Gå til innhold

X800 VIVO softmod til 1.6ns 12@16 pipes


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
på denne siden er det testet ett HIS Excalibur X800 XT IceQ II VIVO LIMITED EDITION...: http://www.bjorn3d.com/read.php?cID=668&pageID=881

 

dette kortet er det samme som et hvilket-som-helst x800xt pe-vivo med ati silencer 4.

 

jeg siterer; "With the advanced cooling system, I actually expected the card to overclock well. Unfortunately, that wasn’t the case. In fact, while I did manage to overclock it 10-15 MHz, both in the core and in the memory, (...) I also ran into stability problems that manifested themselves with crashes after a few hours."

 

konklusjon:

x800pro@xt pe ser ut til å yte like bra som orginalen når det kommer til overklokking av orginal xt pe-frekvenser.

...hvilket er gode nyheter til de som er bekymret for ytelsen på sitt "uekte" xt-kort.

Det klokker jo dårligere enn mitt softmod X800 Pro eller nå kan jeg vel kalle det X800 XT PE....

 

Det går ned på 569core og rett under 600 minne. :cool:

Lenke til kommentar

Eg spurte på MSI sine sider om kortet, og fikk til svar fra en modorator der (ang. gjøre det til XT)

"Flashing to an XT BIOS will probably kill it, the 4 pipelines are most likely inoperative"

Så er det noen som har prøvd og flashe dette kortet til XT?

Endret av Fuel
Lenke til kommentar
MSI RX800 Pro VIVO - Mod Confirmed

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

I picked up one of these while I was in Hong Kong. I went through the steps to soft-mod the card (found by searching for flashrom on this board). After following the instructions and turning down the clock speeds by 20 from the XT defaults (as suggested), it seems to be working great with all 16 pipes unlocked. Played a little Far Cry at 1600x1200, everything cranked up to max without issue. Just thought I'd confirm this for anyone who was thinking about picking up the same card.

 

http://www.rage3d.com/board/showthread.php?t=33776952

Lenke til kommentar
Så med andre ord er det bare og flashe BIOS?

 

Hmm, men da spør jeg igjen om noen vet om Sapphire X800XT PE VIVO BIOS har kommet?

 

Eller om noen med samme kort som meg har prøvd en annen som funker?

Hey igjen.

 

Har nå flashet til ATi org. bios, og har fått noen 100 ekstra i 3dMark, lar screenshottet tale for seg:

 

3markshot.jpg

 

Også, til deg Stikk-kont@kten:

 

Du må først flashe til Gigabyte sin bios, da dette er den eneste som pr. i dag fung. 100% når du flasher fra Pro --> XT.

 

Har selv sapphire og har hatt suksess.

 

Her er en guide:

 

1. Lag MS-DOS boot disk ved å høyreklikke på A: i My Computer og formater til MS-DOS.

 

2. Last ned bios og flash utility herfra--> http://tw.giga-byte.com/Download/Download....r80x256v_f1.exe

 

3. Extract exe fila og kopier filene til A:

 

4. Reboot og boot fra diskett

 

5. Kjør kommandoen GVF11 -p -f a:\r80x256v.f1

 

6. Vente til du kommer tilbake til kommando linje

 

7. Reboot

 

8. Sjekk nå at du har fått 16 pipelines med ATiTool (finnes her trykk på settings tab, så ser du.

 

For å få alt helt stabilt bør du flashe fra Gigabyte XT PE bios --> ATi orginal XT PE bios. Fremgangsmåten blir da slik:

 

9. Last ned denne pakken med flashrom og XT PE org. bios.

 

10. Lag igjen bootdisk som i punkt 1.

 

11. Kopier innholdet i rar fila til A:

 

12. reboot til pure dos.

 

13. kjør kommandoen: flashrom -p -f 0 x800xt.rom

-p = flash -f = force flash x800xt.rom = filnavn

 

14. Reboot igjen, og sjekk ATi Tool for å være sikker på at resultatet er korrekt.

 

15. Gratulerer, du har nå flashet et x800pro vivo --> x800xt pe med orginal ATi bios!!!

 

Edit: bilde link

Falt helt for skjermbilde ditt.Vet du om hvor jeg kan finne det?Eller er det kanskje ikke tillgjengelig på nettet.

Lenke til kommentar
MSI RX800 Pro VIVO - Mod Confirmed

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

I picked up one of these while I was in Hong Kong. I went through the steps to soft-mod the card (found by searching for flashrom on this board). After following the instructions and turning down the clock speeds by 20 from the XT defaults (as suggested), it seems to be working great with all 16 pipes unlocked. Played a little Far Cry at 1600x1200, everything cranked up to max without issue. Just thought I'd confirm this for anyone who was thinking about picking up the same card.

 

http://www.rage3d.com/board/showthread.php?t=33776952

Konge, da blir kortet bestillt fra netshop i dag

Endret av Fuel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...