Gå til innhold

Hva leser du nå og hvordan går det liksom


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Leser The Dark Tower - serien av Stephen King, på engelsk. Mye mer tunglest enn noe annet jeg har lest på engelsk før (eller, måtte lese Rome&Juliet på gammelengelsk på skolen en gang :p). Er greit i gang, kjøpte alle 3 bøkene, og er vel en 100 sider ut i den første. Ikke skjedd mye ennå, så vet ikke helt hva jeg synes.

Lenke til kommentar

har lest de første 100 sidene av Guns, Germs and Steel, av Jared Diamond.

 

veldig spennende bok som prøver å forklare hvorfor historien ble som den ble, hvorfor europa tok over amerika og verden, og ikke astecene som tok over europa, hvorfor noen steder ble avanserte sivilisasjoner på millioner mens andre aldri gikk bort fra jakt og sammling.

 

boka har så langt bare tatt for seg inføringa og hintet om grunner osv. og nå starter da selve boka og forsøket på å finne en forklaring

Lenke til kommentar

Nå leser jeg Not Without My Daughter skrevet av Betty Mahmoody. Boken er noe av det beste jeg har lest noensinne og historien er sterk og sjokkerende. Er veldig glad for at jeg begynte å lese denne. Den gir et godt inntrykk av hvor forskjellig kulturen er i verden og hvordan enkelte personer kan bli helt forandret når blir besatt av politiske og religiøse meninger. Forandringene skjer da familien bestemmer seg for å besøke faren sin familie i Iran. Fra å være en omsorgsfull familie i USA, må mor og datter flykte fra faren for å unnslippe det fengselet han har skapt i sitt hjemland.

Endret av Der Flieger
Lenke til kommentar
Leser The Dark Tower - serien av Stephen King, på engelsk. Mye mer tunglest enn noe annet jeg har lest på engelsk før (eller, måtte lese Rome&Juliet på gammelengelsk på skolen en gang :p). Er greit i gang, kjøpte alle 3 bøkene, og er vel en 100 sider ut i den første. Ikke skjedd mye ennå, så vet ikke helt hva jeg synes.

De neste bøkene i serien har et litt lettere og "normalt" språk. Hold ut for serien er enestående!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Etter å ha stoppet å lese den en stund har jeg begynnte å lese.

Napoleons Finest: Marshal Davout and He's 3corps

 

Utrolig god book, egentlig en fransk bok fra 1895 oversat nå nylig, med kart og tegininger lagt til, samt div bios om offiserer.

 

sikkert for tørt stoff for mange, men jeg liker den veldig god. boka er egentlig bare en sammling raporter til og fra davout under en 2 års periode.

 

man får med seg alt, fra detaljerte beskrivelser av slag, til bygging og vedlikehold av midlertidige broer over strategisk viktige elver.

 

bare 1400 laget og jeg fikk bok nr 889

Lenke til kommentar

Nettopp ferdig med Sataniske Vers av Salman Rushdie. Til tider veldig engasjerende, men også forferdelig forvirrende. Pleier vanligvis ikke å bruke mye energi på konsentrasjon når jeg leser skjønnlitteratur, men denne boka krever alle sanser skjerpet for å klare å henge med i svingene. Er fortsatt ikke helt sikker på om jeg har klart å få med meg bokas hovedbudskap - den må kanskje leses en gang til før ting faller på plass ...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...