Gå til innhold

Jeg ble lurt av Komplett.no!


Anbefalte innlegg

Problemet er at Komplett lovte han en annen saksbehandling enn han fikk. Hadde de ikke gjort det hadde det heller ikke vært noe problem, og man kan jo seriøst ikke skylde på supportavdelingen, da får isåfall de ansvarlige der rydde opp i saken så de holder det de har lovt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synest dette var slapt av Komplett. Dersom dei har ansatte som ikkje har fullmakt til å bestemme slikt i servicedelen så burde dei i det minste gi klar beskjed om dette før personen begynner å jobbe.

 

Kortet dei sendte var det jo ikkje noko galt med, men når ein ansatt seier at du kan få eit anna så blir det berre tull.

 

Som før kan eg ikkje gjere anna enn å anbefale NetShop :thumbup:

Lenke til kommentar
Du har kun krav på et tilsvarende kort. Det er litt trist at du ikke fikk det kortet du ville ha, men du er ikke lurt eller svindlet. Kan det ha vært en på supportavdeligen som har lovet noe han ikke har myndighet til?

 

Edit: Hadde vært greit å få høre en utalelse fra komplett.no salg

Dette er vel feil. Kunden har krav på samme kort tilbake, enten ny erstatning, eller reparert dersom ny ikke er å få tak i. En annen erstatning må kunde og forhandler bli enige om! Ellers er det snakk om pengene igjen. Dette står veldig klart i forbrukerkjøpsloven.

 

I tillegg må komplett stå som ansvarlig for det en kundebehandler lover innen rimelighetsgrad, selv om komplett selv mener at vedkommende ikke har ansvar til å ta slike avgjørelser. Det blir nemlig et internt problem, og ikke skal svikte kunde på noen måte.

Endret av joebush
Lenke til kommentar

Slik jeg ser det tabbet Komplett seg ut da de lovte deg et Asus kort. Ettersom du har tilbehør til dette kortet blir du økonomisk skadelidende når Komplett plutselig ombestemmer seg.

 

Jeg mener da de må gi deg et Asus kort som lovet, og ta et internt oppgjør dersom noe galt ble gjort av han du kontaktet.

 

Ettersom du har alt skriftelig har du nok en god sak, både juridisk og moralsk. Stå på!

Lenke til kommentar
Du har kun krav på et tilsvarende kort. Det er litt trist at du ikke fikk det kortet du ville ha, men du er ikke lurt eller svindlet. Kan det ha vært en på supportavdeligen som har lovet noe han ikke har myndighet til?

 

Edit: Hadde vært greit å få høre en utalelse fra komplett.no salg

Dette er vel feil. Kunden har krav på samme kort tilbake, enten ny erstatning, eller reparert dersom ny ikke er å få tak i. En annen erstatning må kunde og forhandler bli enige om! Ellers er det snakk om pengene igjen. Dette står veldig klart i forbrukerkjøpsloven.

Hvis du mener det, tar jeg sikkert feil. For ordens skyld mente jeg at en reklamasjonsak kan få følgende utfal: reparasjon, tilbakebetaling, nytt kort eller tilsvarende kort hvis det gamle ikke er mulig å få tak i.

 

Beklager hvis jeg har feilinformert :blush:

 

Hvis det er slik at forhandler og kunde må bli enig, har vel komplett.no brutt forbrukerkjøpsloven og jostor kan kreve ny behandling av reklamasjonsaken.

Endret av RolfOve
Lenke til kommentar

Komplett har ikke gjort noe galt, og de får vel gjerne tilsvarende kort fra produsenten igjen. Det sagt, så er "nye" Komplett ikke noe særlig brukervennlig lenger, og jeg har byttet til Netshop selv, såsant de har det jeg trenger.

 

Vel, er galt å si noe og gjøre noe annet, er vel internt rot - og er jo grunn nok til å bytte butikk.

Endret av hanigjen
Lenke til kommentar

det er det at hvis du følger med litt i forumet her Snabben, som det jo ser ut til at du gjør, så ser du at det er litt for mange "små bagateller" som folk opplever med komplett... Derfor er det plutselig veldig aktuelt å droppe butikken når du selv opplever å bli behandlet dårlig.

Lenke til kommentar

Synes ikke selv at den var liten i det hele tatt. Det var en aktiv avgjørelse av Komplett til å gjøre noe galt, og ikke mht kundens interesser i det hele tatt. Det er klart at de kun vil beholde kundene som holder kjeft og godtar dritbehandling.

 

Jeg har en kamerat som er slik, og jeg forstår ham ikke i det hele tatt. Dersom alle tok ansvar og stod for sitt når det passet hadde nok Komplett (og andre) enten skjerpet seg eller forsvunnet fra markedet.

Lenke til kommentar
det er det at hvis du følger med litt i forumet her Snabben, som det jo ser ut til at du gjør, så ser du at det er litt for mange "små bagateller" som folk opplever med komplett... Derfor er det plutselig veldig aktuelt å droppe butikken når du selv opplever å bli behandlet dårlig.

Men på en annen side, tilsammen har de bagatellene jeg har sett iløpet av år kanskje kostet 30-40000kr, og med tanke på at Komplett omsetter for 1.3mrd++

i året, så er det en ganske god statestik :)

Lenke til kommentar
Men på en annen side, tilsammen har de bagatellene jeg har sett iløpet av år kanskje kostet 30-40000kr, og med tanke på at Komplett omsetter for 1.3mrd++

i året, så er det en ganske god statestik :)

Ikke helt med nå- mener du at komplett hadde tapt 30-40k på å slippe unna disse bagatellene?

Lenke til kommentar
Norek = Komplett ;)

Nja, Norek er ikke likt komplett. Norek er importør av en rekke varer og selger hovedsaklig til bedrifter (som ofte videreselger varene). Norek og Kompletts bestillinger blir vel tatt hånd om av forskjellige mennesker, og da er det ikke det samme- uansett er det ikke samme krav til service og like bra lovverk for bedriftskjøp. Så det blir nok ikke det samme, nei! ;)

Lenke til kommentar
kjøpsloven vil ikke gjelde i et tilfelle hvor man har gått inn i en muntlig avtale med kunden, som de forøverig har gjort idete tilfellet ....

Nei, enda bedre: De har inngått en skriftlig avtale med kunden!

 

Synes virkelig at du, Jostor, burde stå på og argumentere mot komplett.

Lenke til kommentar

Nei, han har ikke krav på et annet produkt !

Men, sålenge en ansatt i komplett har sagt, skriftlig visst jeg skjønner trådstarters inlegg riktig, "at ja dette ordner vi, du kan bytte til Asus kortet for et mellomlegg".

 

Dersom denne kundebehandler ikke hadde myndighet til å gjøre dette, skal dettte ikke gå ut over kunden. Dette må bli en intern sak, som komplett absolutt burde ordne opp i, internt.

 

Avtaler er vel fortsatt bindende ?

 

Har vi mulighet til å se disse mailene ????

Uten navn og nummer selvsagt, på kundebehandler...

Endret av tokki
Lenke til kommentar

Men det som faktisk er litt morsom her, er trådstarter sannsynligvis har angrerett på det "nye" kortet han fikk... så lenge det ble bytta i et annet kort.

 

Reparert kort = angrerett, reklamasjonsrett fortsetter "der den slapp"

Nytt kort, nytt tilsvarende kort = angrerett og reklamasjonsrett starter på nytt.

 

Uansett, så er en avtale bindende... og hvis en representant for Komplett.no , selv om vedkommende går utenfor sine rettigheter, inngår en slik avtale, så binder den Komplett.no også. Du har faktisk krav på det kortet som var nevnt, det Asus-kortet til det mellomlegget som ble nevnt.

 

Dette er meget dårlig PR for Komplett.no og mest sannsynlig taper de mer penger på å holde fram med denne driten, enn fullført den avtalen de hadde med deg. Hele tråden viser at Komplett.no har service som stinker verre enn brune bønner gått ut på dato.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...