Gå til innhold

Prosjekt "smspvdhhspilh",Hjemmekino V. 2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Snasent! Du er heldig, som har eget "kinorom".

Men hvor er døra? :ermm:

Hvem trenger dør i et slikt rom?

Har man mat nok, så går man ikke frivillig ut igjen :p

:!: :!:

Gleder meg til du kommer i gang med dette!

Har du gjort noe?

 

Edit: Faktisk første innlegg i denne posten. Fatter det ikke ;)

Endret av BaX
Lenke til kommentar

Lekkert, jeg vil også lage meg pj :love:

 

btw: jeg har to 15" lcd skjermer med ukjente spesifikasjoner osv.. men det jeg lurte på.. det er noen riper på de, vet ikke helt hvor dype de er.. tar man vekk dette laget framfor eller? (om det er et lag framfor), hadde vert kjekt om jeg kunne benyttet en av disse skjermene.

Lenke til kommentar
^  klo^ Det er ikke noe lag foran skjermen, desverre :(

Var redd for det. :\ Er det noen mulighet å fikse riper i LCD skjermer? Er ikke sikker på hvordan det ser ut, siden jeg ikke har skjermene hvor jeg er nå, og det er en stund siden jeg har testet dem.

Endret av klo
Lenke til kommentar

hvis du skal få best mulig resultat når det gjelder lyd så trenger du andre høyttalere. i hvertfall andre bakhøyttalere grunnet at forholdet mellom elementene er så forskjellige.. du har ganske overkill foran og små mus bak.

 

Beste hadde vært om du fikk i tak i andre høyttalere.

Jeg har forresten ikke sett no center høyttaler enda. ( får lete litt til ) skal du ikke ha?

 

De fleste høyttalerne skal i teorien være nesten like. forholdsmessig. og med de samme speccsene

( lurer forresten på om jeg skal selge hjemmekinoanlegget mitt )

Endret av Breiker
Lenke til kommentar

Slik jeg har forstått har ikke det så mye å si. Som du ser er det 2 12" elementer i hver høytaler foran. I f.eks en hjemmekino hvor det er sub er det "nesten" hip som hap hvor man plasserer sub, fordi dype toner oppleves som er overalt i et rom. See?

 

Jeg kan ikke si noe annet at høytalerene er kanskje litt for små, men tror det akkurat skal gå. Bakhøytalerene er jo også nærmere sofaen enn det fronthøytalerene er.

 

EDIT: Senter kommer etterhvert.

Endret av Tha sims
Lenke til kommentar

kan si så mye at det er stor forskjell på en sub og å ha store elementer i frontsettet ditt. STOR forskjell. For det andre så er plasseringen din av høyttalere ikke så veldig bra.

 

Det ser ut som de bakhøyttalerne dine er tatt fra en microanlegg. Noe som er laget til et microanlegg og ikke til bruk i hjemmekinoanlegg..

 

Nekter å tro at du vil få no god lyd ut fra dagens oppsett. Grunnet forskjellen på høyttalere. Som sagt. Overkill vs små mus.

 

men det er jo selvsagt min erfaring med anlegg og det jeg mener..

Endret av Breiker
Lenke til kommentar
kan si så mye at det er stor forskjell på en sub og å ha store elementer i frontsettet ditt. STOR forskjell. For det andre så er plasseringen din av høyttalere ikke så veldig bra.

 

Det ser ut som de bakhøyttalerne dine er tatt fra en microanlegg. Noe som er laget til et microanlegg og ikke til bruk i hjemmekinoanlegg..

 

Nekter å tro at du vil få no god lyd ut fra dagens oppsett. Grunnet forskjellen på høyttalere. Som sagt. Overkill vs små mus.

 

men det er jo selvsagt min erfaring med anlegg og det jeg mener..

retningsbestemmelsen forsvinner vel rundt 80Hz, så det skal være veldig små bakhøytt. før de ikke spiller dypt nok. Ellers så er det sjelden regissørene legger dyp bass bak, bakhøyttalere er til for å lage "ambient" lyd, altså romfølelse, så man behøver ikke stille så store krav til dem som til frontene. Ellers er gjennomsnittslige Dolby digital og DTS spor laget slik at 75-80% av lyden går til senteren. Har man ikke senter, går denne lyden til frontene, som både p.g.a. dette, og at mange bruker frontene også til musikk i stereo, er store.

 

*Det er ingenting som heter "microanlegghøyttaler". de er bygd på nøyaktig samme prinsipp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...