Gå til innhold

prosjekt "teitmoddavkasse" *topicmåværetreord*


Anbefalte innlegg

Hej alla barn!

 

Jeg har aldri laget worklog før, so bear with me..

 

Det har seg slik at jeg var på Brobek her for et par uker siden (Brobek er en søppeldynge i Oslo for de som ikke vet). Der fant jeg et gammelt desktop-kabinett m/hw, av merket Ericsson (visste ikke at de lagde pcer!). Jeg falt veldig for dette, vet ikke helt hvorfor... Tenkte å kjøpe med itx av noe slag og lage en liten server, alltid greit å ha.

 

IMG_0586thumb.jpg

Slik så kabinettet ut i begynnelsen

 

Den hwen som var i kabinettet var ikke noe å gjemme på (les: bl.a. 2x 5,25" floppy...), så den gikk rett i søpla. Så satte jeg meg ned og begynte å fundere på hva jeg kunne gjøre med kabinettet... Det som slo meg umiddelbart var lakking, men etter å ha lest en tråd her på forumet et sted (fant den ikke i farten) så fikk

jeg lyst til rett og slett å pusse vekk lakken og polere den blanke metall-overflaten.

Har også tenkt på et plexi-vindu i toppen, hva tror dere om det? Skal i så fall gravere et eller annet inn der... (sannsynligvis "Wiz"... ^^)

 

IMG_0606thumb.jpg

Som sagt, så gjort... (beklager dårlig bilde, er ingen god fotograf)

 

IMG_0608thumb.jpg

Noen av stedene var vanskelige å få tak på med plansliper, så dremelen måtte i aksjon... Det ble ikke helt matchende med resten av overflaten, men det synes ikke så godt når kabinettet står på bordet (er på undersiden). Beklager igjen for dårlig bilde)

 

IMG_0612thumb.jpg

Det synes ikke så godt, men dette er altså en del av toppen på kabinettet. Jeg prøvde å dra en kloss med 120-papir i rette linjer for å skape en slags "børstet-stål-look", vet ikke om det ble helt vellykket men...

 

Har tenkt til å kjøpe noe slags polish (noen som har noe å anbefale?) for å gjøre den litt blankere, men det har det ikke blitt noe av foreløpig...

 

Så til fronten på kabinettet:

 

IMG_0609thumb.jpg

Som dere ser er det ikke akkurat noen fry for øyet sånn det er nå... Enkelte vil kanskje foreslå å bytte ut hele greia, men jeg frykter at kabinettet da vil miste litt av sjarmen sin.

Løsningen blir vel å lakkere det, med mindre noen har andre gode forslag? Videre må jeg finne en farge som ikke bryter helt med resten, tenkte kanskje på en form for svart...?

 

Dette er omtrent så langt jeg har kommet, kommer nok en update om ikke så alt for lenge.

 

Inntil da er jeg tusentakknemlig for tilbakemeldinger!

 

PS: Noen som har tips til et navn på prosjektet? Hvis noen har noen gode forslag kunne jo det være noe å skrive på plexien istedet for nicket mitt...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
er de virkelig så sjeldne? (angrer)
Ingen stor pengeverdi :roll:

 

Hvis du beholder ericson merket må vel navnet også inneholde ericson :p

Sikter du til meg her? :p

 

OnTopic:

Jeg har lite med penger (les ingenting) akkurat nå, men frykt ikke, blir snart en rå med det.. ;) Har forresten pussa litt mer: Våtsliping med sandpapir type 600 og 1200. Det gjenstår fortsatt endel pussing, får se hvor mye jeg gidder å pusse...

Men er det noen som har noen synspunkter på hvorvidt jeg skal ha plexi eller ikke?

 

Btw, @Haukeboe: Kanskje det var din kasse jeg fant? :p

 

EDIT: Hvis du sikta til meg LOZER, så må du vel nesten være tankeleser, ettersom det står Jørgen E. Midtbø i profilen... men jeg heter faktisk Eriksson til mellomnavn :woot:

Endret av WizendraW
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...