Gå til innhold

Tatt i fotoboks, juridisk hjelp?


skyline

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Denne posten er helt fantastisk!

 

Til alle som ikke er voksne enda: Det er faktisk slik at man må konsekvensen av det man gjør når man blir myndig. Det er ikke alle det går an å "fjortiskrangle" med. Kjører man for fort, så har man fortjent straff. Så enkelt er det. Godtar man ikke det, er det kun en måte å unngå de vilkårene på. Nemlig å frastå fra å kjøre bil.

Lenke til kommentar
Tips til trådstarter: IKKE prøv å motargumentere, du virker bare arrogant og det inntrykket jeg har fra denne tråden er at du ikke har "innsett dine feil". Dersom du viser at du faktisk tar til deg at du har driti deg ut, og tar de ttil etterretning, vil det nok muligens hjelpe deg.

Støtter Haltan..

 

Jeg støtter ikke mobbingen av deg, men må likevel ta deg litt i skinnet.

Tenk med deg selv at dette er Norge, slik er det. Eier du bil, må du kjøre ansvarlig.. det kunne jo vært en stakkars elg inne i tunnellen som du hadde vikeplikt for?

 

Nei særiøst. Som Haltan sier. Om du legger alle kortene på bordet, og ikke krangler, men innrømmer at du gjorde en feil.. vil det nok gå seg til skal du se. Om du aldri har hatt rulleblad før, kan du bare si at "I fucked up" så vil de fleste forstå seg på deg tror jeg nok.

 

Straffen må du ta, men mye av fengslet slipper du om du bare vedgår hele dritten.

Bli syklist. Det er godt for helsa, sparer miljøet, og på en måte så er du også mye mer "fri" på sykkel enn på 4 hjul.

 

 

Har blitt tatt selv jeg, i 140 på 80 sonen. Av en eller annen grunn slapp jeg med 5000 kroner i bot ved foto boksen.. så det er kjipt at straffen din ble så sinnsyk.

Men som sagt, du er ikke mann for ingenting, ta det som en mann, slutt å syt, å se fremover.

 

Poletiet vil ikke ha fartsbøller, folk som har gjort en feil, har de mer forståelse for. Trust me. :roll:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Tips til trådstarter: IKKE prøv å motargumentere, du virker bare arrogant og det inntrykket jeg har fra denne tråden er at du ikke har "innsett dine feil". Dersom du viser at du faktisk tar til deg at du har driti deg ut, og tar de ttil etterretning, vil det nok muligens hjelpe deg.

Støtter Haltan..

 

Jeg støtter ikke mobbingen av deg, men må likevel ta deg litt i skinnet.

Tenk med deg selv at dette er Norge, slik er det. Eier du bil, må du kjøre ansvarlig.. det kunne jo vært en stakkars elg inne i tunnellen som du hadde vikeplikt for?

 

Nei særiøst. Som Haltan sier. Om du legger alle kortene på bordet, og ikke krangler, men innrømmer at du gjorde en feil.. vil det nok gå seg til skal du se. Om du aldri har hatt rulleblad før, kan du bare si at "I fucked up" så vil de fleste forstå seg på deg tror jeg nok.

 

Straffen må du ta, men mye av fengslet slipper du om du bare vedgår hele dritten.

Bli syklist. Det er godt for helsa, sparer miljøet, og på en måte så er du også mye mer "fri" på sykkel enn på 4 hjul.

 

 

Har blitt tatt selv jeg, i 140 på 80 sonen. Av en eller annen grunn slapp jeg med 5000 kroner i bot ved foto boksen.. så det er kjipt at straffen din ble så sinnsyk.

Men som sagt, du er ikke mann for ingenting, ta det som en mann, slutt å syt, å se fremover.

 

Poletiet vil ikke ha fartsbøller, folk som har gjort en feil, har de mer forståelse for. Trust me. :roll:

Vel, jeg har ikke fått straff enda. Har faktisk ikke hørt noe mer. Solgte bilen når jeg regnet med at jeg ble førerkortløs de neste 2-3 åra. Men nå har jeg mer eller mindre handlet meg ny bil (Nissan Skyline GT-R BNER-32). Så får vi ta det fra der, det eneste jeg vil inrømme som dumt var at jeg ble tatt. Har sikkert sittet på med kammerater 100 ganger i høyere hastighet i tunneler enn det jeg hadde. 160km/t er faktisk veldig lite i forhold til verstingene. Ser forøvrig ikke det helt store problemet, ærlig talt. Folk syter og klager over att så mangen folk blir drept i trafikken hvert år, men det folk ikke tenker på er at mange av de som blir drept i trafikken egentlig ikke var trafikk ulykker, men selvmord, ulykker med narkotika, alkohol ol. Dette medfører store feil registreringer i trafikk ulykke statistikken. Og hva er egentlig farligst? Idioter som leser i aviser, papirer ol. på motorveien i store dyre mercer, bmw`er og audier, og kjører i 110-120. UTEN Å SE PÅ VEIEN! Det er livs farlig, og det skjer hver forbanna dag, hele tiden. Har sett det så inni-helvete mange ganger. Disse burde fått strenge straffer, kjører du bil så kjører du bil, konsentrer deg om det. Jeg for min del er 100% konsentrert, og jeg hvet også veldig godt at ting kan skje, men så lenge det er snakk om lange strekk, med 0 trafikk regner jeg sannsynligheten for alvorlig uhell lik 0. Det gjorde jeg i dette tilfellet.

Lenke til kommentar

Det er jo en grunn til at lover finnes. Lover er til for å bli holdt. Det hadde bare blitt dumt om alle skulle tøyet lovene, å krevd å bli funnet fritatt pga. lite eller ingen trafikk. Det blir jo nesten det samme som å stjele fra en butikk, for så å kreve å bli frifunnet fordi det er så mye mer i hyllene, og at de ikke vil merke tapet av denne ene tingen.

 

BTW: Noe sånt du har kjøpt? nissan-Skyline-GTR.jpg

Lenke til kommentar
Det er jo en grunn til at lover finnes. Lover er til for å bli holdt. Det hadde bare blitt dumt om alle skulle tøyet lovene, å krevd å bli funnet fritatt pga. lite eller ingen trafikk. Det blir jo nesten det samme som å stjele fra en butikk, for så å kreve å bli frifunnet fordi det er så mye mer i hyllene, og at de ikke vil merke tapet av denne ene tingen.

 

BTW: Noe sånt du har kjøpt? nissan-Skyline-GTR.jpg

Nei, det er en slik en:

Title.jpg

1990mod R32, den du har bilde av er en 2000mod R34 V-SPECII med BLITZ Tuning/styling og 850hk.

 

Den sammenligningen din er jo helt på tryne.

Du bryter aldri lovene du altså? Du har aldri kopiert musikk? Aldri kopiert filmer? Aldri kopiert spill? Osv.? LOVER ER JO TIL FOR Å HOLDES!!!

Det jeg gjorde: Skadet ingen, plaget ingen, ingen/ingenting fikk lide/skade for det jeg gjorde. Det jeg gjorde hadde faktisk ingen konsekvens for noen/noenting. Det at en person kopierer musikk er faktisk noe som påvirker de som har laget musikken, de taper penger.

Lenke til kommentar
Kjenner jeg dette rettsystemet rett så blir vel saken henlagt.

 

Hadde jeg vært dommer så hadde jeg dømt deg til å kun få lov å kjøre en hyndai atos med sperre på 90 km/t for resten av livet :tease:

Da tror jeg du kjenner norsk rettsystem veldig dårlig, men jeg likte "dommeravgjørelsen" din... :!:

 

Skyline? Hva hvis du f.eks. hadde pungtert i 160, rett i fjellveggen og i beste hollywoodstil rullet rundt 10-12 ganger. Du hadde ikke merket noe til det, men hva med de/den uskyldige stakkaren som hadde funnet deg da? Er det rett av deg å utsette denne/disse personene for mulige psykiske plager resten av livet?

 

Jada, du kan bare si at det er en del av moroa med å ha sertifikat, men er det alikavel rett av deg å utsette andre for faren ved å finne deg som en boks RSP?

Lenke til kommentar
Kjenner jeg dette rettsystemet rett så blir vel saken henlagt.

 

Hadde jeg vært dommer så hadde jeg dømt deg til å kun få lov å kjøre en hyndai atos med sperre på 90 km/t for resten av livet  :tease:

Da tror jeg du kjenner norsk rettsystem veldig dårlig, men jeg likte "dommeravgjørelsen" din... :!:

 

Skyline? Hva hvis du f.eks. hadde pungtert i 160, rett i fjellveggen og i beste hollywoodstil rullet rundt 10-12 ganger. Du hadde ikke merket noe til det, men hva med de/den uskyldige stakkaren som hadde funnet deg da? Er det rett av deg å utsette denne/disse personene for mulige psykiske plager resten av livet?

 

Jada, du kan bare si at det er en del av moroa med å ha sertifikat, men er det alikavel rett av deg å utsette andre for faren ved å finne deg som en boks RSP?

Vel dedichado, hadde du hatt litt peil så hadde du visst at punktering på mine dekk (Falken FK451 215/40ZR17) hadde vært fullstendig ufarlig. (Har selv punktert på denne type dekk i langt over 200(ikke i min bil self)), uten at dette var overhodet dramatisk. Hadde orginal dekk stått på bilen (185/75R13), så kunne det gått veldig ille. Men det faktum at mine dekk er godkjent opptil 270km/t, som igjen betyr at en punktering ikke skal medføre store problem, med mindre hastigheten er over det dekket er gradert til. Grunnen til dette er at dekket er så inni-helvete stivt, at til og med uten luft i dekket, så ligger ikke felgen nede i vei banen. Dvs. at det er vanskelig å se at en bil med denne type dekk er punktert, du merker det på bilen, men i mye mindre grad enn på vanlige dekk. Så det med punktering og ulykke fulltendig uintresant. :thumbdown:

 

falken-fk451-lg.jpg

Falken FK451 Dekk.

Endret av skyline
Lenke til kommentar
Vel dedichado, hadde du hatt litt peil så hadde du visst at punktering på mine dekk (Falken FK451 215/40ZR17) hadde vært fullstendig ufarlig.

Nei, jeg har ikke peil på dekk. Overhodet ikke, men det var kun et eksempel. Hadde du brukt hode til annet enn fyllplass mellom øra så hadde du skjønt dette du også.

 

Folk som tenker slik som deg er noen egoistiske svin som burde blitt fradømt retten til å føre motoriserte kjøretøyer for all fremtid.

 

At du enda ikke klarer å forstå, men klamrer deg til tørr asfalt, oversiktlig vei og lite trafikk vitner bare om din manglende evne til å lære av dine feil samt ha forståelse og respekt for lovverket.

 

Om du føler dette som et personangrep så er det feil, jeg angriper den type menneske du representerer, ikke den du er.

Lenke til kommentar
Skyline, jeg synes du skulle brenne i helvete for evig tid for lovbruddet ditt :D Du er en av verstingene i Norge.

 

Norges værste lovbrytere i mine øyne.

 

1. Skyline

2. Viggo Mortensen

3. Jan Helge Andersen

Viggo Mortensen er vel dansk såvidt jeg vet. Du sikter nok til Viggo Kristiansen, et svin av dimensjoner!

Lenke til kommentar
Skyline, jeg synes du skulle brenne i helvete for evig tid for lovbruddet ditt  :D Du er en av verstingene i Norge.

 

Norges værste lovbrytere i mine øyne.

 

1. Skyline

2. Viggo Mortensen

3. Jan Helge Andersen

Viggo Mortensen er vel dansk såvidt jeg vet. Du sikter nok til Viggo Kristiansen, et svin av dimensjoner!

Viggo Mortensen er vel skuespiller, og spiller i all lotr filmene.

Men Viggo Kristiansen er ett svin som skulle vært avliva.

 

Men de greier ikke å matche Skyline da, ingen forbrytelse er like ille som di som blir utført på veiene. (det virker iallefall slik) Jeg syns det er provoserende at Politiet klager over lite penger, når de bruker enorme ressurser på å ha fartskontroller i hytt og gevær. Bruk heller resursene på å oppklare ran og alvorlig kriminalitet. Det er så forbanna masse som henlagt og lagt på vent pga. lite penger. Ei jente som gjikk i paralell klassa mi ramla på sjøen, skreik etter hjelp, ei gammal dame ringte til politiet, politiet rykka ikke ut. (denne saken skapte masse rabalder, var i tabloid på TV2, og det stod om det i avisene over alt.) Ca2.år siden.

Vel, feil resurs bruk??!

Lenke til kommentar

Hadde en råkjører kjørt vennina di ned i trafikken hadde du da ropt om mer ressurser til å ta fartssyndere?

 

Politet har mange oppgaver, og en av dem er å påse at trafikkreglene overholdes. Mindre penger til dette vil bety mer farlig kjøring, som igjen betyr mer ulykker som igjen betyr flere dødsfall på veiene...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...