Gå til innhold

Hva leser du nå og hvordan går det liksom


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Holder på med Rosens navn av Umberto Eco. Kommet 1/3 inn i boka og synes den er spennende, men litt kjedlig at jeg har sett filmen før så veit jo hva som egentlig skjer..

 

Starta på denne jeg også, men støtte på samme problem med at jeg har sett filmen og vet hva som skjer :)

Lenke til kommentar

Leser for tiden Diablo: The Sin War Book 1: Birthright av Richard Knaak. Begynte å lese en annen bok i Diablo-serien, men den var så ufattelig dårlig at jeg gav opp veldig tidlig. Denne boken foregår tre tusen år før spillene og er skrevet av en av favorittforfatterne mine fra Dragonlance, så jeg tenkte jeg skulle gi den en sjanse. Etter å ha lest halve boken i strekk vurderer jeg å bestille bok 2 og 3 også. :)

Lenke til kommentar

Smyger meg sånn smått gjennom Conan-bøkene av Robert E. Howard. Egentlig masse sånne noveletter/shortstories eller hva de nå kalles. Ikke alle som er like bra, men noen virkelig gode innimellom. Alle fortellingene ser ut til å være små utdrag av forskjellige perioder av Conan's liv, alt fra hans tid som tyv, til hans tid som konge etc. Ganske interessant måte å fortelle en historie på. :)

Lenke til kommentar
Smyger meg sånn smått gjennom Conan-bøkene av Robert E. Howard. Egentlig masse sånne noveletter/shortstories eller hva de nå kalles. Ikke alle som er like bra, men noen virkelig gode innimellom. Alle fortellingene ser ut til å være små utdrag av forskjellige perioder av Conan's liv, alt fra hans tid som tyv, til hans tid som konge etc. Ganske interessant måte å fortelle en historie på. :)

 

Da bør du lese "The Weird Works of Robert E. Howard"-serien. (Shadow Kingdoms, Moon of Skulls, People of the Dark osv). Mener det er kommet rundt ni av dem, men skal ikke si det sikkert. Jeg har bare den første, men allered her møter vi blandt annet en viss Kong Kull og en fyr med navn Solomon Kane. Meget bra historier. :)

Lenke til kommentar
Da var jeg ferdig med Foundation-serien og har kommet ca. halvveis i Brightness Reef. Pløyer gjennom fatterns Sci-Fi/Fantasy-samling nå i regnværet.

 

Hva går bøkene ut på da?

Eneste sci fi jeg har lest er hitchhiker's guide to the galaxy. Begynner å bli lenge siden :hm:

Lenke til kommentar

Leser Brothers in battle best of friends handler om livet i airborne og krigen i Vest Europa for to venner, William "Wild Bill" Guarnere og Edward "Babe" Heffron.

 

de møtes i england, Bill en veteran fra Normandie kampanjen, mens Babe er en ny replacement.

Det viser seg at de er Begge fra samme område i South Philly og de blir venner med en gang. begge overlever krigen og har vært bestevenner i over 60år, og besøkthverandre hver uke, og snakket med hverandre hver dag.

 

Boka er skrever på en veldig unik måte, forfateren har egentlig bare drevet med diktat, og boka leses som om man sitter i stue dems og hører på dem fortelle historiene sine.

eneste forfateren har gjort er å gjøre det mer sammenhengende og stokke på ting så alt kommer i riktig rekkefølge og lagt til litt info har og der så man får litt mer info om det som skjedde rundt dem.

 

så langt veldig bra. anbefaler den til alle som har sett Band of Brothers

Lenke til kommentar
Da var jeg ferdig med Foundation-serien og har kommet ca. halvveis i Brightness Reef. Pløyer gjennom fatterns Sci-Fi/Fantasy-samling nå i regnværet.

 

Hva går bøkene ut på da?

Eneste sci fi jeg har lest er hitchhiker's guide to the galaxy. Begynner å bli lenge siden :hm:

 

Jeg er så elendig til å beskrive bøker skriftlig, enten avslører jeg for mye, eller for lite. Men kan anbefale Foundation-serien på det sterkeste.

Lenke til kommentar

Jeg nærmer meg nå faretruende slutten på Emma av Jane Austen. Det er fasinerende å lese hvor opptatt de den gangen var av fasaden! Hvordan de virket på andre, hvordan andre folk oppfattet ting mann sa. Det enese det snakkes om er jo hva naboene/beskjentskapskretsen foretar seg til en hver tid..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Holder på med The Golden Age av John C. Wright.

Virkelig interessant bok skrevet av en advokat. Den handler om hvordan livet kan bli flere tusen år frem i tid og hvilke problemer vi kan få da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...