Gå til innhold

Tatt i fotoboks, juridisk hjelp?


skyline

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Heh.. begynte å lese fram til side 7, helt til eg fant ut at det var 20 sider til, så eg hoppet hit..

 

Vil bare komme med min mening..

 

Har selv kjørt altfor fort her i norge, og enda raskere i utlandet.

 

Det finnes formildende omstendigheter, som f.eks alene på rett, 2-felts motorvei, god bil med mye downforce og gode dekk som tåler hastigheten.

 

Men alikevel så skal det YTTERST lite til at ting går galt i den hastigheten. Selv om man har lang erfaring med å kjøre bil, har man ikke erfaring med å rette opp sladder i over 200 km/t.

 

Selv lå jeg i 240 på Autobahn, da et vindkast tok tak i bilen. Fikk ikke sladd, men gud hjelpe med som adrenalinet pumpet. Bare en sånn liten episode viser at det skal SÅ lite til før ting går galt. Og går det galt i den hastigheten, har du ingen sjangs. Sikker bil eller ei. Roadkill.

 

Til dere som vil teste bilen, ta dere en tur på Autobahn, test bilen, kjør maks.

Snu bilen og kjør hjem, og bruk vett i trafikken her i landet. Veiene her er ikke bygget for slike ekstreme hastigheter. Hjelper ikke om veien er rett, det kreves mye mer av en vei som skal tåle 250 km/t enn en som skal tåle 100...

 

Bare min lille meningsytring..

Lenke til kommentar
Guts? Gutten er jo blotta for intelligens jo.

 

edit: Godt eksempel

Er det skyline? :!:

 

Å, så trist om han skulle finne seg selv uten lapp når aken hans er ferdigbehandlet.

Hehe, nei det var ikke meg. Kjører aldri med slitte dekk, det er livsfarlig.

 

Sørger alltid for å ha utstyret i orden.

Dessuten ville det aldri falt meg inn å kjøre BMW (Bayernske Mach Werk)

Hadde jeg greid å fått Primera`n min opp i 204 hadde jeg fått sjokk! Har greid 190 km/t i Tyskland, nedover bakke! Den har 75hk!! DIESEL!

Lenke til kommentar
Dessuten ville det aldri falt meg inn å kjøre BMW (Bayernske Mach Werk)

Haha.. Bmw er mye bedre enn du kan tenkte deg. Vil nå si heller motsatt at jeg alderi kunne tenkt å kjørt en Primera i den hastigheten (egentlig alderi).

 

BMW er fantastiske biler. Jeg har nå hatt 4 stykker av dem, alle har vært her nydelige..

 

Men nå ser det ikke ut som du akkuratt sliter med å få kørt bil, enten det er BMW eller andre modeller på en stund uansett!

 

Lær deg å kjøre bil. Ingen kan ha kontroll med en vanelig bil i så høy fart. Hva hvis du punkterte på ett av forhjulene i den hastigheten? Eller et dyr kom i veien (lite sansynelig ettersom det var en tunell, men alikevell.. ).

Desuten skal du ha passe heftige dekk som er sertifisert til den hastigheten du kjører i.

 

En ting til, som jeg lese tideliggere her. Hvor dum er du hvis du aboslutt skal kjøre fort, må du jo sjekke strekninga for fotobokser, UP og lignende. HALLO?

Endret av tøs
Lenke til kommentar
Guts? Gutten er jo blotta for intelligens jo.

 

edit: Godt eksempel

Er det skyline? :!:

 

Å, så trist om han skulle finne seg selv uten lapp når aken hans er ferdigbehandlet.

Hehe, nei det var ikke meg. Kjører aldri med slitte dekk, det er livsfarlig.

Det var da godt det, for jeg trodde ikke det var mulig å få blitt så jævla dum...

 

 

Men et dumt spørsmål, hvis du har en 75 hk diesel, må du jo ha kjørt der før for å kunne vite at den tunnellen er lang og rett. For man må jo virkelig planlegge for å få kjørt for med en sånn bil, eller?

Rundt den svingen så er det en lang rett strekke nå, er det mulig å tråkke til litt?. 75 hester drar jo ikke akurat skinnet av pølsa heller, så det må jo litt strekke til for å komme opp i 170, eller nedover.

 

Og på sånne steder så lukter det vel fotoboks lang vei, spesielt i en tunnell.

Lenke til kommentar
Dessuten ville det aldri falt meg inn å kjøre BMW (Bayernske Mach Werk)

Haha.. Bmw er mye bedre enn du kan tenkte deg. Vil nå si heller motsatt at jeg alderi kunne tenkt å kjørt en Primera i den hastigheten (egentlig alderi).

 

BMW er fantastiske biler. Jeg har nå hatt 4 stykker av dem, alle har vært her nydelige..

 

Men nå ser det ikke ut som du akkuratt sliter med å få kørt bil, enten det er BMW eller andre modeller på en stund uansett!

 

Lær deg å kjøre bil. Ingen kan ha kontroll med en vanelig bil i så høy fart. Hva hvis du punkterte på ett av forhjulene i den hastigheten? Eller et dyr kom i veien (lite sansynelig ettersom det var en tunell, men alikevell.. ).

Desuten skal du ha passe heftige dekk som er sertifisert til den hastigheten du kjører i.

 

En ting til, som jeg lese tideliggere her. Hvor dum er du hvis du aboslutt skal kjøre fort, må du jo sjekke strekninga for fotobokser, UP og lignende. HALLO?

Vel, som sagt før, jeg har punktert i langt over 200km/t i tyskland med en 200SX, det var helt udramatisk. Pga. dekkene.

 

Når det gjelder BMW, så må jeg få lov til å presisere at Primera GT (P10/P11) vant mot BMW 325i (E36) på bane(Bilsport), bedre kjøre egenskaper (best i klassen), bedre akkselerasjon, bedre bremser. Min bil hadde komplett GT understell, så dvs. at en 325 E36 ikke har bedre kjøre egenskaper enn min Primera.

 

Primera GT har blitt kåret til Klassens best kjørende bil av Danske, Svenske og Norske bil blad. Siterer Vimenn motor: Primera GT er fantastisk, uten tvil årets kjøreopplevelse i denne klassen! I Drive fikk Primera GT 10 poeng i elg test og i slalom test. BMW 325i fikk henholdvis 9 og 8!

Lenke til kommentar

Skyline: Svar meg på dette siden du er så sinnsykt god bak rattet samt alle fysiske lover og regler ikke gjelder for deg. Hva hvis det har kjørt en lastebil med et lass stein 2 min før deg gjennom tunnelen. 1 stein på 20*20 cm har ramlet fra denne bilen og landet i kjørebanen. Du kommer som en villmann nedover og treffer steinen. Tror du virkelig at dine fantastiske dekk vil tåle dette? En annen ting, hvorfor i huleste skal det være formildende at du ble tatt i en tunnell. Et hvert oppegående menneske vet at en kollisjon i en tunnel kan være livsfarlig. Men, men... du tåler vel mange hundre grader celsius også.

 

Uansett. Jeg håper du IKKE mister lappen og ***** ****** ********* ********* ****** * * * ****** ****** ******* ******* ********. Det hadde blitt som bursdagen min, julaften og nyttårsaften på en gang.

Lenke til kommentar
Vel, som sagt før, jeg har punktert i langt over 200km/t i tyskland med en 200SX, det var helt udramatisk. Pga. dekkene.

 

Når det gjelder BMW, så må jeg få lov til å presisere at Primera GT (P10/P11) vant mot BMW 325i (E36) på bane(Bilsport), bedre kjøre egenskaper (best i klassen), bedre akkselerasjon, bedre bremser. Min bil hadde komplett GT understell, så dvs. at en 325 E36 ikke har bedre kjøre egenskaper enn min Primera.

 

Primera GT har blitt kåret til Klassens best kjørende bil av Danske, Svenske og Norske bil blad. Siterer Vimenn motor: Primera GT er fantastisk, uten tvil årets kjøreopplevelse i denne klassen! I Drive fikk Primera GT 10 poeng i elg test og i slalom test. BMW 325i fikk henholdvis 9 og 8!

Dette må du for all del dokumentere.

 

Men tideliggere i denne tråden slenger du ut noen rimelige tåpelige komentarer, om hvor dårlig BMWer, osv. (Beklager at jeg drar dette videre men som en BMW fanatker, reagerer jeg sterkt på slike utsagn).

De er vell ikke så forbanna dårlig hvis du tenker på 1 poenge forskjell? Jeg må ærlig si at jeg hadde funnet med en god del tryggere i en BMW 325i med M understell, og goodyear F1 dekk i 170 km i timen, enn med deg i 100.

Jeg har hatt en av disse bilene, super bil (1994 modell).

 

Vær så snill, finn fram noen sammenligninger av bilene, for jeg tror du bare snakker priss og at du finner på alt sammen. (anngående bilen, ikke at du mister lappen).

 

BTW,

Møtte snuten i 170 selv her om dagen, kom i motsatt kjørefelt, de heiv seg etter, så det var bare å bremse litt på geard'a og smile pent når de kom opp til meg. Jeg fikk ikke bot engang da jeg ikke hadde med fører kort.

Nais. (var ikke sikker på at jeg skulle neven dette i denne tråden, ettersom du har fått gjennomgå rimelig hard for å kjørt for fort! )

Lenke til kommentar

Skal være enig at det var dumt av meg. Men klokka nærma seg halv 5 en lørdags natt, jeg var alene på på E18?, klar og fin sikt. Ingen biler annet enn på andre siden av midtrabatten (snuten).

 

Jeg forsvarer ikke den dumme kjøringen min, men jeg mener det er mindre farlig når jeg gjør det uten noen tilstede. E18 mellom sande og drammen, er det jo lang strekker på, der snakker man FRI sikt!

 

EDIT;

Selvsagt var jeg alene i bilen. Utsetter ikke andre for fare!

Endret av tøs
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...