Gå til innhold

Tatt i fotoboks, juridisk hjelp?


skyline

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Straff i slike saker er vanligvis : 12`000kr i bot, 2 1/2 år uten lappen og ca 28dager med pallespikring.

Hvor har du pallespikring fra?

 

Tipper du heller kommer til å pakke såpe eller no sånt. Å joda....hvor tror du de bittesmå såpepakkene som du finner på hoteller/danskebåten osv. kommer fra?

Barnearbeid i pakkistan eller no? :shrug:

Men tror ikke du burde kjøre uten lappen.

Lenke til kommentar
Men dere må vel være enige i at det er ganske extreme straffer for fartsovertredelse her i Norge, kontra andre land?

 

I Danmark, 190 km/t i 110 sone, 2500kr i bot og 14 dager uten lappen.

I Belgia, hadde to fyrer i hver sin Nissan Skyline GT-R R34 VSPEC-2 med ca 600hk over 330km/t på motorveien, og fikk 2750 kr i bot hver. (110 sone)

Men hvorfor tror du det er færre drepte og skadde i Norge enn andre land?

Lenke til kommentar
Det er ingen faktorer som kan spille in og lage ulykke.

Interessant utspill. Det er det uventede som dreper, ikke sant? Ikke det du forventer?

Joda, den er jeg med på, for all del. Men hvor mye kan egentlig skje nede i en tunell? Det er spørsmålet, self kan ett hjul lager gå til helvete, forstillings del som går til helvete, osv. Men det er veldig lite sannsynlig, pleier å få en indikasjon på at noe begynner å bli slitt, før det går helt til h. Punktering med de dekka jeg kjørte på er helt ufarlig, har kjørt over 200km/t på autobahn, og punktert. Ikke noe case i det hele tatt, pga. stivheten i dekk veggen. Dekkene som stod på var Falken FK451 215/40ZR17. Det var også veldig oversiktlig, og ingen trafikk i tunnelen. Veldig brei veibane.

 

Vel, det med at Norge har færre trafikk drepte kan ha flere årsaker, ikke nødvendigvis slik at pga. strengere straffer, så skjer det færre alvorlige ulykker. Det er jeg ganske overbevist om, men streng? reaksjon på fyllekjøring og narkotika har nok en del å si. Tror det er flere som fyllekjører i andre land, i Danmark er det ganske vanlig med en "kjøre pils" etter hva jeg har forstått, det er det ikke Norge, dette kan slå ganske kraftig ut. Andre faktorer som spiller inn også.

Japan har for eks. veldig "slakke" straffer, men veldig få trafikk drepte. Men dette har nok også en del med at i japan er bilparken ca 5år i snitt.

 

 

Men om den norske stat, virkelig ønsker 0 drepte pr. år er det iallefall mye mer de kan gjøre, enn det som blir gjort nå. For eks. å redusere nybil avgiftene, slik som de gjorde i Finland, Finland satte ned nybil avgiftene med 45%, det medførte at staten tjente mer! Enn året før, og bilparken ble mye nyere, og dermed mer trafikk sikker og mer miljø vennlig. Det virker som den Norske stat, utad prøver å overbevise oss om at det skal være 0 drepte i trafikken, men i realiteten, ønsker mangen trafikk drepte. Eneste logiske sluttningen jeg kan trekke iforhold til våre nybil avgifter. En nybil er ingen luksus, det kan medføre sparte liv i forhold til 13-14år gammle vrak som går på veiene her i Norge.

 

Men det som skulle vært gjort, vi skulle tatt BMW 765iA`en ifra bondevik, og gitt han en BMW E30 325iX eller noe i den dur, god gammel årgang, 86mod. Det gjelder også alle andre politikere som ønsker høye avgifter, la de få smake sin egen medisin. Urettferdig at de skal ha nye biler, mens folk flest har biler som i snitt er 13år! Og det at snitten er 13år, betyr jo også att en god del av oss har eldre biler enn 13år self, tidelig 80 talls biler finnes det masser av på veiene, dette er jo "dødsmaskiner" på veien.

:thumbdown:

Lenke til kommentar
Men om den norske stat, virkelig ønsker 0 drepte pr. år er det iallefall mye mer de kan gjøre, enn det som blir gjort nå. For eks. å redusere nybil avgiftene, slik som de gjorde i Finland, Finland satte ned nybil avgiftene med 45%, det medførte at staten tjente mer! Enn året før, og bilparken ble mye nyere, og dermed mer trafikk sikker og mer miljø vennlig. Det virker som den Norske stat, utad prøver å overbevise oss om at det skal være 0 drepte i trafikken, men i realiteten, ønsker mangen trafikk drepte. Eneste logiske sluttningen jeg kan trekke iforhold til våre nybil avgifter. En nybil er ingen luksus, det kan medføre sparte liv i forhold til 13-14år gammle vrak som går på veiene her i Norge.

Støttes.

 

Norge har et latterlig avgiftssystem på personbiler. Det eneste formålet med de massive avgiftene er å presse bileier for mest mulig penger.

Lenke til kommentar

Ville bare si at alt som har med bil i dette landet her helt på bÆÆÆÆrtur for å si det mildt.

 

Se på alle avgiftene du må betale bare for å kjøre.....

 

Det er dyrere å omreg. en nyere og tryggere bil som forurenser mindre!

 

Istedet for å ruste opp veiene brukes pengene på fotobokser, kontroller osv. Mens de fleste ulykkene er folk som blir så leie av å ligge bak bobilen forran som kjører -20Kmt, problemet når de skal kjøre forbi er dårlig oversikt, masse svinger, ikke kantklipt osv osv.

 

Kriminelle som er ute på byen hver helg og banker opp folk, kjører i fylla osv får mildere straff enn som kjører for fort, hvorfor.

Fordi de allerede har så mange saker på seg at det ikke nytter, latterlig.

Men det var akkurat denne beskjeden jeg og noen kompiser fikk da vi skulle anmelde en fyr for div forhold.

Nei det er nok ingen vits i å annmede, dere får heller holde dere unna han......

Sykt.

 

Det verste er at de som er mest uerfaren i trafikken ikke har råd til biler som er halveis så bra som de burde være, hvorfor? De høye avgiftene seff!.

 

Ja ja, nok om det

 

Seff fortjener trådstarter straff, men ikke så hard straff spør du meg.

Endret av Hagforce
Lenke til kommentar
jeg ble tatt i 97 i 80 sona av en fotoboks litt nord for minnesund... det var knallmørkt og regna som f**n... kjipt ass.

Ja, det er kjipt som f! Men du mista ikke lappen da. Heldiggris! Hehe

Hvorfor skulle han miste lappen for 97 i 80-sonen?

 

Heldiggris!

?

Det var ikke ment sånn, det er surt å få bot, men han har iallefall lappen enda. :p

 

Ja, jeg mener helt seriøst at det noe som ikke er på greip ved nybil avgifter. Norske politikere må ta ansvar.

 

For min del da, når jeg ble 18år, begynte jeg på vgs almenne fag, ok. da kan du ta bussen, ikke no prob, men å gå på skole, uten å ha cash er litt surt, fikk meg jobb, men for å ha jobb måtte jeg igjen ha bil. Cluet var at jobben sluttet 21:00, men siste buss gjikk 20:45, neste buss, 22:45, uaktuelt å vente på neste likksom. Stå i -30 på vinteren å vente på bussen i 1 time og 45min er uaktuelt, så bil var eneste løsning. Men pga. sky høye avgifter osv, så ble bilen egentlig ett pengesluk uten like, og det ble egentlig til at jeg jobbet opp imot 40timer i uka, bare for å kunne betale for bilen likksom, det er vel få andre land som har det slik?

Tingen her er at jeg mener; hadde Norge hatt veldig god buss og tog forbindelser, hadde ikke alle trengt en bil, men når den norske stat legger på skyhøye avgifter på diesel til busser og viser generelt lite samfunnsvett, så blir det så som så med busser, og man må ty til bilen. Det er faktisk ikke ett valg for de fleste. Men det tar jo self ikke politkerene ansvar for, de bor jo i Oslo gryta, der det er forholdvis gode kommunikasjons muligheter. I byene går det ann å leve uten bil, men på landet må mann ha bil, det er faktisk helt umulig å leve uten. (litt på spissen, men dere skjønner)

Lenke til kommentar
Ville bare si at alt som har med bil i dette landet her helt på bÆÆÆÆrtur for å si det mildt.

 

Se på alle avgiftene du må betale bare for å kjøre.....

 

Det er dyrere å omreg. en nyere og tryggere bil som forurenser mindre!

 

Istedet for å ruste opp veiene brukes pengene på fotobokser, kontroller osv. Mens de fleste ulykkene er folk som blir så leie av å ligge bak bobilen forran som kjører -20Kmt, problemet når de skal kjøre forbi er dårlig oversikt, masse svinger, ikke kantklipt osv osv.

 

Kriminelle som er ute på byen hver helg og banker opp folk, kjører i fylla osv får mildere straff enn som kjører for fort, hvorfor.

Fordi de allerede har så mange saker på seg at det ikke nytter, latterlig.

Men det var akkurat denne beskjeden jeg og noen kompiser fikk da vi skulle anmelde en fyr for div forhold.

Nei det er nok ingen vits i å annmede, dere får heller holde dere unna han......

Sykt.

 

Det verste er at de som er mest uerfaren i trafikken ikke har råd til biler som er halveis så bra som de burde være, hvorfor? De høye avgiftene seff!.

 

Ja ja, nok om det

 

Seff fortjener trådstarter straff, men ikke så hard straff spør du meg.

Joda, jeg skal innrømme det, jeg fortjener nok straff. Men jeg syns det er sprøtt at hviss jeg hadde voldtatt ei jente på byn, og banka hu etterpå, så hadde jeg sluppet mye billigere unna, og kanskje helt uten straff? Det hører jo ikke hjemme noen plass.

Nå jeg var russ, ble bilen vår ramponert, gjikk til politiet, de kunne desverre ikke hjelpe, selv om vi viste hvem som hadde gjort det. Politiet har feil prioritering, men det er ikke politiets feil, men politikerene. Jeg har ingenting imot politi, (vurdert ei stund å bli det selv, men ombestemte meg når jeg så hvordan politiet blir brukt)

Politiet gjør vanligvis en kjempe jobb, men de får altfor lite penger, og blir derfor nødt til å prioitere, men det politikerene som "tvinger" politiet utpå veiene, jeg sier bare en ting; skift fokus. For all del ha kontroller, men prøv å fokuser på det som virkelig er farlig på veien; alkohol.

 

Det meg omreg er jo helt sprøtt, det er så psycho at jeg blir helt kvalm.

Hvorfor koster det 12`000kr for en ny bil, men "bare" 1`300kr for en gammel bil, er det mer arbeid å omregistrere en ny bil???? I Sverige er omreg gratis!!! Du betaler kun for porto på brevet, eller hvis du gjør det på internet betaler du kun for oppkoblingen. Hvorfor kan ikke Norge gjøre det? PENGER! PENGER! Til ny spinndyr Opera i bjørvika, som kanskje 0,01 promille av norges befokning kommer til å bruke! Hva med sykehus, eldrehjem, skoler som blir nedprioitert, og misligholdt? NEI, VI MÅ HA NY OPERA. Ja for all del, lurer på hva som hadde blitt sagt om vi krevde ett eget bygg til 4milliærder(les: eh, 4milliærder? blir nok fort 12milliærder når statsbygg er inne i bildet!) til heavy metal, gjennomslag? Trur ikke det nei!

Lenke til kommentar
...Hvorfor kan ikke Norge gjøre det? PENGER! PENGER! Til ny spinndyr Opera i bjørvika, som kanskje 0,01 promille av norges befokning kommer til å bruke! Hva med sykehus, eldrehjem, skoler som blir nedprioitert, og misligholdt? NEI, VI MÅ HA NY OPERA. Ja for all del, lurer på hva som hadde blitt sagt om vi krevde ett eget bygg til 4milliærder(les: eh, 4milliærder? blir nok fort 12milliærder når statsbygg er inne i bildet!) til heavy metal, gjennomslag? Trur ikke det nei!...

Kunne ikke vært mer enig.

Lenke til kommentar
Men om den norske stat, virkelig ønsker 0 drepte pr. år er det iallefall mye mer de kan gjøre, enn det som blir gjort nå. For eks. å redusere nybil avgiftene, slik som de gjorde i Finland, Finland satte ned nybil avgiftene med 45%, det medførte at staten tjente mer! Enn året før, og bilparken ble mye nyere, og dermed mer trafikk sikker og mer miljø vennlig. Det virker som den Norske stat, utad prøver å overbevise oss om at det skal være 0 drepte i trafikken, men i realiteten, ønsker mangen trafikk drepte. Eneste logiske sluttningen jeg kan trekke iforhold til våre nybil avgifter. En nybil er ingen luksus, det kan medføre sparte liv i forhold til 13-14år gammle vrak som går på veiene her i Norge.

Den debatten du inviterer til der, hadde Norges Forsikringsforbund for ca. 15 år siden (i dag Finansnæringens Hovedorganisasjon). Da ønsket man å finne ut om nye biler er sikrere. Svare på det er JA nye biler er sikrere, men:

 

En nyere bil er mer behagelig. Det fører blant annet til høyere fart, ergo sikkerhetsmarginen blir spist opp. Faktum est at i dag er det flere nye biler som krasjer som følge av høy fart enn eldre biler.

 

Ta kontakt med hvilket som helst forsikringsselskap for å få det bekreftet, men det er altså en diskusjon vi som jobber med trafikksikkerhet var ferdig med for omtrent 15 år siden altså (det betyr ikke at debatten løper fremdeles - men konklusjonen blir fremdeles den samme nå som da).

Lenke til kommentar

Jeg forsøker å ikke kommentere noe om skatter og avgifter - jeg er så [sensur] på slikt :roll::innocent: unnskyld uttrykket.

 

men jeg ser at hva som er forsvarligste rate å bytte ut gamle biler på er fremdeles veldig diffus. da kan man enten bruke tid på å finne denne raten (som vil endre seg konstant) eller man kan fokusere på andre trafikksikkerhetstiltak. 300 drepte er ikke godt nok :)

Endret av fjartan
Lenke til kommentar
Men om den norske stat, virkelig ønsker 0 drepte pr. år er det iallefall mye mer de kan gjøre, enn det som blir gjort nå. For eks. å redusere nybil avgiftene, slik som de gjorde i Finland, Finland satte ned nybil avgiftene med 45%, det medførte at staten tjente mer! Enn året før, og bilparken ble mye nyere, og dermed mer trafikk sikker og mer miljø vennlig. Det virker som den Norske stat, utad prøver å overbevise oss om at det skal være 0 drepte i trafikken, men i realiteten, ønsker mangen trafikk drepte. Eneste logiske sluttningen jeg kan trekke iforhold til våre nybil avgifter. En nybil er ingen luksus, det kan medføre sparte liv i forhold til 13-14år gammle vrak som går på veiene her i Norge.

Den debatten du inviterer til der, hadde Norges Forsikringsforbund for ca. 15 år siden (i dag Finansnæringens Hovedorganisasjon). Da ønsket man å finne ut om nye biler er sikrere. Svare på det er JA nye biler er sikrere, men:

 

En nyere bil er mer behagelig. Det fører blant annet til høyere fart, ergo sikkerhetsmarginen blir spist opp. Faktum est at i dag er det flere nye biler som krasjer som følge av høy fart enn eldre biler.

 

Ta kontakt med hvilket som helst forsikringsselskap for å få det bekreftet, men det er altså en diskusjon vi som jobber med trafikksikkerhet var ferdig med for omtrent 15 år siden altså (det betyr ikke at debatten løper fremdeles - men konklusjonen blir fremdeles den samme nå som da).

Hadde jeg hatt kone og barn i bilen, hadde jeg ikke kjørt fortere enn 80km/t om jeg hadde en 72 Datsun cherry eller om jeg hadde en 2004 Nissan Cima(svær bil, større en BMW 7serie), for å si det slik.

En familiebil vil ikke bli kjørt fortere når den er nyere. Jeg har egentlig liten tiltro til en slik rapport, for det finnes faktisk folk som holder fartsgrenene (selv om jeg ikke hører hjemme i den kategorien) For å sette dette litt på spissen; dette er en rent hypotetisk situasjon:

Jeg; en rik drittsekk, med ny dyr bil, kjører veldig fort, plustelig går det galt og jeg kjører inn i en gammel stasjonsvogn med 2 voksne og 3 barn, alle i stasjonsvogna dør og jeg får noen skrubbsår. Altså, hadde den stasjonsvogna vært ny, hadde sannsynligvis de kommt ifra det med livet i behold.

 

Skjønner du hvor jeg vil? Vi kan ikke la noen få enkelt individer få makt, til å sette andres liv i fare pga. gammle biler. De som har nok av penger, kjøper nye biler uansett, og kjører fort og gir faen. Vanlige mann i gata derimot, har ikke råd til en ny bil, og blir derfor kjørende i gammel vrak. Det jeg etterlyser er ett slutt på klasse skille i trafikken, det skal ikke være størrelsen på lommeboka som avgjør om du lever eller dør.

 

Ok, tenker dere; skyline motsier seg selv. Vel, jeg liker å kjøre fort, men jeg holder fartsgrensene i tettbebygde strøk, og prøver så godt jeg kan å tøyle mine lyster på veien, og jeg har hele tiden i bakhodet at jeg for en hver pris ikke skal la noen lide for mine "lyster", jeg kjører aldri forbi, med mindre jeg har lang strekke forran meg, jeg kjører aldri fort inn i svinger jeg ikke kjenner.

 

Jeg vil karaktisere meg som en som kjører litt fortere enn det som er lovlig hele tiden, men som aldri kjører så fort at det blir uansvarlig. (selv om noen her syns det virker unasvarlig å kjøre 170km/t i bømlafjord tunnelen)

Endret av skyline
Lenke til kommentar

Hvorvidt man har en ny eller gammel bil spiller liten rolle i dette tilfellet. De aller fleste nye biler klarer ikke å beskytte oss mot dødsulykker hvis farten er over ca. 70 kilometer i timen. Derfor er det slik at slik skyline kjører, spiller det liten rolle om han har ny eller gammel bil. Hvorfor ikke komme seg på en bane?

Der kan man kjøre virkelig fort, og ikke drive å utsette andre for fare på veien.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...