Neo_mandal Skrevet 6. juli 2004 Skrevet 6. juli 2004 heisann,min far kjøpte ny laptop uten at jeg bestemte hvilken og da bli det jo problemer. han fikk seg xp home edition. pff problemet er at internet explorer ikke klarer å laste inn sider.. hvis man venter en fem min. så kommer det av og til. starter nedlasting fra området http://www......... eneste som skjer. hva kan det være? installerte opera men vil gjerne at explorer også skal fungere, takker for svar acer laptop intel 1.3 celeron xp home ed.
agvg Skrevet 6. juli 2004 Skrevet 6. juli 2004 heisann,min far kjøpte ny laptop uten at jeg bestemte hvilken og da bli det jo problemer. han fikk seg xp home edition. pff Hva er problemet med XP HE da? Det har hvertfall ingenting med dette og gjøre, men du opplyser ingenting om hvordan han er tilkoblet nettet.
Neo_mandal Skrevet 6. juli 2004 Forfatter Skrevet 6. juli 2004 Hvilken isp har vel ingen ting med saken å gjøre! funker med opera! oj oj oj
Syar-2003 Skrevet 6. juli 2004 Skrevet 6. juli 2004 (endret) Hvilken isp har vel ingen ting med saken å gjøre! funker med opera! oj oj oj Jo . Eks : Proxy instillinger i browseren . telenor : proxy.online.no port :8080 eller auto . DNS: ngt : dns servere 217.13.4.24 , 217.13.7.140 telenor: 130.67.15.198 , 130.67.60.68 Test at dns virker med f.eks ping www.vg.no i cmd prompt. ... Endret 6. juli 2004 av syar2003
Neo_mandal Skrevet 7. juli 2004 Forfatter Skrevet 7. juli 2004 Har bluecom, og har allerede satt riktige innstillinger, Av og til vil ikke explorer starte engang.. tar kanskje 3-4 min før vinduet kommer opp.. aner kke hva som kan være galt. er siste versjon av explorer..
laaknor Skrevet 9. juli 2004 Skrevet 9. juli 2004 hva sier ipconfig /all ? (tips: kjør "ipconfig /all > c:\ipconfig.txt og paste innholdet av c:\ipconfig.txt her)
Neo_mandal Skrevet 9. juli 2004 Forfatter Skrevet 9. juli 2004 Windows 2000 IP Configuration Host Name . . . . . . . . . . . . : nevereverland Primary DNS Suffix . . . . . . . : Node Type . . . . . . . . . . . . : Broadcast IP Routing Enabled. . . . . . . . : No WINS Proxy Enabled. . . . . . . . : No DNS Suffix Search List. . . . . . : bluecom.no Ethernet adapter Local Area Connection: Connection-specific DNS Suffix . : bluecom.no Description . . . . . . . . . . . : 3Com EtherLink XL 10/100 PCI For Com plete PC Management NIC (3C905C-TX) Physical Address. . . . . . . . . : 00-04-75-82-12-28 DHCP Enabled. . . . . . . . . . . : Yes Autoconfiguration Enabled . . . . : Yes IP Address. . . . . . . . . . . . : 217.118.xx.xxx Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.252.0 Default Gateway . . . . . . . . . : 217.118.44.1 DHCP Server . . . . . . . . . . . : 62.101.193.45 DNS Servers . . . . . . . . . . . : 62.101.193.44 217.118.32.13 Lease Obtained. . . . . . . . . . : 9. juli 2004 10:45:33 Lease Expires . . . . . . . . . . : 10. juli 2004 10:45:33 skjønner ikke at dette kan være noen løsning på problemet, men når jeg ike vet noe annet så skal man ikke klage.
*Tronaldo* Skrevet 9. juli 2004 Skrevet 9. juli 2004 Tror ikke IE er problemet ditt i det hele tatt. Sjekk hvilke prosesser som kjører og se om det er noen der som virker suspekte. Et par spørsmål: Har det alltid vært sånn helt siden første oppkoblingsforsøk? Har du patcha maskina med alle windows update patcher? Sjekk om det ligger noe i c:\windows\system32\wins mappa? *Tronaldo*
Syar-2003 Skrevet 9. juli 2004 Skrevet 9. juli 2004 Prøv å fjerne automaticly detect proxy server i IE under tools-internet options-connections-lan settings .
Neo_mandal Skrevet 9. juli 2004 Forfatter Skrevet 9. juli 2004 Ble ikke bedre. Tar ca. litt over minutt fra jeg klikker explorer ikonet til browseren dukker opp. Systemet er helt nytt. ny laptop fra acer. Hadde ikke lagt inn en eneste ting siden vi fikk den. xp kom ferdig installert fra leverandør. Har ikke så mye peiling på xp, men utifra det jeg har oplevd tidligere og nå så syns jeg 2K er mye mere stabilt. Noen andre forslag på løsning av problemet?
TeamPro Skrevet 9. juli 2004 Skrevet 9. juli 2004 Gå igjennom witzarden til IE på Verktøy -> Innstillinger --> Tilkobling. Høres ut som at IE ikke helt klarer å snappe opp hvilken vei den skal ta ut på nett.. Burde jo allerede være "klar for bredbånd" siden det er en ny pc, men man vet aldri..
Syar-2003 Skrevet 9. juli 2004 Skrevet 9. juli 2004 Hos bluecom : http://www.bluecom.no/privat/kundeservice_...at/tekniskinfo/ Står dns til annen ip enn din første fra ipconfig . Prøv å spesifiser de to opplyst på webben deres i tcpip egenskapene på nettverks koplingen din . Sjekk at dns virker via et cmd vindu med ping f.eks PING www.vg.no Test nettverk med ping mot ISP'en dins default gw , dns , dhcp ip'er. og en evt. ekstern adresse (vg= 193.69.165.20 ) ....
Neo_mandal Skrevet 9. juli 2004 Forfatter Skrevet 9. juli 2004 alt overnevnte fungerer greit. er bare explorer som tuller. Har samme innstillinger på min pc som på laptopen. Hos meg fungerer alt greit.
Syar-2003 Skrevet 9. juli 2004 Skrevet 9. juli 2004 Den ipconfigen sier windows 2000. Og så sier du leverandøren har installert xp på den . Begynner å lure på om det er virus / spyware / trojaner infisering . ASDL modem har jo ingen firewall .. Hvordan er pc'ene tilkoplet modemet da , hub , svitsj eller har det flere eth porter . Regner med at bluecom deler ut mere enn en ip-adresse siden du ikke bruker router .
Neo_mandal Skrevet 9. juli 2004 Forfatter Skrevet 9. juli 2004 (endret) Hehe, glemte å si det. TOk en "spansk en" Er akkurat samme informasjon i ipconfig/all på begge maskina. Er flere porter på adsl modemet og maskinene har 2 forskjellige ip adresser. Endret 9. juli 2004 av Neo_mandal
Syar-2003 Skrevet 9. juli 2004 Skrevet 9. juli 2004 For å raskt sjekke om det er noe spyware/trojan på laptopen sjekk med netstat etter åpne porter . Sjekk disse tipsene : http://www.petri.co.il/quickly_find_local_open_ports.htm ...
Neo_mandal Skrevet 9. juli 2004 Forfatter Skrevet 9. juli 2004 Har allerede gjort lignende Ser helt greit ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå