Gå til innhold

Tatt i fotoboks, juridisk hjelp?


skyline

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skyline... det var en mann med sportsbil som fikk nedsatt straff på grunn av bilens gode kjøreegenskaper for et par år siden. Du kan kanskje spørre om saken har fått presedens :D

Det er var ikke sportsbil, men en litt større BMW 5-serie hvis jeg ikke husker helt fiel.

Øh, 5serie?

Primera DIESEL takk!

hehe

Er ikke din bil det er snakk om akkurat her. Men en sak det sto om i avisen for en god stund siden.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Skyline... det var en mann med sportsbil som fikk nedsatt straff på grunn av bilens gode kjøreegenskaper for et par år siden. Du kan kanskje spørre om saken har fått presedens :D

Det er var ikke sportsbil, men en litt større BMW 5-serie hvis jeg ikke husker helt fiel.

Øh, 5serie?

Primera DIESEL takk!

hehe

Er ikke din bil det er snakk om akkurat her. Men en sak det sto om i avisen for en god stund siden.

Okay, I see.

 

Men tror det var en Merce.

 

Av litt større type.

Lenke til kommentar

Skal ikke forsvare Skyline, han har kjørt for fort, og fortjener sin straff. Ingen tvil om det!!!

Når det er sagt, synes jeg det er utrolig mange "engler" her inne. Hva med å feie foran sin egen dør først? Av alle dere som har lappen, hvem har ikke kjørt for fort? Jeg kjenner faktisk ingen som ikke har kjørt for fort, og slik mange her inne maser om hvordan han bør straffes, hvor glade dere er for at han ble tatt etc., virker det som om dere ikke har gjort noe som er utenfor loven. Hvis det er tilfellet så burde mange faktisk kommet seg ut av datarommet en gang i blant og sett lit nærmere på verden.

Ikke se på dette som at jeg forsvarer lovbrytere, men synes hetsingen burde stoppe nå.

Lenke til kommentar
Sette andres liv i Fare? Det var jo ingen andre inne i den tunnelen, det var tomt. Tror du jeg hadde gjort dette i rush tid?

 

Når man kjører i 170 km/t skal det ikke mye til før det dukker opp en potensiell fare, og bremselengden er på mangfoldige meter ... Ja, du var nok en fare for både deg selv, og eventuellt bilister i motsatt kjørebane. Du sa jo selv at du var uoppmerksom.

 

Uansett: Bot og bedring, lev med det.

Potensiell fare? I en tunnel? Som hva? Motgående biler hadde jeg sett 1 km før de paserte meg, så hadde jeg sett en bil som kom i mot hadde jeg satt ned farten.

 

Dessuten, er dette ikke noen gammel Lada Niva 1600 jeg kjørte.

 

En Primera 91 mod med 215/40ZR17 Dekk og Tein/H&R Understell, ca 60 % stivere enn org. Primera som forøvrig har blitt kåret til klassens best kjørende, så bilen oppfører seg extremt stabilt i høy hastighet.

 

Takk for at enkelte her iallefall har litt forståelse.

 

Har forresten hat lappen i 4 år, mer eller mindre (-3mnd da jeg mistet lappen i november, (86,24 km/t i 60 sone), og har en årlig kjørelengde på ca 45`000km.

Så jeg er ikke helt rookie på vein, har tilbakelagt nesten 200`000km, og har sett mye stygg kjøring, vil ikke si at jeg plasserer meg blandt de aller verste, men mer sånn midt på.

Moromannen...

 

Mistet lappen en gang allerede? Enda ikke tatt hintet? Tipper du jevnt og trutt holder deg godt over norske fartsgrenser...

 

Har gjort noe omtrent like dumt som du gjorde.. mm... to ganger.. og ikke faen om jeg skal gjøre det igjen. Jeg ble ikke tatt i noen kontroll i ettertid føler jeg meg egentlig ganske idiot. Hva var det jeg tenkte med? Hodet var det ihvertfall ikke.

 

Ta hintet nå, drit i å kjøre så fort at du har mulighet til å miste lappen... Det er ihvertfall en ramme som er bedre enn "jeg kjører så fort som jeg vurderer veien og bilen er god for".

Lenke til kommentar
Greit at farten skal tilsie fengsel og inndragelse av førerkortet. Det jeg mener å huske er at man ikke kan ta lappen fra de på grunn av bevisets stilling. Er vel en grei plass å få bekrefte/avkrefte dette her, siden han kjørte såpass fort.

Jo, man kan få både fengsel og miste lappen i fotoboks.

 

Jeg har "bare" fått indratt lappen til 10.august 2006 i første omgang, har ikke fått noe info om rettsaken enda.

 

Skal poste info så snart jeg hvet noe mer.

 

Ah, gleder meg til å få bil igjen. Har en 1991 mod R32 Skyline GT-R på vei fra Japan as we speak. Primera`n er solgt.

 

Endelig en bil med litt futt i! :love::p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...