Gå til innhold

Prosjekt "smspvdhhspilh",Hjemmekino V. 2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

http://www.diyno.com/forum/viewtopic.php?t=84

Fulgte dette geniale prosjektet ditt for noen mnd siden..har vært tom for penger stund nå, men denne burde vel kanskje kunne brukes http://komplett.no/k/ki.asp?sku=307981&view=detailed ? Den var jo rimelig billig da..

 

 

Har bestilt denne skjermen fra Komplett. Regner med at jeg får den i løpet av uken. Jeg gir en tilbakemelding om skjermen kan strippes.

Venter i spenning :cool:

 

Jeg har strippet skjermen!! :thumbup: !

 

Sjekk her hvordan jeg gikk frem:Stripping av Fujitsu Siemens 15" LCD Scaleview T15-1 TC

Endret av Artoon
Lenke til kommentar
Bra at det gikk ann å strippe den! Virkelig bra gjennomført. Men det er en ting jeg synes du bør gjøre! Det ser ikke ut som at du har jordet jordepunktene på skjermen din.

 

Man bør absolutt koble skjermen og seg selv til jord når man stripper. Jeg fant ikke armlenka mi, så jeg tok sjansen på at det gikk greit uten. Gjør det litt ekstra spennende ;)

Lenke til kommentar

Jeg har strippet en annen skjerm, fikk ikke noen problemer med strøm, uten om den ene gangen jeg var dum tok til å ta i PSU`en. Fint at det var lett å strippe skjermen, skal lage endel prosjektorer til skolen på denne måten, og da er det greit med en billig skjerm som er lett å jobbe med :love: Min er litt vanskeligere å jobbe med :thumbdown:

Lenke til kommentar
Jeg har strippet en annen skjerm, fikk ikke noen problemer med strøm, uten om den ene gangen jeg var dum tok til å ta i PSU`en. Fint at det var lett å strippe skjermen, skal lage endel prosjektorer til skolen på denne måten, og da er det greit med en billig skjerm som er lett å jobbe med  :love:  Min er litt vanskeligere å jobbe med  :thumbdown:

Hadde vært veldig fint om du hadde sagt hvem lcd skjerm(er) du har strippet.

 

 

til Artoon

Yeah! Tenker jeg skal kjøpe den Fujitsu Siemens 15" LCD Scaleview T15-1 TC :D

du burde kanskje fortelle de @ lumenlab.com at det er mulig å strippe den skjermen, da andre kan ha nytte av det. Er det noen for korte kabler? Selv om du har strippet det betyr det vel ikke at det er lange nok kabler eller? Det ser jo ut som det er lange nok på bildet du viser, men hvor lang er "innstillingspanel" kabelen?

Endret av DownG
Lenke til kommentar
til Artoon

Yeah! Tenker jeg skal kjøpe den Fujitsu Siemens 15" LCD Scaleview T15-1 TC :D

du burde kanskje fortelle de @ lumenlab.com at det er mulig å strippe den skjermen, da andre kan ha nytte av det. Er det noen for korte kabler? Selv om du har strippet det betyr det vel ikke at det er lange nok kabler eller? Det ser jo ut som det er lange nok på bildet du viser, men hvor lang er "innstillingspanel" kabelen?

Kabelen som går til betjeningspanelet er ca. 11cm. Jeg skal bygge projektoren ferdig før jeg informerer Lumenlab. Har foreløpig bare strippet skjermen.

 

Jeg skal bestille delene fra Lumenlab i dag, men de får ikke inn lamper og ballast før 20. april! :(

 

Da har jeg imidlertid god tid til å bygge kassen :yes:

Lenke til kommentar
Artoon,

 

en ting jeg reagerer på, på den skjermen, så er maks driftstemperatur 35 °C. Vil det egentlig være farlig? Tenker på om skjermen vil bli for varm av lyspæra...

 

Min. driftstemperatur  5 °C

Maks. Driftstemperatur  35 °C

 

Mellom pæra og skjermen skal det være herdet glass, samt at en vifte skal monteres i kassen.

 

Har du ikke har guiden fra Lumenlab anbefaler jeg at du kjøper den, hvis du har tenkt å bygge din egen projektor. Her finner du informasjon om hvordan kassen skal bygges for å unngå overoppheting.

 

The Sims har brukt skjermen FP581S fra BenQ i sin projektor, og som har maks driftstemp. 104F = 40C.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Trodde dere at denne tråden var død? Ikke nå lengre. Kan si nå utover blir det litt updates igjen. Er utrolig dårlig til å ta bilder, men skal prøve å bli bedre. Jeg kaller dette nå:

 

Tha sims hjemmekino V.2

 

Grunnen til at jeg vil gjøre det om er fordi avstand mellom lerret til sitteplass var for liten, og at det hele var dumt! Hvorfor ha det på skrått!? Alt blir feil :roll: Høyttalerene får heller ikke vist sitt i med denne plasseringen. Jaja, lærte noe av det :).

 

Nå blir det nytt utstyr og annen komponering av rommet. Kommer med bilder utover. Kjekt om dere kommer med litt feedback:).

 

Vil ikke røpe hva det blir av utstyr, men det blir mye DIY. Et lite hint er at høyttalerene jeg skal lage skal utkonkurere høyttalere ( i samlet verdi ) i 40k klassen :)

 

Legger med et bilde av hvordan rommet/hjemmekinoen blir. Skrev navn på de objektene som kanskje er litt vanskelig å se...

 

Kommer flere bilder av skisser, tegninger og progress utover sommeren :)

 

MVH Tha sims

 

Edit: Måtte fikse på tekst å bilder. Alt skal være bra nå :)

post-132-1121905575_thumb.jpg

Endret av Tha sims
Lenke til kommentar

Legger med et bilde av slik det er nå. For sammenligning.

 

Ser dere at det er et integrert skap i rommet? Dette skal bort :)

 

EDIT: Ble litt rart når de er tegnet i forskjellige vinkler. Fiksa bilde ved å rotere. Nå skal alt være riktig

 

MVH: Tha sims

post-132-1121904784_thumb.jpg

Endret av Tha sims
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...