD prosessore...lol... jeg tror at det er en grunn til at AMD er billigere, og det er ikke for at intel er mer kjent osv...

 

Soldier...

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-23 17:54, EmK skrev:

Jeg har nå hatt AMD i ett år.. og er egentlig ganske misfornøyd. Skal kjøpe ny P4 til høsten/sommeren.

Ganske enkelt fordi min erfaring med AMD så langt har vært elendig... og jeg har en viss forkjærlighet for Intel fremfor AMD. Eneste grunnen til at jeg kjøpte AMD fremfor Intel i fjor, var at det på det tidspunktet kostet svin med Intel, mens AMD var billig og "bra".

Nå derimot, er situasjonen helt annerledes; Intel sine prosessorer kryper nedover i pris, og er lettere å overklokke. Mitt valg er satt. Jeg skal ha Intel.


 

At du ikke liker AMD er helt OK for meg men når du sier den er elendig kan du i det minste begrunne det. Du må da ha erfart noe konkret som gjør at du betegner den som elendig ?

 

Selv har jeg brukt CPU fra AMD i mange år og er kjempefornøyd, men seff er det en smaksak. Om folk foretrekker Intel eller AMD spiller ingen rolle.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...