Gå til innhold

Prosjekt "smspvdhhspilh",Hjemmekino V. 2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei

Kanskje litt of topic endel av dere har jo peiling på ting.Er det bedre med scart eller S-Video In ledning( den som har flere pinner) i forhold til best bildesignal. Gjør monster cabler noe forskjell, eller er det mest gimmick og dyrere?

Du kan ikke sammenligne scart og S-video direkte, scartkontakten har både S-Video,Composite og RGB-signaler.

 

Jeg tror ikke du vil merke forskjell på en vanlig kabel og en monsterkabel på korte avstander <2m. Jeg har lest noen tester av monsterkablene, de skal gi bedre bilde når kabelen begynner å bli litt lang.

Lenke til kommentar

Til info Ikea lerret beig 2*2 meter er en kanon bra i forhold til pris.

Min Panasonic PT-AE700E gir ivertfall utrolig bra bilde hvor svartnivået er bedre enn min 28" TV. Bakdelen er at svart blir veldig svart slik at noe detaljer forsvinner i veldig mørke partier.

Er det noen som vet om billige HDMI kabler? Sinnsyke priser på HDMI kabler. Det er vel ikke mye forskjell på 3 meter standard kabler til 1000 kr og monster til 3000 kr?

Lenke til kommentar
Jeg har brukt s-video kabel mange ganger. Jeg synes man får fint bilde med s-video kablene. Men pinnene i kontakten blir ofte bøyd :hrm:

ja.... det er et problem jeg ofte har merket....

jeg synest og at bilde blir bra men s-video! men det er kanskje en svakhet på signalet over lang avstand..

hakke prøvd dette men som det står litt over her... at det funket fint en 25 meters kabel.....

Lenke til kommentar

Hei..

 

Jeg er en kompis av tha sims som noen av dere kanskje vet...

Grunnet at tha sims ikke har noen pc for tiden så Informerer jeg dere om UPDATE i morgen... 95% sikkert. kan avsløre at den vil inneholde mer platteng...

Vent i sepenning... eller som tha sims sier.. GLED DERE...

Endret av Omy
Lenke til kommentar
Tha sims: Tenkte jeg skulle poste en post i forumet ditt, men kom ikke inn på siden...

Vet ikke om jeg gidder worklog, skal bygge den ganske så lik din uansett :p

Ja, den er nede for tiden. Vi skal snart prøve å få siden oppe igjen. Men, kan du ikke lage en worklog her? Det hadde blitt artig! Lykke til projektet ;)

 

Ja, det skulle være en update i dag. Har ikke fått pcen til å starte enda, noe jeg snart håper :cry: . Hadde tenkt til å lage en update i en av fritimene på skola, men pcene som var tilgjengelig var enten brukt til skolerelatert eller cs ( :mad: ). Klarer ikke få gjort noe i morra siden jeg har tentamen.

 

En annen ting jeg har gjort de siste dagene er å oversette lumenlab guiden til norsk. Har fått til en ordning til dette sammen med brainchild. Skal også få en moderatorbrker på lumenlab i scandinavia delen. Etterhvert skal jeg nok importere deler til Norge slik at det blir et miljø ii Norge slik at det er enklere å bygge en pj enn det det har vært frem til i dag.

Endret av Tha sims
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...