Gå til innhold

Jeg ble lurt av Komplett.no!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
kjøpsloven vil ikke gjelde i et tilfelle hvor man har gått inn i en muntlig avtale med kunden, som de forøverig har gjort  idete tilfellet ....

Nei, enda bedre: De har inngått en skriftlig avtale med kunden!

 

Synes virkelig at du, Jostor, burde stå på og argumentere mot komplett.

hehe ... ja da skulle jo saken være !!BIFF!! dekt saksomkostninger og hele pakka... ;)

 

EDIT: seriøse skrifeleifer

Endret av JaViZ
Lenke til kommentar
Men det som faktisk er litt morsom her, er trådstarter sannsynligvis har angrerett på det "nye" kortet han fikk... så lenge det ble bytta i et annet kort.

 

Reparert kort = angrerett, reklamasjonsrett fortsetter "der den slapp"

Nytt kort, nytt tilsvarende kort = angrerett og reklamasjonsrett starter på nytt.

Dette stemmer ikke. Angrerett gjelder mot den opprinnelige bestillingen, noe som er utgått for lengst. Man får ikke nye angrerett med erstatningsprodukt, uansett om det er samme, tilsvarende eller reparert. Dette fordi det man får tilbake er noe som skal ordne problemet som oppstod med produktet som streika.

Endret av joebush
Lenke til kommentar
De hadde funnet et kort som var en litt nyere modell av det jeg hadde, som de hadde sendt i stedet. Dette ville jeg selvfølgelig ikke gå med på da de alt hadde lovet meg det kortet jeg ville ha, (...)

I en reklamasjonssak, må de oppfylle det loven sier at de skal. De har noen muligheter som de ikke trenger ditt samtykke til, som ved å sende deg et tilsvarende kort. Dersom de ikke har et tilsvarende kort, må saken løses på en annen måte. En av disse måtene er at du betaler et evt. mellomlegg og får et nytt og bedre kort, noe du må samtykke i. Det er derfor naturlig, spesielt når du tar opp muligheten, at de finner et alternativ. I dette tilfellet var det klart for Komplett at dersom de ikke kunne erstatte kortet med tilsvarende, kunne de sende deg det kortet du ønsker deg. Dessverre for deg klarte de å finne et tilsvarende kort, og sendte da dette.

 

Jeg tror neppe du vil komme noen vei med dette så lenge det ikke går veldig klart og tydelig frem av mailen at de ikke under noen omstendigheter vil erstatte originalkortet, men i stedet sende det kortet du ønsker. Ellers vil hele e-post utvekslingen gå på premissen at de prøver å finne et akseptabelt alternativ for å løse reklamasjonssaken. Husk at kjøpsloven ikke er ment å skulle være en oppgraderingsmulighet, men en erstatningsmulighet. Ellers ville nok Komplett og andre nettbutikker motta mange defekte kort fra folk som ville ha "innbytteverdien".

 

At du velger å prøve å bruke den som det, og baserer innkjøpene dine på det, er ikke Komplett sin feil. De hadde to valg (faktisk noen flere etter loven), men bare ett som de trengte ditt samtykke til. At du derfor tror det er den eneste løsningen, er din feil. Jeg forstår at dette er surt, og at Komplett kunne vært tydeligere på dette (men hvordan skal de vite at du driver og kjøper inn masse stash beregnet for akkurat dette kortet?), men jeg tror nok du bør se mest i speilet når du skal finne noen å skylde på....

 

Kjella

Lenke til kommentar
Sorry, men du har ikke blitt lurt selv om du kanskje føler det sånn. Du har bare pratet med en kundeveileder som ikke kunne jobben sin godt nok.

Det er ingen unnskyldning for Komplett at de har kundebehandlere som ikke kan jobben sin. Hvis så var tilfelle så kunne man jo brukt nettopp dette som unnskyldining i enhver situasjon. Hvis kunden har blitt lovt noe så er det Kompletts ansvar å stå ved dette. Så får de heller sørge for at det ikke skjer igjen. Hvis dette innebærer at Komplett taper et par hundringser så får de heller leve med det. Det viktigste er at kunden blir fornøyd.

 

Det er Kompletts eget ansvar å ansette folk som kan jobben sin, det blir feil å la dette gå utover kunden

Lenke til kommentar

1. Komplett gir ham nytt hovedkort etter at ett 3 årig kort gikk dukken :thumbup:

2. De blir enige om ett Asus kort + mellomlegg :thumbup:

3. Kunden kjøper hardware som passer dette kortet

4. Komplett ombestemmer seg og sender nytt kort som den nye hardwaren til kunden ikke passer til :thumbdown:

 

Kunden har ikke direkte blitt lurt men har blitt skadelidende pga at Komplett ikke hold det de lovet. Det er dårlig service :thumbdown:

Endret av kasol
Lenke til kommentar
Norek = Komplett ;)

Nja, Norek er ikke likt komplett. Norek er importør av en rekke varer og selger hovedsaklig til bedrifter (som ofte videreselger varene). Norek og Kompletts bestillinger blir vel tatt hånd om av forskjellige mennesker, og da er det ikke det samme- uansett er det ikke samme krav til service og like bra lovverk for bedriftskjøp. Så det blir nok ikke det samme, nei! ;)

Fra starten av så var vel dette riktig, i det siste synes jeg Norek har blitt mer og mer "komplett". Norek og Komplett har jo også samme lager, og er under samme konsernet, har samme folk på lageret, og helt sikkert samme folk på retur.

Bestillinger fra Norek får man ordrebekreftelse på fra "[email protected]".

Fakturaer fra Norek går også inn på kompletts kontonummer. Norek og Komplett har jo også begynt å få skremmende like priser. Flere ting komplett faktisk er billigere på en Norek også.

Lenke til kommentar

Jeg synes at Komplett skulle ordnet opp i problemet så lenge de hadde lovet et annet kort.

De hadde da fått en veldig glad kunde tilbake som hadde vært kjempefornøyd med de og ville brukt de fortsatt som sin dataforhandler.

Nå er kunden heller missfornøyd med de og de får en dårlig reklame bare for at de ikke holdt det de lovet.

At support ikke har myndighet til å gi kunden et annet kort er komplett sitt problem så lenge de hadde allrede sagt at det var greit.

Og så lenge kunden sier han betaler et mellomlegg så synes jeg at komplett har vist liten forståelse for kunden så lenge de veit at han har kjøpt andre deler som passer til det kortet han skulle få.

Jeg personlig har ikke så mye med komplett og gjøre og ikke kommer til å ha det heller.

Min fasste leverandør nå er Netshop og der kommer jeg nok til å bli til jeg Dør :!:

 

Ønsker deg lykke til mot komplett..... :thumbup:

Lenke til kommentar
Fra starten av så var vel dette riktig, i det siste synes jeg Norek har blitt mer og mer "komplett". Norek og Komplett har jo også samme lager, og er under samme konsernet, har samme folk på lageret, og helt sikkert samme folk på retur.

Bestillinger fra Norek får man ordrebekreftelse på fra "[email protected]".

Fakturaer fra Norek går også inn på kompletts kontonummer. Norek og Komplett har jo også begynt å få skremmende like priser. Flere ting komplett faktisk er billigere på en Norek også.

Norek er en videreselger til butikker og bedrifter, Komplett er en butikk som vanlige folk kan kjøpe av.

 

Komplett bruker lageret til Norek, slik som mange andre webbutikker gjør. Men ja... de er under samme konsernet, men konkurransetilsynet passer nok på så Komplett ikke får noe store fordeler i forhold til andre butikker som benytter Norek som leverandør.

Lenke til kommentar

Her er det vel Komplett som bør ordne opp uansett om de har feil eller ikke , det er uansett en av deres annsatte som har lovet kunden dette kortet og at en annsatt går utover sitt myndighetsområde skal ikke gå utover kunden , det får komplett ta opp med vedkommende .

Kunden bør uansett få det han er blitt lovet og kjenner jeg komplett rett fikser de denne saken .

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Komplett ordnet ikke opp i denne saken på noen skikkelig måte! :mad:

Jeg kunne få bytte MSI kortet i Asus kortet, men jeg måtte da betale nesten 700kr i mellom, fordi de regnet den nåværende verdien av MSI kortet som 200kr. Jeg avslo "tilbudet", da jeg regnet med å få solgt MSI kortet til over 200kr (det klarte jeg også, og kjøpte nytt Asus kort av MPX).

Jeg synes dette var svært dårlig av komplett! Spesielt siden kundebehandleren i begynnelsen skrev at hvis jeg ville ha Asus kortet, måtte jeg kun betale det som var imellom ny pris på det kortet jeg hadde og Asus kortet!

 

Komplett holder altså ikke det de lover! De bare lyger og lurer folk!

Håper dere andre på forumet har tatt lærdom av denne saken, og forstår at dere ikke må stole på komplett.no!

 

Dette var iallefall siste gangen jeg handlet hos komplett! Jeg har også sluttet å anbefale komplett til andre som skal kjøpe komponter!

Lenke til kommentar

Sendte inn mitt delvis defekte MSI-hovedkort til Komplett i juni. Så at de ikke hadde noe tilsvarende kort på lager (nForce2 med Firewire, SATA og IGP), så jeg satte opp et par forslag til erstatningskort jeg kunne godta (med et billig skjermkort i tillegg).

 

Det ville jo bli mye dyrere for dem å sende meg et erstatningskort, så jeg fikk heller pengene tilbake (prisen jeg betalte for kortet som nytt). Bestilte meg så nytt ASUS-kort og skjermkort fra PC Utstyr (ettersom det var billigere enn hos komplett).

 

Pengene var forresten inne på konto mindre enn en uke etter at jeg sendte det inn. :)

Lenke til kommentar

Uansett hva loven sier og evt. binder komplett til, synes jeg de har behandlet denne saken utrolig dumt. Jobber i butikk selv og vet at denne måten å drive på butikk på er helt håpløs. "Word of mouth" er vanvittig kraftig pr, både i negativ og positiv forstand, det ser ikke ut til at komplett har forstått dette helt. Har selv en del ansvar i den butikken jeg jobber i og vi strekker oss langt for å holde det vi har lovet, uansett om det er en nyansatt som har lovet noe vi i utgangspunktet ikke kan eller må holde. Dette resulterer som regel i fornøyde kunder som vender tilbake neste gang de skal handle noe. Per kunde er det kanskje ikke snakk om så store beløp, men summa summarum blir det snakk om ganske mye penger. Komplett hadde ikke i dette tilfelle trengt å gjøre stort for å få en fornøyd kunde. Synes trådstarteren er i sin fulle rett til å være misfornøyd og historier som dette gjør også at jeg og forhåpentligvis andre blir skeptiske til komplett.

Endret av Bobby_Digital
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...