Gå til innhold

Tatt i fotoboks, juridisk hjelp?


skyline

Anbefalte innlegg

Skal være enig at det var dumt av meg. Men klokka nærma seg halv 5  en lørdags natt, jeg var alene på på E18?, klar og fin sikt. Ingen biler annet enn på andre siden av midtrabatten (snuten).

 

Jeg forsvarer ikke den dumme kjøringen min, men jeg mener det er mindre farlig når jeg gjør det uten noen tilstede. E18 mellom sande og drammen, er det jo lang strekker på, der snakker man FRI sikt!

 

EDIT;

Selvsagt var jeg alene i bilen. Utsetter ikke andre for fare!

Denne strekkningen er sinnsykt oversiktelig, har selv kjørt 260kmt der, (lovlig), når veien var under byggning så gjaldt ikke vanlige trafikk lover, fordi det var lukket område. Jeg kjørte en kammerat av meg sin S4 4,2. Begge jobbet på anlegget, og hadde derfor lov til å kjøre der. Mellom Holmestrand og Drammen (Nye E-18) har veien på det meste ca 8% tverrfall, dvs. veien er bygget for fart, vistnok dimensjonert for minst 160km/t. På vinteren når veien ble bygget, var det sinnsykt vanskelig å kjøre på veien, fordi bilene sklei sidelengs pga. sinnsykt tverrfall, da det ikke ble strødd eller saltet noe særlig i anleggs perioden.

 

TØS: Når det gjelder BMW, jeg prøvde å provosere, dette klarte jeg. Jeg mener ikke at BMW er dårlig biler på veien, men jeg mener og hvet sikkert at en 325i E36 faktisk blir slått av en Primera GT. Det er ikke oppspinn. Jeg skal grave frem blader, og scanne. Primera GT er derimot ikke veldig komfortable, siterer "Jeg kunne telle hver eneste brostein, dette er sannsynligvis den stiveste sedanen jeg noen gang har kjørt"

 

BMW M3 er jo self en del hakk råere, men da har jo igjen Nissan; Skyline. Som knuser alt.

 

For å si det sånn, av ikke japanske produsenter, er det BMW jeg liker best. Men jeg mener at BMW fokuserer for mye på komfort og luksus for tiden, back to the roots mener nå jeg. 2002 var jo en genial bil på sin tid.

Endret av skyline
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

M3 har jo en modell som heter CSL da. Denne har ikke kasettspiller engang. Bagasjen har du ingen mulighet til å fylle opp, fordi det bare er en tynn "papp" plate der. Denne har 0 kjørekomfor, mere hester, mer soprtselig kjøre stil. Dette er derfor "sports" bilen.

 

Vil så si at BMW klare å kompinere sportsfølsen og komfor, hvertfall i den 325 jeg hadde. Den var deilig å kjøre men var ringelig "sint" fordet.

 

Når det gjelder Drammen - Holmestrand er dette en yppelig strekke for å teste biler. Jeg var også der å testet en bil, før veien var åpnet, men ble vist bort, ettersom jeg ikke hadde tilatelse til å kjøre der.

Denne veien er skummel om vinteren. Når det laver ned snø som verst, er det som regle ikke bra nok måkt, så det ligger mye snø i kjørebanen. Dette sier seg selv at er rimelig skummelt, men nå veien attpåtil heller så galt som den gjør blir det farlig.

Om sommeren på tørt føre derimot, er det bare morro!

 

EDIT:

Glemte det at Hartge, som du ser i avataren min, spesialbygger BMWer rett fra fabrikk. Du får faktsik en compact modell, av den gamle sorten (e36) som griser en standard M3. Har du sans for biler, sjekk ut http://hartge.de/

Endret av tøs
Lenke til kommentar
M3 har jo en modell som heter CSL da. Denne har ikke kasettspiller engang. Bagasjen har du ingen mulighet til å fylle opp, fordi det bare er en tynn "papp" plate der. Denne har 0 kjørekomfor, mere hester, mer soprtselig kjøre stil. Dette er derfor "sports" bilen.

 

Vil så si at BMW klare å kompinere sportsfølsen og komfor, hvertfall i den 325 jeg hadde. Den var deilig å kjøre men var ringelig "sint" fordet.

 

Når det gjelder Drammen - Holmestrand er dette en yppelig strekke for å teste biler. Jeg var også der å testet en bil, før veien var åpnet, men ble vist bort, ettersom jeg ikke hadde tilatelse til å kjøre der.

Denne veien er skummel om vinteren. Når det laver ned snø som verst, er det som regle ikke bra nok måkt, så det ligger mye snø i kjørebanen. Dette sier seg selv at er rimelig skummelt, men nå veien attpåtil heller så galt som den gjør blir det farlig.

Om sommeren på tørt føre derimot, er det bare morro!

 

EDIT:

Glemte det at Hartge, som du ser i avataren min, spesialbygger BMWer rett fra fabrikk. Du får faktsik en compact modell, av den gamle sorten (e36) som griser en standard M3. Har du sans for biler, sjekk ut http://hartge.de/

Du får jo også Skyline GT-R N1 også, varme apparat som ekstra ustyr, carbon dør trekk, netting rundt gir spaken (veier 24gram mindre enn vanlig skinn),motor uten restriktor (460 hk, isteden for 330hk som vanlig model har). Ingen høytalere, ingen stereo/radio, ingen antenne, INGENTING Komfort.

 

Skyline GT-R var verdens første bil som kjørte Nurburgring Nordschleife på under 8min.

Lenke til kommentar
Pacman' date='10/11/2004 : 19:03'] *slettet*

Hehe, nei den var ikke heeelt orginal. Orginalt har den 280 hk?

Denne hadde vel kanskje rett over 300hk tenker jeg.

Effektanlegg, chip, effekt filter. Bare småtteri.

Greide iallefall ganske greit 260, på nåla. Viser vel litt for mye.

 

Hmm, ser du slettet inlegget ditt. Kanskje like lurt, folk her på forumet ser ut til å true med anmeldelser bare det står 200hk og 120km/t.

Sprøtt! :tease:

Lenke til kommentar

Ok, 2,2. Han kammeraten min hadde faktisk 4,2 først, og så bytta han den inn i 2,2. Han likte mye bedre den, fordi 4,2 nesten blei kjedelig. 4,2 hadde altfor jevn effektkurve, og da blir det kjedelig, ikke noe adrenalin kick, som i 2.2`en.

 

Mulig at 4,2 har høyere topphastighet da. Den takkla iallefall lett 260km/t.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
jeg ble tatt i 50 sone.. kjørte 58 km/t!! Helt latterlig å få bot for det.. Dessuten hadde jeg ikke noe mulighet å unngå den forbikjøringen.. Politiet måtte jo frem.

Fikk du bot for det?

Sinnsykt, jeg ble stoppa i 90 km/t i 80 sone, og fikk advarsel. (hadde ikke lappen engang! Hehe) Men jeg hadde lappen fysisk. (selv om den ikke var gyldig)

 

Føler med deg!

Lenke til kommentar
jeg ble tatt i 50 sone.. kjørte 58 km/t!! Helt latterlig å få bot for det.. Dessuten hadde jeg ikke noe mulighet å unngå den forbikjøringen.. Politiet måtte jo frem.

8 km/t i 100 sone er ikke mye, men i en 50 sone så er det nesten 20% over fartsgrensen. Derfor fikk du bot...

 

Ble selv tatt i 96 km/t i en 80 sone under forbikjøring. Slapp bot, grunn mannen som jeg kjørte forbi kjørte i 70 i 80. Flaks kaller man sånt, hadde ikke han vært foran meg så hadde jeg helt sikkert blitt tatt i 110 km/t. Måtte bremse fordi det kom en bil i mot, før jeg la meg ut. Og han smilte når han sa at det var godt han ikke målte meg når jeg kom rundt svingen, for der kjørte jeg en del fortere.

 

skyline Skrevet 25/11/2004 : 16:05

 

Sinnsykt, jeg ble stoppa i 90 km/t i 80 sone, og fikk advarsel. (hadde ikke lappen engang! Hehe)

 

Blir bare mer og mer sikker på at du har godt av å kjøre buss en liten stund...

Lenke til kommentar

skyline Skrevet 25/11/2004 : 16:05

 

Sinnsykt, jeg ble stoppa i 90 km/t i 80 sone, og fikk advarsel. (hadde ikke lappen engang! Hehe)

 

Blir bare mer og mer sikker på at du har godt av å kjøre buss en liten stund...

Hehe! Blir`ke no buss her nei, Skylinen min kommer til Liverpool i Januar, og da skal jeg hente den! Og kjøre hele rundt i hele Norges land!! :w00t:

Lenke til kommentar
Skyline... det var en mann med sportsbil som fikk nedsatt straff på grunn av bilens gode kjøreegenskaper for et par år siden. Du kan kanskje spørre om saken har fått presedens :D

Joda, men i denne saken er det snakk om en vanlig familiebil med jalladekk. Tror ikke det teller som "sportsbil". Mener, moren min har en slik... med større motor enn skyline..

Lenke til kommentar
Skyline... det var en mann med sportsbil som fikk nedsatt straff på grunn av bilens gode kjøreegenskaper for et par år siden. Du kan kanskje spørre om saken har fått presedens :D

Det er var ikke sportsbil, men en litt større BMW 5-serie hvis jeg ikke husker helt fiel.

Øh, 5serie?

Primera DIESEL takk!

hehe

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

En kompis av meg ble tatt av sivilpoliti da han trødde bilen pittelitt til 120 i 80 sone. Fikk lappen for et par uker siden, mistet den i 6-7 md + 7k i bot. Uheldig? Ja.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...