Gå til innhold

Trump 2025 - 2026

Anbefalte innlegg

Skrevet
4 minutes ago, Boing_80 said:

Betyr det at du faktisk er villig til å akseptere at det du har lært av den amerikanske staten, at ikke alt trenger å stemme og at du er villig til å bevitne ting selv, og slikt sett danne dine egne meninger? (Se bare her i Norge og ikke minst på dette forumet. Man godtar ikke sånn helt uten videre det staten og politikerne gjør. Alt er til gjenstand for kritikk, noe som er viktig i et demokrati)

Hvis det er tilfellet så har du kommet langt. Det at du endrer meningene dine om noe betyr jo ikke at du er illojal mot landet ditt. Det betyr bare at du bruker den fornuften som er deg tildelt og bruker den til å gjøre dine egne undersøkelser.

Forhåpentligvis har du møtt en del flotte mennesker med muslimsk bakgrunn som kanskje har gjort at du ikke lenger tror at alle muslimer vil halshugge amerikanere osv? 

Føler dette blir noe nedlatende ovenfor jjkoggan - han er en gammel god forumdeltager som både kan norsk og tydeligvis kjenner til mye utenfor USA. 

Han er en debattant man kan være uenig med, men likevel ha en god diskusjon med - han hverken er, eller har vært, noe i nærheten av stereotypen på en 'ignorant amerikaner'.

• Liker 6
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
frohmage skrev (1 minutt siden):

Han har hengt på forumet her i hundre år, jo! Dude!

Det visste jeg ikke. Men i så fall mener jeg at han har så mange kunnskaper han kan dele med amerikanere. Det går an å blogge, det går an å lage videoer etc. 

Skrevet (endret)
Zork skrev (4 minutter siden):

Føler dette blir noe nedlatende ovenfor jjkoggan - han er en gammel god forumdeltager som både kan norsk og tydeligvis kjenner til mye utenfor USA. 

Han er en debattant man kan være uenig med, men likevel ha en god diskusjon med - han hverken er, eller har vært, noe i nærheten av stereotypen på en 'ignorant amerikaner'.

Da er det du som føler det slik. Jeg har ikke visst om han. Jeg holder ikke oversikt over alle forumets medlemmer :)

Endret av Boing_80
Skrevet
Boing_80 skrev (1 minutt siden):

Det visste jeg ikke. Men i så fall mener jeg at han har så mange kunnskaper han kan dele med amerikanere. Det går an å blogge, det går an å lage videoer etc. 

Han informerer oss om hvordan mange amerikanere tenker. Er ikke det ganske bra?

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)
frohmage skrev (Akkurat nå):

Han informerer oss om hvordan mange amerikanere tenker. Er ikke det ganske bra?

Jo, absolutt. Men ut fra ordlyden på den ene kommentaren virket det som en som ikke har vært i Norge så lenge. 

Endret av Boing_80
Skrevet
7 minutes ago, Boing_80 said:

Da er det du som føler det slik. Jeg har ikke visst om han. Jeg holder ikke oversikt over alle forumets medlemmer :)

Han har vært her siden 2010 så det er ikke bare en følelse. Men det er helt kurant å ikke holde oversikt over alle man debatterer med her - jeg er selv elendig til å holde styr på navn og kan fort kalle noen en tulling i en debatt for å være helt enig med dem i en annen :)

Men selv om jeg ofte er uenig med en del av det jjkoggan skriver, så er han en debattant jeg setter stor pris på - jeg har aldri sett ham være ufin eller direkte tøvete i noen diskusjoner. Meget mulig jeg kan lære noe der... ;)

• Liker 5
Skrevet
Zork skrev (1 minutt siden):

Han har vært her siden 2010 så det er ikke bare en følelse. Men det er helt kurant å ikke holde oversikt over alle man debatterer med her - jeg er selv elendig til å holde styr på navn og kan fort kalle noen en tulling i en debatt for å være helt enig med dem i en annen :)

Men selv om jeg ofte er uenig med en del av det jjkoggan skriver, så er han en debattant jeg setter stor pris på - jeg har aldri sett ham være ufin eller direkte tøvete i noen diskusjoner. Meget mulig jeg kan lære noe der... ;)

Helt ok. Jeg prøver verken å devaluere han eller noe slikt fordi jeg ikke har noe grunn til det. Det kan kanskje høres slik ut. Jeg trodde oppriktig at han ikke hadde bodd i Norge så lenge, og forsøkte vel mer å oppmuntre til å ikke gi opp for overmakten. Men hvis han har bodd her så lenge så har han jo førstehåndskunnskaper om ting, og kan lettere å se nyanser som vi ikke ser. 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Kjenner en amerikaner som bor i NC ikke langt fra Mr Beast, og han har fått penger av Mr Beast en gang også faktisk. Dvs si alle i den rekka av leiligheter der han bor fikk det altså.
Han jobber hardt på et kjøkken og tjener ikke mye, men er svært fornuftig for det. Han mener omtrent det samme om trump som de fleste her gjør om hvordan galskap det er. Om putin og Ukraina også feks. Det har gjort han ganske deppa faktisk. Så alle amerikanere er ikke brainless føkkwits.  

Endret av Delvis
leifer
  • Liker 2
Skrevet
Boing_80 skrev (7 minutter siden):

Jo, absolutt. Men ut fra ordlyden på den ene kommentaren virket det som en som ikke har vært i Norge så lenge. 

Jeg har ikke bodd i Norge siden 1976.  Jeg kunne ikke et ord på norsk før 1975 så jeg klarer å bli forstått men jeg kjønner at språk kunnskapene mine mangler. Hadde ønsket at flere rettet feilene mine oftere.

• Liker 3
Skrevet
jjkoggan skrev (5 minutter siden):

Jeg har ikke bodd i Norge siden 1976.  Jeg kunne ikke et ord på norsk før 1975 så jeg klarer å bli forstått men jeg kjønner at språk kunnskapene mine mangler. Hadde ønsket at flere rettet feilene mine oftere.

Ser sjelden feil hos deg. "kjønner" du mente nok "skjønner", men det var sikkert bare en glipp

Skrevet (endret)
jjkoggan skrev (11 minutter siden):

Jeg skjønner i alle fall hva du mener her. Er det kanskje riktig å si at det er en kjip klasse i alle samfunn, politikerne, som skaper avstand og hat mellom folk?

Nå får jeg sikkert tyn for å avspore, men apropos det at ikke alle amerikanere er slik vi ser i det Hvite hus for tiden så viser jo denne videoen at amerikanere flest har våknet opp, og stiller de kritiske spørsmålene:

Her vil jeg bare si "RESPECT" *fist bump*

images?q=tbn:ANd9GcSH2wze7qYMq6_W8N6gtlC

Endret av Boing_80
  • Liker 2
Skrevet
Boing_80 skrev (8 minutter siden):

Jeg skjønner i alle fall hva du mener her. Er det kanskje riktig å si at det er en kjip klasse i alle samfunn, politikerne, som skaper avstand og hat mellom folk?

Nei

• Liker 1
Skrevet

Som flere har sagt, jjkoggan har vært her veldig lenge, og vært aktiv mest i tråder som angår vårt forhold til USA. Naturlig nok ! Han skriver bedre norsk enn mange nordmenn her, lager aldri noe bråk eller uro og jeg tror aldri jeg har sett ham bruke 'stygge' ord (som det florerer av her). Men det jeg ville si er at jeg beundrer hans lange interesse for Norge og nordmenn, til tross for at han ikke har bodd her på veldig lenge. Kudos !

• Liker 3
Skrevet
Boing_80 skrev (2 minutter siden):

Okei. Hvorfor sier du nei?

Vennligst kom med poenget ditt ellers mangler jeg interesse i å gjette hva du egentlig ønsker å diskutere.

• Liker 2
Skrevet
jjkoggan skrev (Akkurat nå):

Vennligst kom med poenget ditt ellers mangler jeg interesse i å gjette hva du egentlig ønsker å diskutere.

Hallo! Svaret ditt var først nei. Jeg spurte hvorfor du sa nei og hva du mente med det.

Skrevet
Boing_80 skrev (5 minutter siden):

Hallo! Svaret ditt var først nei. Jeg spurte hvorfor du sa nei og hva du mente med det.

Jeg gidder ikke uten noe kontekst .

Skrevet (endret)
jjkoggan skrev (2 minutter siden):

Jeg gidder ikke uten noe kontekst .

Konteksten er denne kommentaren:

Nå får jeg sikkert tyn for å avspore, men apropos det at ikke alle amerikanere er slik vi ser i det Hvite hus for tiden så viser jo denne videoen at amerikanere flest har våknet opp, og stiller de kritiske spørsmålene:

Men bare la vær. Jeg tror jeg skjønner hva som foregår her.

Endret av Boing_80
Skrevet
Boing_80 skrev (5 minutter siden):

Konteksten er denne meldingen:

Men bare la vær. Jeg tror jeg skjønner hva som foregår her.

Det er ikke bare politikere som tar imot penger for å skape hat og kaos.
Soros er veldig aktiv med å betale veldig mange for å skape kaos.

• Liker 1
Skrevet
3 minutes ago, halnes1 said:

Det er ikke bare politikere som tar imot penger for å skape hat og kaos.
Soros er veldig aktiv med å betale veldig mange for å skape kaos.

Men herregud... er dere ikke ferdig med Soros-gnålet enda? Du skal kanskje dra frem pizzagate også?

• Liker 9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...