Gå til innhold

Filmprat - vårt lille tilholdssted.


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Takk for alle svar angående Criterion regioner :)

Er noen titler jeg vurderer sterkt å anskaffe derfra, men man må betale blod for de, og jeg vet ikke hvor mye gryn jeg er interessert å bruke på noen få filmer. Shichinin no samurai er nok helt sikker i alle fall :D

Noen som har handlet mye hos Criterion, og hvilke filmer har dere derfra?

6720133[/snapback]

Vel, har ikke handlet direkte fra Criterion, som man også kan gjøre, men har handlet endel CC-filmer fra DDD og CD WOW. Har 32 CC-titler (vel, 32 hvis du regner Bergman-boksen som én). Hvilke titler får du lete opp i DVD Profiler-en min.

 

Om CC har falt i smak, se også på MoC-serien.

 

(Forresten (som du kanskje vet): 5. september kommer det ny 3-disk-utgivelse av Shichinin no samurai fra CC. Den vil nok være verdt å vente på.)

6720909[/snapback]

 

Tenkte å vente på den nye Shichinin no samurai utgivelsen ja. Btw, driver nå og skal lage en account på Criteriondvd.com, men de sier at gatenavnet må være på minst sju bokstaver, og det er faktisk bare fem der jeg bor. Hvordan skal jeg løse det?

Lenke til kommentar
Det eg misliker med norsk film er at dei samme skodespelarane går om og om igjen, du har eit knippe skodespelarar i Norge som "alle" kjenner til, og finner minst 2 i alle profilerte filmar.

6722732[/snapback]

Ja, jeg har vanskelig for å drukne i fortellingen når f.eks en superkjent skuespiller er med. For det blir liksom ikke like ekte fordi du vet hvem personen er, godt.

Lenke til kommentar
Det eg misliker med norsk film er at dei samme skodespelarane går om og om igjen, du har eit knippe skodespelarar i Norge som "alle" kjenner til, og finner minst 2 i alle profilerte filmar.

 

Spwaaak! Uro har dog Nicholas Hope inni der! Ja, han fra Bad Boy Bubby. Det må nøytralisere de ihvertfall små skuffelsene. Jeg skal kanskje på pressevisning i morgen klokken 9.15 kanskje.

Aldri spist popkorn så tidlig på dagen, så det blir en spennende opplevelse uansett om filmen viser seg å være dårlig.

 

S,

Lenke til kommentar
Nokon som har sett Saw Uncut edition? Den varer i 1 time og 42 minuttar, mens kinoversjonen varer i 102 minuttar (IMDB), lurte på om eg skulle kjøpe UC-versjonen.

6723516[/snapback]

Eeeh, 1 time og 42 minuter er 102 min.

Jeg har sett den, men ikke kinoversonen, så jeg har ikke noe å sammenligne med.

6723546[/snapback]

Ah, hehe :D

 

Jaja, skulle uansett likt å vite kva forskjellen er.

Lenke til kommentar
I dag så jeg Rear Window (1954) på forelesninga. Den var faktisk temmelig bra og kul. Merker allerede at min gamle forakt for gamle filmer er i ferd med å løsne.

6724011[/snapback]

Nå tar de kanskje en litt myk start. Det er vel kanskje hensikten at en eventuell forakt skal løsne.

Lenke til kommentar

Takker. Da får det vente, vil bare ha en ny siden min boks begynner å bli slitt, og at den ser litt herpa ut liker jeg dårlig.

 

Kan du/dere si litt om Filmvitenskap? Er det å se film og lære ulike teknikker og greier, eller er det å lære å lage film? En miks kanskje? :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...