Gå til innhold

Hva leser du nå og hvordan går det liksom


Anbefalte innlegg

Begynte nettopp på Song of Susannah, nest siste bok i The Dark Tower-serien. Rett før denne leste jeg Blaze, også av Stephen King, men da under navnet Richard Bachman. Den var enkel og grei, veldig rett frem, men underholdende og trist. Fullførte også The Reality Dysfunction av Peter F. Hamilton (første boken i Nights Dawn Trilogy) for et par dager siden. Kan også varmt anbefales!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kommer til å dø i armene når jeg skal lese den. :no:

 

Ha den i fanget / ligg på magen? :p

 

Begynte på a Song of Ice and Fire-serien her om dagen, og holder på med A Game of Thrones (første) nå. Første gang jeg har opplevd fantasy som en page-turner. Ulidelig spennende til tider, og samtidig litt ubehagelig, fordi alt tyder på at forfatteren ikke har noen skrupler med å kvitte seg med karakterer man har fulgt gjennom hele boken - sitter liksom og venter på at folk skal bli drept eller bare dø uventet. ... Og hvis noen spoiler, er det dine kneskåler som ryker. >_>

Lenke til kommentar

Leser Crisis in the snow, Russia Confronts Napoleon, The Eylau campaign 1806-1807 av James R. Arnold

 

er 160+ sider ut i boka og har ikke kommet til selve slaget ved Eylau, har hver gjennom flere mindre slag, og mye troppe forfyttlinger, har kommet til slaget ved Pultusk,

 

hele boka forteller rett og slett hvor mye dritt soldatene måtte gjennom, veier som blir så gjørmete at soldatene synker ned til livet i gjørma.

 

hester får ikke nok fart til å gjøre noe mot infanteri, og kanoner synker så mye i gjørma at de må bare forlates der.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

har kommet 112 sider ut i boka Fusiliers handler om 23rd regiment of foot, også kjent som the welsh regiment under den amerikanske revolusjonen gjennom 8 år.

 

så langt er boka spennede, da regimentet tar del i mer eller mindre alt som skjer under krigen, fra første til siste treffing.

 

boka tar for seg noen få sentrale persjoner og livet dems i regimentet,

 

noen er med i de 8 vanlige linje companiene mens de andre er enten med i lett companiet eller grenadier companiet. lett og grenadier companinene oppererer utenfor de 8 vanlige compainene så man får med seg alt som skjer, selv om ikke selve regimentet ikke er med.

 

intresant lesing, da dette er første boka jeg leser om fra den krigen, delvis fordi jeg var nyserrig på krigen og delvis som research for wargaming

Lenke til kommentar
Leser siste Harry Potter på engelsk for andre gang nå. Er omtrent halvveis, god bok.

 

Jeg leser Henning Mankell "Ett skrit etter", og har nettopp lest ferdig "den femte kvinnen" av samme forfatter. Utrolig bra bøker :)

Leser også en bok som heter middagsklubben, som også virker ganske spennende.. :)

Lenke til kommentar

Leser On Writing av Stephen King. Morsom, fascinerende og tøff bok! Den er jo om det å lære å skrive, men den inneholder så mye mer, og da særlig morsomme skildringer av livet hans. Har måttet legge boken fra meg to ganger på grunn av latter! Kan anbefales, og særlig om en har lyst å skrive!

Lenke til kommentar

Jeg leser The Voyage of the Jerle Shannara trilogien, en fantastisk trilogi som skjer ca. 130 år etter The Heritage of Shannara.

 

Har kommet meg til starten av Morgawr og er så langt fortsatt like forelsket i Terry Brooks som jeg alltid har vært..

 

Ser fram til å lese den andre boken i The Chronicles of the Necromancer, nemlig The Blood King! Den første boken var værtfall helt fantastisk, og jeg kan nesten ikke vente med å få The Blood King innen min rekkevidde :-D

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Sørg for å gå gjennom hele trilogien i så fall, er noen syke vendinger i handlingen etter hvert. :)

Ofcourse. Kan i dag melde at de siste 300 sidene er gjennomlest.

 

Jeg er en racer :cool:

 

Bok nr 2 - Jenta som lekte med ilden er hentet fra hylla! :wee:

Endret av edge
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...