Gå til innhold

Prosjekt "smspvdhhspilh",Hjemmekino V. 2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei Burre!

Ja, som dere ser er det mulig å lage en projektor med en overhead. Dette har også "janders" snakket litt om i en litt gammel post. Jeg visste om dette før jeg lagde projektoren min, men det er et par ting dere bør tenkte på før dere gjør noe slikt:

 

*lampene er dyre

*fresnelene har en tendens til å ha dårlig kvalitet

*selve overheaden "leaker" mye lys. Dette gir et opplyst rom, som gir et dårlig sortnivå og fargenivå.

*ser lit "jalla" mener jeg

Lenke til kommentar

Update! 19 nov!

 

 

Ok, en ny update på plattingen.. Har kommet lengre, men jeg har lyst til å gi dere så mange updates som mulig. Gir dere en liten update av plattingen:

 

Bilde 1

 

Bilde 2

 

Bilde 3

 

Har som sagt kommet mye lengre på plattingen. Gir dere en ny update av plattingen en av dagene. Har ikke allverdens tid til updates i fritimene ;)

Endret av Tha sims
Lenke til kommentar
Har allerede tatt av duken på lerretet.... Jeg er en perfeksjonist som alltid prøver å gjøre det beste ut av det, samme hva det koster. :)

Du bør ikke stifte fast duken på ramma..Den vil henge/rynke etter en stund...

Stiger temperaturen i rommet så utvider duken seg og vil henge...

Sy heller inn noen stål stenger Ø 5-6mm langs kantene og stram duken opp med Strikker på baksiden

Endret av taz
Lenke til kommentar
Har allerede tatt av duken på lerretet.... Jeg er en perfeksjonist som alltid prøver å gjøre det beste ut av det, samme hva det koster. :)

Du bør ikke stifte fast duken på ramma..Den vil henge/rynke etter en stund...

Stiger temperaturen i rommet så utvider duken seg og vil henge...

Sy heller inn noen stål stenger Ø 5-6mm langs kantene og stram duken opp med Strikker på baksiden

Det blir ikke rynker i et rammelerret hvis det er laget ordentlig. gjør et kjapt søk, f.eks. på avforum, så vil du finne flere guider til å lage det.jeg har selv et slikt, og det er fullstendig slett.

Lenke til kommentar

Ja, jeg tror nok beige er veien å gå. Tok en liten test for morro skyld i går. Klipte ut en stripe med hvitt rullgardinstoff på den beige rullgardina fra ikea. Jeg observerte at sortnivået ble svaart/blasst på det hvite rullgardinstoffet, og 95 prosent sort på den beige ikea rullgardinen. Så, gå for beige ikea rullgardin!

Lenke til kommentar

Oioi, her sitter jeg og søker etter "fresnel" på kvasir.no for å finne norske forhandlere, så popper plutselig "Prosjekt smspvdhhspilh" opp :D

 

Kjekt å finne andre fra Norge som også driver med DIY projektor.

 

Jeg har ikke bestemt meg helt om jeg skal gå for 7" eller 15" LCD-panel;

 

Fordelen med 7" panelet er at det holder med 250W lyspære og at den fysiske størrelsen blir bare litt større enn en vanligt projektor :) Ulempen er oppløsningen som vanligvis ikke er høyere enn 800x480 ekte piksler.

 

Fordelen med 15" panelet er XGA oppløsning og større utvalg. Ulempene er at jeg trenger 400W lyspære, større linser, bedre kjøling, større ballast og større kasse.

 

 

Noen som vet om 7" paneler med høyere oppløsning enn 800x480 ekte piksler?

 

Lykkte til videre med prosjektet! :thumbup:

 

 

Edit: Denne butikken har endel linser og utstyr som Lumenlab ikke har.

Endret av Zoidman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...